נייס תחצה לראשונה בתולדותיה את רף מיליארד הדולר בהזמנות ב-2013

נשיא ומנכ"ל נייס, זאבי ברגמן: "שבירת שיא ההזמנות בשנה זו התאפשרה בשל החוזק המתמשך של המוצרים מבוססי הכלים האנליטיים שלנו"
יעל גרונטמן |
נושאים בכתבה הזמנות נייס

חברת נייס הודיעה אמש (ב') כי במהלך שנת 2013 קיבלה הזמנות חדשות בסך כולל של יותר ממיליארד הדולר, לראשונה בתולדות החברה. במסחר בוול סטריט טיפסה מניית נייס בכ-1.34% לרמה של 40.85 דולר המשקף לה שווי של כ-2.41 מיליארד דולר.

החברה תציין את הישג השיא הזה ותדון בתוכניות לשנת 2014 בפגישות של ארגוני המכירות שיערכו עוד החודש באסיה ובארה"ב. החברה תדווח פרטים נוספים עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2013, ב-5 בפברואר 2014.

נשיא ומנכ"ל נייס, זאבי ברגמן אמר: "בתחילת שנת 2013, הצבנו לעצמנו מטרה לחצות את רף מיליארד הדולר בהזמנות חדשות ואני שמח לדווח כי המטרה הושגה. שבירת שיא ההזמנות בשנה זו התאפשרה בשל החוזק המתמשך של המוצרים מבוססי הכלים האנליטיים שלנו".

"במהלך שנה זו השקנו גם פתרונות חדשניים רבים וכן פלטפורמות טכנולוגיות חדשות. הישגים אלה לא היו מתאפשרים ללא המחויבות חסרת הפשרות והמאמץ שהושקע על ידי עובדי נייס".

למרות שהחברה נהנתה בשנה האחרונה מהזמנות שיא, מניית נייס טיפסה ב-12 החודשים האחרונים בקצב מתון ביחס למדד הבנצ'מרק שהסתכם רק בכ-10%, למרת הטיפוס האיטי יחסית היא נסחרת קרוב לרמת שיא רב שנתית.

נציין כי המתחרה של נייס, חברת ורינט הישראלית, שנסחרת רק בוול סטריט, זינקה בשנה האחרונה ב42% וגם היא נסחרת קרוב לרמות שיא ולפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר.

בדוחות הרבעון השלישי דיווחה נייס על עלייה של כ-4% בבכנסות שהסתכמו בכ-230 מיליון דולר ועל רווח נקי מתואם שירד קלות ל-38.2 מיליון דולר. ברגמן העריך אז שהחברה "ממוצבת היטב לקראת סיום חזק של השנה" והעריך כי ההכנסות יהיו בטווח של 260-275 מיליון דולר. לשנת 2013 חזתה אז החברה כי הכנסותיה יסתכמו ב-940-955 מיליון דולר והרווח הנקי המתואם למניה יסתכם ב-2.55-2.6 דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.





כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."