תוצאות טובות לקליל - עליה של כ-27.5% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל
ההכנסות עלו ב-0.9% לכ-94.4 מיליון שקל, שולי הרווחיות הגולמית עלו נוכח ירידת מחיר האלומיניום והתחזקות השקל; מנכ"ל החברה ריצ'י ריכטמן יפרוש בסוף השנה, פרדי אבוקרט יחליפו
חברת קליל 1.44% תעשיות דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי עם עליה של 0.9% בהכנסות ועליה של 25.7% ברווח הנקי. מניית החברה עלתה בכ-32% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 13.7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. בנוסף הודיעה החברה, כי פרדי אבוקרט מונה לתפקיד מנכ"ל החברה החל מינואר 2020 במקומו של אריה (ריצ'י) ריכטמן.
יצרנית הפרופילים לחלונות, שבשליטת היו"ר צורי דבוש (64.35%) דיווחה על הכנסות של כ-94.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2019, עליה של כ-0.9% בהשוואה לכ-93.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-14 מיליון שקל, עליה של כ-25.7% ביחס לרווח נקי של כ-11.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, המיוחסת בעיקר לשיפור ברווחיות הגולמית ושיפור קל ברמה התפעולית.
ירידת מחיר האלומיניום הקפיצה את הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-29.3 מיליון שקל על שולי רווחיות גולמית של כ-31%. מדובר בעליה של כ-12.8% ביחס לרווח גולמי של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עם שולי רווחיות גולמית של כ-27.8%. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מההשפעה החיובית של ירידת מחירי האלומיניום בשיעור של 14.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בנוסף להתחזקות השקל ביחס לדולר.
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-18% ברבעון השני של 2019
- קליל: הרווח הנקי ירד ב-21% ברבעון הרביעי של 2018
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ברמה התפעולית החברה מציגה שיפור קל ביחס לרבעון המקביל, עם ירידה של כ-409 אלפי שקלים בהוצאות התפעול. הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2019 עלה ב-26.6% ל-18.0 מיליון שקל, בהשוואה ל-14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהגידול ברווח הגולמי בניכוי השינויים בהוצאות המכירה וההנהלה וכלליות.
אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל: "ברבעון זה הצגנו הלכה למעשה את חזון קליל: סביבתנו מחייכת ואנחנו גאים בדרך בה השגנו זאת . עלייה של 25% ברווח הכולל היא מתנת פרידה ראויה לחברה בה גדלתי ובקרוב אסכם בה 31 שנות עבודה. הישגים אלה נתמכים בראש ובראשונה בעובדים הנפלאים שמיצבו את החברה כמובילת שוק – מיצוב הנשען על איכות גבוהה של מוצרים, חדשנות בפיתוח ושיווק, אספקה ושירות ללא פשרות. לאחר יותר מ- 15 שנים בתפקידי כמנכ"ל חברת קליל, החלטתי לפנות לאתגרים חדשים. אני רוצה להודות ליו"ר קליל צורי דבוש על הזכות לנהל את החברה ולאחל למר פרדי אבוקרט הצלחה בתפקידו החדש "..
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
