תוצאות טובות לקליל - עליה של כ-27.5% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל
ההכנסות עלו ב-0.9% לכ-94.4 מיליון שקל, שולי הרווחיות הגולמית עלו נוכח ירידת מחיר האלומיניום והתחזקות השקל; מנכ"ל החברה ריצ'י ריכטמן יפרוש בסוף השנה, פרדי אבוקרט יחליפו
חברת קליל 1.44% תעשיות דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי עם עליה של 0.9% בהכנסות ועליה של 25.7% ברווח הנקי. מניית החברה עלתה בכ-32% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 13.7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. בנוסף הודיעה החברה, כי פרדי אבוקרט מונה לתפקיד מנכ"ל החברה החל מינואר 2020 במקומו של אריה (ריצ'י) ריכטמן.
יצרנית הפרופילים לחלונות, שבשליטת היו"ר צורי דבוש (64.35%) דיווחה על הכנסות של כ-94.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019, עליה של כ-0.9% בהשוואה לכ-93.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-14 מיליון שקל, עליה של כ-25.7% ביחס לרווח נקי של כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר לשיפור ברווחיות הגולמית ושיפור קל ברמה התפעולית.
ירידת מחיר האלומיניום הקפיצה את הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-29.3 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של כ-31%. מדובר בעליה של כ-12.8% ביחס לרווח גולמי של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עם שולי רווחיות גולמית של כ-27.8%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מההשפעה החיובית של ירידת מחירי האלומיניום בשיעור של 14.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בנוסף להתחזקות השקל ביחס לדולר.
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-18% ברבעון השני של 2019
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-21% ברבעון הרביעי של 2018
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ברמה התפעולית החברה מציגה שיפור קל ביחס לרבעון המקביל, עם ירידה של כ-409 אלפי שקלים בהוצאות התפעול. הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2019 עלה ב-26.6% ל-18.0 מיליון שקל, בהשוואה ל-14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול ברווח הגולמי בניכוי השינויים בהוצאות המכירה וההנהלה וכלליות.
אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל: "ברבעון זה הצגנו הלכה למעשה את חזון קליל: סביבתנו מחייכת ואנחנו גאים בדרך בה השגנו זאת . עלייה של 25% ברווח הכולל היא מתנת פרידה ראויה לחברה בה גדלתי ובקרוב אסכם בה 31 שנות עבודה. הישגים אלה נתמכים בראש ובראשונה בעובדים הנפלאים שמיצבו את החברה כמובילת שוק – מיצוב הנשען על איכות גבוהה של מוצרים, חדשנות בפיתוח ושיווק, אספקה ושירות ללא פשרות. לאחר יותר מ- 15 שנים בתפקידי כמנכ"ל חברת קליל, החלטתי לפנות לאתגרים חדשים. אני רוצה להודות ליו"ר קליל צורי דבוש על הזכות לנהל את החברה ולאחל למר פרדי אבוקרט הצלחה בתפקידו החדש "..

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
