זו החברה שתקים את המסילות בקו המהיר לירושלים ב-760 מיליון שקל
בחודש יוני 2014 פרסמה רכבת ישראל מכרז לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות אלקטרו-מכאניות ומיסעות בטון בקו המהיר לירושלים. לאחר בחינת ההצעות, נקבעה היום, (ה') החברה הזוכה.
במכרז זכתה קבוצת Electra Bogl JV המורכבת מהחברות הבאות: אלקטרה , אלקטרה תשתיות חופרי השרון, SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG.
המכרז הוא בהיקף של כ-760 מיליון שקל ומיועד לתכנון, הקמה ותחזוקה של המסילות והמערכות בקו המהיר לירושלים. מכלול המערכות השונות (חשמל, אוורור, גילוי וזיהוי אש, בקרה וכדומה) מעניק מעטפת בטיחות אינטגרטיבית לנסיעת הרכבת במנהרות.
הקו המהיר לירושלים הינו קו מסילת רכבת חשמלי מתחנות תל-אביב עד תחנת האומה בירושלים. הקו המהיר כולל תוואי מסילה קיים מתל אביב לכיוון מודיעין עד מחלף ענבה, וכן תוואי מסילה חדש המצוי בעיצומו של תהליך הקמה ממחלף ענבה ועד לתחנת האומה. הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש, ויאפשר זמן נסיעה של 28 דקות מתל-אביב לירושלים.
- בתמורה ל-450 מיליון שקל - אלקטרה תקים חוות שרתים בנתניה
- אלקטרה תקים את מגדל האשפוז באסותא תמורות 530 מיליון שקל
הפרויקט כולל כרייה של 5 מנהרות באורך מצטבר של כ-37 ק"מ וביניהן בנייה של 8 גשרים (מרביתם כפולים) באורך מצטבר של כ-6.5 ק"מ. שלב ההקמה והתחזוקה של המערכות והקמת המסילות הינו נדבך מהותי בפרויקט הקו המהיר. שלב זה יבוצע בשיטת "תכנון-ביצוע" וכולל בין היתר הקמת כ-46 ק"מ מסילות. הקמת מערכות אלקטרו-מכאניות התומכות בהפעלת הרכבת; ניהול, תיאום, פיקוח ביצוע אינטגרציה של כלל המערכות המותקנות לרבות חשמול ומערכות תשתית רכבתיות אחרות.
קבוצת אלקטרה פועלת כיום ב-5 מגזרי פעילות פרויקטים למבנים ותשתיות בארץ; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; שירות, אחזקה וסחר; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות. צבר ההזמנות של החברה גדל מתחילת השנה בכ-1.3 מיליארד שקל (כולל פרויקט זה).
- 2.אם הגרמנים בתמונה אני שקטה רוצים רכבת בטוחה (ל"ת)מירית נוי 12/02/2015 09:01הגב לתגובה זו
- 1.לנדאו 06/02/2015 18:47הגב לתגובה זואי אפשר להתייחס ברצינות לאף מספר שנוגע ברכבת .מוזר שעד היום מנהליה לא העמדו לדין על מיליארדים שנעלמו .