מגה אור רוכשת את השליטה בארנה גרופ תמורת 2 מיליון דולר
חברת הנדל"ן המניב מגה אור 0% רוכשת ממרכוס וובר את השליטה בחברת ארנה גרופ תמורת 135 מיליון דולר. על פי הדיווח, תרכוש מגה אור את מניות השליטה (61.86%) בארנה גרופ ואת הזכויות של וובר בהלוואת בעלים בהיקף של 133 מיליון דולר שהעמיד לארנה גרופ ולחברות שבשליטתה. כלומר, מגה אור בעצם רוכשת את מניות השליטה בארנה גרופ תמורת כ-2 מיליון דולר.
מניית ארנה עולה ב-60% לשווי של 80 מיליון שקל - לכאורה, סתירה עם רכישת שליטה ב-2 מיליון דולר בלבד. אבל בפועל יש הגיון - ארנה מתקשה לשרת את חובותיה - 133 מיליון דולר של הלוואת בעלים לא היו חוזרים לבעל השליטה הקודם - וובר, בקלות. זו הסיבה שמהצד של וובר היה כדאי למכור ולקבל החזר על החוב הגדול.
מצד מגה אור - מדובר בחברה ממונפת ומסוכנת, אבל צחי נחמיאס בעל השליטה במגה אור, כנראה יודע מה הוא עושה - הוא רכש לאחרונה יחד עם ביג נתח גדול מאפי נכסים (אפריקה נכסים) והוא כבר רשם שם רווח פנומנלי של 40%. אז הוא מוכן להחזיר לבעל השליטה הקודם את החוב, ובתמורה לקנות את השליטה יחסית בזול.
ומהזווית של המשקיעים - המניה טסה היום, כי הם מקבלים חברה בשווי של 80 מיליון שקל, אבל עם נכסים בסך 850 מיליון שקל, כלומר חברה מאוד ממונפת. במילים אחרות, הם קונים אופציה על הנכסים של ארנה, והם מהמרים כי בעל הבית החדש יצליח למנף את החברה. במצב כזה השווי לא משחק תפקיד במספרים האלו - 30 מיליון שווי או 70 מיליון שווי - מספיקה השבחה של 105 בנכסים שזה כבר 80-90 מיליון שקל להון.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, החברות מציינות כי השלמת העסקה תלויה בבדיקת נאותות אשר תארך עד חודשיים וכי השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, בכללם אישור הממונה על התחרות והעדר שינוי מהותי לרעה. השלמת העסקה מתוכננת לעוד חודשיים, אולם הצדדים יהיו רשאים להאריך את מועד ההשלמה בהסכמה.
- 2.דוד 15/12/2019 15:17הגב לתגובה זולאחר הרכישה מוובר צחי מתכנן הצעת רכש למניות בשוק ב12 אג למניה .
- 1.ביזיון של הודעה 15/12/2019 15:15הגב לתגובה זוראו הוזהרתם. הטעיה כמו שעשו החברות באתר מאיה לא ראיתי שנים רבות. כשבסופו של דבר הרכישה היא תמורת 2 מיליון דולר בלבד מניות שליטה ששוות 10 מיליון דולר ועוד לפני העלייה ההזויה היום. מה שאומר דאונסייד של 80 אחוז. עסקה גרועה מאוד לטעמי.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
