תוצאות טובות לקליל - עליה של כ-27.5% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל
ההכנסות עלו ב-0.9% לכ-94.4 מיליון שקל, שולי הרווחיות הגולמית עלו נוכח ירידת מחיר האלומיניום והתחזקות השקל; מנכ"ל החברה ריצ'י ריכטמן יפרוש בסוף השנה, פרדי אבוקרט יחליפו
חברת קליל 2.24% תעשיות דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי עם עליה של 0.9% בהכנסות ועליה של 25.7% ברווח הנקי. מניית החברה עלתה בכ-32% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 13.7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. בנוסף הודיעה החברה, כי פרדי אבוקרט מונה לתפקיד מנכ"ל החברה החל מינואר 2020 במקומו של אריה (ריצ'י) ריכטמן.
יצרנית הפרופילים לחלונות, שבשליטת היו"ר צורי דבוש (64.35%) דיווחה על הכנסות של כ-94.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019, עליה של כ-0.9% בהשוואה לכ-93.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-14 מיליון שקל, עליה של כ-25.7% ביחס לרווח נקי של כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר לשיפור ברווחיות הגולמית ושיפור קל ברמה התפעולית.
ירידת מחיר האלומיניום הקפיצה את הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-29.3 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של כ-31%. מדובר בעליה של כ-12.8% ביחס לרווח גולמי של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עם שולי רווחיות גולמית של כ-27.8%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מההשפעה החיובית של ירידת מחירי האלומיניום בשיעור של 14.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בנוסף להתחזקות השקל ביחס לדולר.
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-18% ברבעון השני של 2019
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-21% ברבעון הרביעי של 2018
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ברמה התפעולית החברה מציגה שיפור קל ביחס לרבעון המקביל, עם ירידה של כ-409 אלפי שקלים בהוצאות התפעול. הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2019 עלה ב-26.6% ל-18.0 מיליון שקל, בהשוואה ל-14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול ברווח הגולמי בניכוי השינויים בהוצאות המכירה וההנהלה וכלליות.
אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל: "ברבעון זה הצגנו הלכה למעשה את חזון קליל: סביבתנו מחייכת ואנחנו גאים בדרך בה השגנו זאת . עלייה של 25% ברווח הכולל היא מתנת פרידה ראויה לחברה בה גדלתי ובקרוב אסכם בה 31 שנות עבודה. הישגים אלה נתמכים בראש ובראשונה בעובדים הנפלאים שמיצבו את החברה כמובילת שוק – מיצוב הנשען על איכות גבוהה של מוצרים, חדשנות בפיתוח ושיווק, אספקה ושירות ללא פשרות. לאחר יותר מ- 15 שנים בתפקידי כמנכ"ל חברת קליל, החלטתי לפנות לאתגרים חדשים. אני רוצה להודות ליו"ר קליל צורי דבוש על הזכות לנהל את החברה ולאחל למר פרדי אבוקרט הצלחה בתפקידו החדש "..

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.