אלכס ספיר זכה במכירה פומבית לקניית מלון במנהטן ב-815 מיליון שקל

החברה תפעל באופן מיידי לקבלת הלוואה בנקאית למימון רכישת מלון ברובה הסוהו
לירן סהר |

חברת אי אס אר אר (ASRR), לשעבר חברת אי ג'י אר אי, מדווחת היום כי חברת Crosby 9 (להלן: קרוסבי), המוחזקת על ידה בשיעור של 50%, היא הזוכה במכירה הפומבית, במסגרתה הוצע למכירה בית המלון ברחוב קרוסבי ברובע הסוהו של מנהטן. קרוסבי תשלם תמורת המלון סכום כולל של כ-205 מיליון דולר (כ-815 מיליון שקל).

מדובר במלון, שכנגדו קיימת הלוואה בנקאית בהיקף של כ-260 מיליון דולר, ושקרוסבי חתמה אשתקד על הסכם עם הבנק, כי במידה והיא תהיה הגורם שיזכה במכירה הפומבית, היא תשלם סכום של 205 מיליון דולר.

כתוצאה ממימוש האופציה להיכנס בנעלי בעלי השליטה בעסקה, רשמה ASRR בדו"חות הרבעון השלישי של 2014 עלייה של כ-27 מיליון שקל בהונה העצמי, סכום המבטא את חלקה של החברה (50%) בשווי ההשקעה. עליה זו בתוספת הנפקת הזכויות שבוצעה בחודש יולי 2014, היו הגורמים המרכזים לגידול של פי 4 בהונה העצמי של החברה בסוף הרבעון השלישי של השנה, לרמה של כ-84.7 מיליון שקל.

בעקבות ההודעה על זכייתה במכירה הפומבית, תפעל קרוסבי, בה שותפה ASRR עם המיליארדר האמריקני ג'רארד גז, באופן מיידי לקבלת הלוואה בנקאית לצורך השלמת העיסקה.

המלון הנרכש הינו בית מלון מפואר, הממוקם בין הרחובות קרוסבי ולאפייט במנהטן, אשר ברובע סוהו בניו יורק, ומכיל כ- 260 חדרים, וכן אולמות כנסים ואירועים, ומסעדה.

השותף האמריקני של ASRR, ג'רארד גז, הינו איש עסקים מבוורלי הילס, השולט באימפריית ג'ינס בינלאומית בעלת מותגים רבים, וכן המייסד של רשת המסעדות ובתי המלון בודהה בר.

ASRR מציינת, כי העברת הזכויות במלון תתרחש במועד שיקבע על ידי שני הצדדים והכונס, והיא צפויה להתרחש צריך להיות בין 30 ל-60 ימים ממועד הרכישה. העברה של יתרת התשלום לבנק תתבצע במועד הרכישה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כדי לממן את חלקה בעסקה, ולמימון פעילותה השוטפת, גייסה אי ג'י אר אי בחודש אוגוסט האחרון סכום של כ-70 מיליון שקל, בהנפקת זכויות של מניות, ובהנפקת סדרה של איגרות חוב לציבור המשקיעים בתל-אביב.

ASRR הינה חברת נדל"ן ציבורית, הפועלת בעיקר בשוק בארה"ב. לחברה מספר נכסים ברחבי ארה"ב, וכן נכסים בגרמניה ובישראל. השליטה בחברה עברה בשנת 2014 לידי ASRR LEGACY, שבשליטת אלכס ספיר ורותם רוזן. מנכ"ל החברה הינו מר דני אבידן.

אלכס ספיר ורותם רוזן הינם במקביל מנהלי קבוצת ספיר אורגניזיישן. ספיר חולשת על נדל"ן מניב בארה"ב, מרביתו במרכז מנהטן שבמדינת ניו-יורק, בשטח כולל של כ-6.5 מיליון רגל מרובע, ובשווי המוערך בכ-3 מיליארד דולר. הקבוצה צברה עוצמה רבה בשוק האמריקני בעקבות המשבר שפקד את השוק ב-2008, אז ניצלה הקבוצה שורה של הזדמנויות עסקיות שהניבו לה רווחיות גבוהה, ומיצבו אותה כאחת מהשחקניות המובילות בשוק הנדל"ן של ניו-יורק. בתאריך 12.1.2015 תפתח מסעדת היוקרה ZUMA בהשקעה של כ-30 מ' דולר, בבנין המטה של ספיר אורגניזיישן שבשדרות מדיסון 261 בניו יורק ובשטח של 2,500 מ"ר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.