אידיבי קיבלה מחברה סינית הצעה לרכישת מניות כלל ביטוח לפי 4.7 מיליארד שקל
אי.די.בי דיווחה בדקות האחרונות על קבלת הצעה ראשונית ובלתי מחייבת מקבוצה בינלאומית, לרכישת מלוא אחזקותיה (50%) של החברה הבת אי.די.בי פתוח בכלל בטוח לפי שווי של 4.71 מיליארד שקל. כשעתיים לאחר הדיווח הרשמי, נחשף כי החברה שהגישה את ההצעה היא סיריוס הסינית. בשל העובדה כי בשוק ההון מאוד סקפטיים לגבי האפשרות שבאוצר יאשרו לחברה סינית לרכוש חברת ביטוח ישראלית (כך לפי ניסיון העבר), העליות במניה שכבר הגיע ול-8%, מתמנות כעת ל-3% בלבד, ואת למרות שההצעה משקפת פרמייה של מעל 50%.
כלל עסקי ביטוח -1.96%
מניות השליטה בכלל ביטוח נמצאות בשנים האחרונות בידי נאמן, לאחר שהממונה על הביטוח, דורית סלינגר, שללה מאי.די.בי את היתר השליטה בחברת הביטוח. נזכיר כי אי.די.בי פתוח נדרשה במסגרת חוק הריכוזיות להשלים את המכירה עד סוף 2019. הצדדים חתמו על הסכם שבמסגרתו ניתן לאי.די.בי שנתיים למציאת רוכש. משלא נעשה כך, סלנגר הורתה לפני כשנה לנאמן משה טרי להתחיל ביישום המתווה למכירת מניות השליטה לציבור. למרות התנגדותה של אי.די.בי, בית המשפט המחוזי הורה להחל למכור את החזקותיה בחברת הביטוח בבורסה במנות.
אי.די.בי אמנם הגישה ערעור בעניין, אך בינתיים נאלצה למכור 5% ממניותיה בחברת הביטוח תמורת 166 מיליון שקל. כעת במסגרת ההודעה לבורסה, אי.די.בי מדווחת על קבלת הצעה ראשונית ובלתי מחייבת, כאמור, מבלי לחשוף את שם החברה או הגוף המתעניין.
- תקדים בעליון: מבחן הרווח לצורך חלוקת דיבידנד לא יתחשב בהפסד עתידי
- משה סבח רוצה לרכוש את דסק"ש ב-2.1 מיליארד שקל - נו באמת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.יש להם כסף בכלל או הכל מינוף (ל"ת)מוש 27/07/2017 14:46הגב לתגובה זו
- 3.אופק 27/07/2017 14:24הגב לתגובה זורוצים בכוח לפיל את בזק לאחר מפולת בבזק מה אם הדבדנדים שהיה נתן בזק
- 2.זה שבקטרת מנצל רק הזדמניות תפילו את בזק הוא יקנה אטו (ל"ת)sus 27/07/2017 13:34הגב לתגובה זו
- 1.שוב הכרשים בשוק מנצלים את בזק (ל"ת)אבי 27/07/2017 13:16הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳