ווליו בייס בישלה עסקה: שלב 1- רכישת דן; שלב 2 - הנפקה בבורסה
קבוצת משקיעים רוכשת עד 50% ממניות חברת דן תחבורה, לפי שווי של כ-1.26 מיליארד שקל. כל כספי ההשקעה יחולקו לכ-1,000 בעלי המניות בחברה כדיבידנד.
קבוצת המשקיעים מנוהלת על ידי יאיר אפרתי, מנכ"ל ושותף בווליו בייס מיזוגים ורכישות, עופר לינצ'בסקי מנכ"ל גדות ולשעבר מנכ"ל אגד והרכבת, שמעון בן חמו לשעבר מנכ"ל מקורות וברי בר-ציון לשעבר מנהל מיוחד של רשות השידור ושל בית חולים ביקור חולים. כולם יצטרפו לדירקטוריון דן. למנכ"ל הקבוצה ימונה אופיר קרני המשמש כיום כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה וכמנכ"ל חברת ההשקעות שלה.
לקבוצת דן, הפעילה במיוחד בגוש דן, פעילות תחבורה גם באזור באר שבע והדרום וכן בחיפה. בנוסף, לחברה פעילות בתחום הנדל"ן המניב והיזמי, במסגרתה השלימה את פרוייקט מגדל ארלוזרוב בתל אביב, והיא מקימה את פרוייקט לייף בבני ברק. כמו כן דן שותפה בחברת אלקטריאון 3.65% , המייצרת טכנולוגיית טעינה של אוטובוסים מונעי חשמל הנטענים באמצעות הכביש עליו הם נוסעים.
עופר זילביגר ושמואל רפאלי, מנכ"ל דן: "אנו שמחים על חתימת הסכם ההשקעה בחברת דן. אין לנו ספק, כי שיתוף הפעולה בין המשקיעים לחברת דן יוביל להמשך צמיחה והשבחה של החברה לטובת כלל בעלי מניותיה.
ממנהלי קבוצת המשקיעים נמסר: "ניגשנו למכרז על חברת דן כשאנו רואים מול עיננו קבוצה מובילה ומתפתחת בתחומה ובעלת פוטנציאל גידול מהותי גם בעתיד. אנו בטוחים כי מעמדה של קבוצת דן ושיתוף הפעולה שלנו עם הנהלתה ועובדיה יצעידו את הקבוצה לצמיחה מואצת בכל תחומי פעילותה תוך דגש על מתן שירות מיטבי לכל משתמשי התחבורה הציבורית והשאת ערך לבעלי מניותיה".
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.נתן 18/04/2020 23:12הגב לתגובה זואני צנצנת!
- 3.שיפרקו את בבל- שרות גרוע נהגים זועתיים (ל"ת)מיקו 10/12/2019 09:15הגב לתגובה זו
- 2.יציק 09/12/2019 20:20הגב לתגובה זומנהלי דן עושים כבשלהם-בושה
- 1.מכיר את הנוכחים 09/12/2019 14:48הגב לתגובה זוחברי דן ובמיוחד הנהלת דן - חבורה של נוכלים בעיתיים מאד, מאחל לקונים בהצלחה ושיילכו עם מגפיים גבוהים במיוחד, יש שם מלא אבל מלא נחשים!!

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
