אורמת טכנולוגיות עברה לרווח של כ-34 מיליון דולר ברבעון השני

הכנסותיה של החברה הסתכמו ברבעון השני בכ-184.1 מיליון דולר, עליה קלה של כ-3.2% לעומת הרבעון המקביל; צופה שתחנת פונה שהושבתה תחזור לפעילות עד תחילת 2020
נועם בראל | (1)

אורמת טכנולוגיות פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עליה של כ-3.2% בהכנסות ומעבר לרווח של כ-34 מיליון דולר לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכתה את צפי האנליסטים והעלתה את תחזית ה-EBITDA לשנת 2019 לטווח של 385-375 מיליון דולר. החברה תחלק דיבידנד של 11 סנט למניה.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אורמת טכנו 0.78% הסתכמו ברבעון השני בכ-184.1 מיליון דולר, עליה קלה של כ-3.2% לעומת הכנסות של כ-178.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018, כאשר החברה מייחסת את הצמיחה להרחבות של מקגיניס הילס ואולקריה יחד עם התרומה של רכישת USG אשר לטענתה קיזזו חלקית את ההפסד בהכנסות שנגרם מההשבתה הזמנית של תחנת פונה.

בשורה התחתונה, אורמת מסכמת את הרבעון השני עם מעבר לרווח נקי (GAAP) של כ-33.9 מיליון דולר, או 66 סנט למניה, לעומת הפסד של 300 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, כשצבר ההזמנות שלה נכון לאוגוסט עומד על כ-201 מיליון דולר.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הסתכם בכ-20.6 מיליון דולר או 40 סנט למניה, עלייה של כ-24% לעומת רווח נקי מתואם של כ-16.6 מיליון דולר או 32 סנט למניה.

צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-173.9 מיליון דולר, על רווח נקי מתואם של כ-33 סנט למניה.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ל-94.9 מיליון דולר, עליה של 17.4% לעומת 80.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי, בעיקר עקב הוצאות תחזוקה נמוכות יותר.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת: "אורמת הציגה ברבעון השני, צמיחה של 5.6% בהכנסות מגזר החשמל וגידול של 5.7% בהיקף הייצור, ללא כל תרומה מתחנת פונה בהוואי אשר פעילותה הופסקה זמנית לאחר התפרצות הר הגעש בשנה שעברה. אנו ממשיכים להתקדם במאמצים להחזרת פונה לפעילות וצופים כי העבודות על התחנה יושלמו בהתאם לתכנית עד לסוף השנה".

"אנו צופים שהתחנה תחזור לפעילות מיד אחרי שיתקבלו כל ההיתרים הנדרשים לעבודות התיקון והשדרוג של רשת החשמל אשר מבוצעות על ידי שותפתנו, חברת החשמל המקומית, עד ראשית 2020. בנטרול תחנת פונה, אשר תרמה לרווח הגולמי 1.8 מיליון דולר ברבעון השני, הרווחיות הגולמית של מגזר החשמל הייתה 41.7%, בהתאם לציפיות כי הרווחיות ברבעון השני והשלישי תהיה נמוכה מהרבעון הראשון והרביעי, עקב מגמות העונתיות הרגילות במגזר החשמל".

בנוגע להמשך התחזית ל-2019 אמר אנג'ל: "בנטרול פונה, אנו צופים כי סך ההכנסות בשנת 2019 יהיו בטווח שבין 720 מיליון דולר ל-742 מיליון דולר כאשר הכנסות מגזר החשמל יהיו בטווח שבין 530 ל-540 מיליון דולר. במגזר המוצרים אנו צופים כי ההכנסות יהיו בטווח שבין 180 ל-190 מיליון דולר וכי ההכנסות בתחום שירותי אגירת האנרגיה יהיו בטווח שבין 10 ל-12 מיליון דולר. אנו מעלים את תחזית ה-EBITDA המתואם וצופים כי יהיה בטווח שבין 375 מיליון דולר ל-385 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם המיוחס לבעלי הזכויות שאינן מקנות שליטה לשנת 2019 צפוי להיות בהיקף של כ-25 מיליון דולר. התחזית להכנסות, EBITDA מתואם ו-EBITDA מתואם המיוחס לבעלי הזכויות שאינן מקנות שליטה לא כלל כל השפעה או תרומה של פונה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמסלם יוסף 09/08/2019 13:46
    הגב לתגובה זו
    הכול בזכות ניהול נכון של מנכ"ל מעולה איזק אנג'ל. ברכה והצלחה לכל העובדים שבלעדם אורמת לא הייתה מצליחה . כל הכבוד.
חנן פרידמן צילום אורן דאיחנן פרידמן צילום אורן דאי

ציון דרך לבורסה הישראלית: בנק לאומי הגיע ל-100 מיליארד שקל

במחזור של יותר ב-200 מיליון שקל השווי של לאומי עוקף את ה-100 מיליארד שקל, החברה הראשונה שעושה זאת בבורסת תל אביב

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה לאומי

מניית בנק לאומי לאומי 2.27%  מציינת ציון דרך היסטורי בשוק המקומי - שווי שוק של 100 מיליארד שקל. נכון לכתיבת השורות השווי עקף את ה-100 מיליארד שקל רף סמלי שמציב את לאומי ראשון ברשימה של חברות שמגיעות לשווי השוק המשמעותי. זה רגע שממסגר לא רק את התקופה האחרונה שהייתה חיובית במיוחד לבנקים, אלא גם את שינוי התפיסה כלפי מערכת הבנקאות הישראלית כשכבת היציבות של השוק המקומי.

המניה רשמה שנתיים פנומנליות. חרף המלחמה, מניית לאומי עלתה ביותר מ-160% בשתיים האחרונות ובכ-57% מתחילת השנה. ברקע העליות, מכפיל ההון קפץ לכ-1.5, גבוה משמעותית מהמכפיל ההיסטורי שנע סביב 0.7-0.8. עם זאת, השורה הפיננסית תומכת בשווי. ב-2024 רשם לאומי רווח נקי של 9.8 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 16.9%, והציב יעד לרווח נקי של 9-11 מיליארד שקל בשנים 2025-2026 עם תשואה להון של 15-16% בשנה, לצד חלוקת הון משמעותית לבעלי המניות.

גם בדוחות האחרונים נראית המשמעת התפעולית שמחזיקה את התזה. ברבעון השני דיווח לאומי על תשואה להון של 15.9% ויחס יעילות של 27%, וחילק לבעלי המניות 50% מהרווח, אחרי שבנק ישראל אישר לבנקים להגדיל את החלוקה הודות ליציבות שהראתה המערכת גם בתקופות אי הוודאות של המלחמה.

מול החברות האחרות, ההבדל ניכר בשווי השוק. בנק הפועלים נסחר בשווי של כ-88 מיליארד שקל, גם הוא לאחר ראלי חד בבנקים. מתוך 5 הבנקים הגדולים, 4 ממוקמים ב-7 הגדולות מבחינת שווי שוק בבורסה. זה משקף לא רק גודל, אלא גם הערכת שוק לאיכות תיק, ליעילות ולמדיניות ההון.

ההשבחה של חנן פרידמן

מאז כניסתו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל בנובמבר 2019, אז החליף את רקפת רוסק עמינח, שווי השוק של בנק לאומי עלה מכ-30 מיליארד שקל לכמעט 100 מיליארד שקל, עליית שווי של כ-70 מיליארד שקל בתוך שש שנים, המשקפת תשואה שנתית מצטברת של כ-22% רק מעליית השווי. בנוסף, הבנק חילק דיבידנדים בתשואה של כ-4% (למעט 2020 שנת הקורונה). פרידמן, ששימש קודם לכן כיועץ המשפטי הראשי וכראש חטיבת האסטרטגיה, החדשנות והטרנספורמציה של הבנק, הגיע מרקע משפטי וניהולי עשיר שכלל תפקידים בקבוצת הראל ובמשרד ליפא מאיר. מאז כניסתו הוא הוביל שינוי עומק בלאומי, מהתייעלות תפעולית ודיגיטציה נרחבת שתרמו לעלייה ברווחיות ולמיצובו כבנק הגדול בישראל.

עמיקם בן צבי
צילום: אייל פישר

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.73%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.