מניה לקראת מחיקה: זינקה 59% במסחר בשימור על רקע הצעת רכש
משפחת פרידנזון רוצה למחוק את חברת שלדות מהבורסה. אריה פרדנזון, הגיש הצעת רכש מלאה למניות החברה שאינן מצויות בידיו ובידי שלושת בניו, כלומר בעבור 19.1% מהון החברה שנסחרת ברשימת השימור של הבורסה מאז ה-19 בינואר 2012, למרות התנגדותו של בעל השליטה.
יום המסחר האחרון שקבעה הבורסה למסחר במניה הוא ב-22 בינואר ומחיקתה תתרחש ב-24 בינואר 2014, היום שעד אליו ניתן להגיש הודעות קיבול להצעת הרכש ליתרת המניות שהגיש בעל השליטה ושבכוונתו לממן אותה ממקורות עצמיים.
בעבור אותן 19.1% מהמניות או 1.07 מיליון מניות המוחזקות בידי הציבור מוכן פרידנזון שהורשע בעבר בפלילים ושמשמש כיום כיו"ר החברה ובעל השליטה בה (68.67%), לשלם פרמיה מכובדת של כ-65% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום ה' האחרון, אשר מהווה גם פרמיה של כ-15% מעל להון העצמי של החברה. בניו של אריה פרידנזון, אלון המשמש כסגן יו"ר, וכן אורן ותומר שאינם עובדים של החברה מחזיקים בעוד כ-12.23% מהון המניות של החברה וחברת ברק קפיטל שבשליטת אייל בקשי ויצחק תשובה מחזיקה בעוד 9.32% מהמניות.
בשלב המסחר במניות השימור זינקה היום מניית שלדות ב-59% במחזור של כ-218 אלף שקל למחיר של 4.55 שקל לעומת מחיר של 4.73 שהוצע בגין המניות בהצעת הרכש המלאה שהגיש בעל השליטה, שאינה מותנית בכמות.
- גיל אגמון עם הצעת רכש נוספת לדלק רכב - המניה מזנקת
- למה מייסיז סירבה להירכש תמורת 5.8 מיליארד דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במידה שהצעת הרכש תתקבל בלואה - התמורה הכוללת שתשלום לניצעים בגין כל מניותיהם בחברה תסתכם בכ-5.066 מיליון שקל, זאת כאשר המניה נסחרה נכון ליום ה' האחרון לפי שווי של כ-16 מיליון שקל בלבד, כך שמדובר בהצעה נדיבה. המועד האחרון למסירת הודעות קיבול להצעת הרכש יהיה ב-23 בינואר.
- 4.pan 12/01/2014 17:43הגב לתגובה זולא שווה, ראו רוטקס שנמחק,,, לא שילמו כלוום,,, ואף אחד לא תבע את החברה
- 3.החברה תרצה לקנות בכל מחיר כי היא הופכת לפרטית ,הם לא י (ל"ת)משקיע 12/01/2014 12:34הגב לתגובה זו
- 2.gile 12/01/2014 12:04הגב לתגובה זולמי שלא שם לב בשבוע שעבר הפילו את המניה ללא סיבה ועכשיו טוענים שנותנים לבעלי המניות פרמיה. נותנים לנו את שער המניה שהיה לפני שבוע- כדאי שרשות ני"ע תבדוק את זה.
- 1.הסבר 12/01/2014 11:43הגב לתגובה זוהצעת הרכש לא מותנית בכמות. תקראו. זה רווח בטוח של 4% בשבוע. דומה לתשואה שנתית שח בערך 300%.
- אל תחרטט 12/01/2014 12:14הגב לתגובה זואחוז מחושב מתוך בסיס. כשמניה עולה, המשמעות היא שהבסיס שלה עולה. לכן X מתוך 2Y קטן יותר מ-X מתוך Y. בפועל זה אולי 100% לשנה. ובתכלס זה כולה 4%.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קרסו מוטורס: צ׳רי תומכת בתוצאות אבל המלאי זינק ליותר מפי שניים וחצי
הכנסות קרסו עלו בכ-22% ברבעון ל-2.15 מיליארד שקל והרווח הנקי טיפס ל-77.6 מיליון שקל, כשמכירות צ׳רי ממשיכות להוביל את הצמיחה; המלאי קופץ לרמה של 3.22 מיליארד שקל ומעלה סימני שאלה לגבי קצב המסירות בענף הרכב
קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0% מסכמת רבעון שלישי עם שיפור ניכר בשורה העליונה ובשורה התחתונה, לצד המשך התרחבות משמעותית בפעילות הליבה של מכירת רכב חדש. הצמיחה ניכרת כמעט בכל רכיבי הפעילות, ובמרכזה תרומה בולטת של צ’רי, שהפך למנוע מרכזי בתמהיל הדגמים של החברה. התוצאות ברמת השורות נראות טוב, אבל אם מסתכלים מתחת למכסה המנוע רואים קפיצה חריגה בהיקף המלאי, שטיפס ל-3.224 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר, לעומת 1.231 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זה גידול של כ-1.99 מיליארד שקל, המשקף עלייה של פי 2.6 ברמת המלאי, מה שמעלה שאלות על קצב המסירה הצפוי של החברה ברבעונים הבאים כמו גם על המצב בענף בכלל. מצד שני, סעיף המקדמות מלקוחות עלה ל-380 מיליון שקל לעומת 209 מיליון שקל בשנה שעברה, מה שאולי מרמז על עסקאות שטרם נמסרו ויוכרו בהמשך.
קרסו פועלת תחת המותג פריסבי ומרכזת תחתיה את יבוא ושיווק המותגים רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי, צ'רי ו-Xpeng. לצידה פועלת פעילות הליסינג וההשכרה באמצעות פסיפיק רכב ותחבורה, פעילות מימון חוץ-בנקאי, שירותים נלווים ופעילות דו-גלגלית באמצעות מטרו מוטור שנרכשה השנה במלואה. הרבעון הנוכחי הוא הראשון שבו איחוד מלא של מטרו מוטור מופיע לאורך כל תקופת הדוח, והשפעתו ניכרת בכל נתוני ההכנסות, המכירות והמלאי.
עיקרי התוצאות
במהלך הרבעון השלישי הגיעו הכנסות החברה ל-2.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הגידול נבע מעלייה בהיקף מכירות הרכב החדש ומהתרחבות בפעילות השירותים, המימון ושאר התחומים. החברה מסרה ברבעון 12,748 כלי רכב, לעומת 8,490 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם, 2,429 כלי רכב הם של מטרו מוטור, אשר פעילותה אוחדה בחברה החל מהרבעון השני. הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-368.5 מיליון שקל ושמר על שיעור רווחיות דומה לזה של השנה שעברה. הרווח מפעולות רגילות עלה ל-169.9 מיליון שקל לעומת 167.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הוצאות הפרסום, הרחבת אולמות התצוגה ואיחוד פעילות מטרו תרמו לעלייה בהוצאות התפעול. הרווח הנקי של החברה עלה ל-77.6 מיליון שקל לעומת 74.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר גידול בהוצאות המימון קוזז ברווחים מנגזרים פיננסיים והפרשי שער בהיקף של כ-25 מיליון שקל.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ההכנסות ל-6.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-35% לעומת 4.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו מסרה החברה 36,652 כלי רכב לעומת 21,612 בתקופה המקבילה, כאשר 4,657 מהמסירות הן של כלי רכב דו-גלגליים ממטרו מוטור. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל-1.1 מיליארד שקל, והרווח מפעולות רגילות הגיע ל-576.6 מיליון שקל לעומת 447.1 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם ב-300 מיליון שקל, עלייה של כ-50% לעומת 200.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר התרומה המרכזית לשיפור הגיעה מצמיחה תפעולית ומרווח בהיקף 74.8 מיליון שקל מנגזרים פיננסיים והפרשי שער.
- צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
- קרסו רכב: עליה של 65.5% ברווח הנקי ל-108.5 מיליון שקל – מה המכפיל המייצג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
