הסיבה שבברקליס לא ממליצים להסתער כעת על מניית טבע
בית המשפט בארה"ב פסק השבוע כנגד טבע -0.58% בעניין תרופת הקופקסון. אמנם טבע כבר הודיעה כי בכוונתה לערער אבל כעת זה כבר נראה ברור, תאבד בדרך לאבד את הבלעדיות על מוצר הדגל שלה. בתגובה צללה המניה לשפל של כמעט 12 שנה, אבל בעוד באותו היום נראה שהקונים מתחילים להופיע וביומיים שלאחר מכן נרשמו עליות. בארץ, כל האנליסטים שמסקרים את החברה חיוביים עליה בטענה כי הגיעה לתימחור זול מאוד שמשקף את התרחישים הגרועים ביותר האפשריים.
אחד האנליסטים שלא ממהר לקפוץ על העגלה הזו הוא טסאו דאגלס מברקליס שאמנם קבע את מחיר היעד עד 38 דולר (הפחית מ-46), אפסייד של 10% אבל בשורה התחתונה כותב במסמך שהוציא ללקוחות כי זה עדיין לא הזמן להיכנס למניה. אמנם לפי חלק גדול מהערכות בשוק המערכה כולה על הקופקסון טרם הוכרעה והיא צפויה להיות ארוכה ומתישה, אבל דאגלס טוען במסמך שהוציא כי השקה מצד סאנדוז (יחד עם מומנטה) עשויה לצאת לדרך ממש בטווח הזמן המידי, שכן החלטת בית המשפט צפויה לטענתו לזרז את ה-FDA לאשר את התרופה של סאנדוז. בעדכון התחזיות שפרסמה טבע בתחילת השנה ההתייחסות הייתה לאפשרות ש-2 חברות ישיקו תחרות גנרית לקופקסון (כתחריש הגרוע). דאגלס סבור כי רק סאנדוז תשיק תחרות אבל לא יהיה בכך נחמה עבור משקיעי טבע. אבל מעבר לעניין הקופקסון, דאגלס כותב כך במסמך: "אנחנו רוצים לצבור ביטחון בקשר לרמות המחירים בתחום הגנריקה וגם הוצאה לפועל של הצנרת, לפני שנרד מהשוליים בכל הקשור למניה".
- 9.עמי 09/02/2017 17:18הגב לתגובה זוהיה בער 1700 לא הגיע ל1800 ונפל זה היה מזמן
- 8.טבע נראת כדאית מאוד לטווח ..ב א." (ל"ת)ר.ב 03/02/2017 14:20הגב לתגובה זו
- 7.אני 03/02/2017 00:55הגב לתגובה זומיילי כמו טבע ירדה המון אבל הסיבות של מיילן היו הרבה פחות מצדיקות [כעס של קלינטון שעבר ובטל מן העולם] קניתי מיילן ב14 שטבע הייתה 16..ועדיין לדעתי עדיפה יותר
- 6.מייקר 02/02/2017 17:52הגב לתגובה זוהשוק לשורת הרווח והיכולת לצמוח.
- 5.שישקו 02/02/2017 16:06הגב לתגובה זולדעתי השחיקה של 7% תשמר ואין התדרדרות עסקית כפי שהציגה סנדוז.
- 4.להיכנס כאשר בתי ההשקעות מכריזים שזה לא הזמן להיכנס (ל"ת)זה בדוק 02/02/2017 15:54הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 02/02/2017 15:27הגב לתגובה זוכול יומיים הם מוציאים הודעה על טבע , מה זו חברה היחידה בעולם , הם תמיד נהגו הפוך על הפוך בהמלצה אל תקנו- הם קונים , אל תמכרו - הם מוכרים זה בדוק
- 2.מנדלבאום 02/02/2017 14:59הגב לתגובה זו??
- 1.רועי לוי 02/02/2017 14:16הגב לתגובה זושנה שעברה כולם המליצו למכור את stx wdc mu , מאז הן עלו מעל מאה אחוז. אנאליסטים מלאים באינטרסים ואילוצים. טבע חברה עם בעיות ... אבל היא שווה את המחיר , היא זולה מאוד כרגע ויש יותר UPSIDE מסיכון לירידה
- בן 06/02/2017 18:23הגב לתגובה זוטבע שווה את המחיר? איזה מחיר? שווייה נמוך מחובה! החברה סופר ממונפת. סכנת נפשות
- עוד גל ירידות בדרך (ל"ת)דנה 02/02/2017 14:37הגב לתגובה זו
- מי גילה לך רז זה ?????? (ל"ת)משה ראשל"צ 02/02/2017 15:02

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
