דו"חות מגדל: עברה לרווח של 61 מיליון שקל - "הדו"חות קצת חלשים"

חברת הביטוח הגדולה בארץ אומנם עברה לרווח לעומת הפסד של 98 מיליון שקל אשתקד, דש ברוקראז': "התשואה על ההון עמדה על 5% בלבד"
נושאים בכתבה מגדל ביטוח

חברת מגדל ביטוח פרסמה הבוקר (ד') את דו"חות הרבעון השני שלה לשנת 2013. מגדל רשמה רווח כולל בסך 61 מיליון שקל לעומת הפסד של 98 מיליון שקל אשתקד. העלייה ברווח הכולל נבעה מגביית דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתפות ברווחים בביטוח חיים ששווקו עד שנת 2004 במחצית הראשונה של השנה ומעדכון ההפרשה לעתודה משלימה לגמלאות במחצית הראשונה של 2012.

הרווח הכולל במחצית הראשונה של 2013 (אשר כולל את השינוי בקרנות ההון), הסתכם ב-286 מיליון שקל, זאת לעומת כ-81 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי מאז הרבעון המקביל אשתקד נרשמו עליות נאות בתחומי הפעילות העיקריים של החברה, אבל המומנטום הזה נעצר ברבעון הנוכחי.

למרות שיש להתחשב בתנאי השוק והמדד האפסי ברבעון הקודם השנה נרשמה ירידה משמעותית ברווח מביטוח החיים והחיסכון לטווח האחרון ל-80 מיליון שקל לעומת 241 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-101 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2012. בביטוח הבריאות נרשמה ירידה משמעותית גם כן כשהרווח עמד על 2.9 מיליון שקל לעומת 28.3 ברבעון הקודם ו-39.7 ברבעון הרביעי של 2012. החברה מסבירה את הירידה ברווח בגידול של תביעות ביטוחיות בתחום.

אנליסט דש ברוקראז', מאיר סלייטר, אמר בתגובה, "מדובר בדוחות קצת חלשים, עם תשואה על ההון של כ-5% בלבד. בין הסיבות שהביאו לכך נציין את ההפרשה בגלל העליה בשיעור המע"מ שהוריד 10 מיליון שקל מהרווח הנקי. הסיבות האחרות הן ירידה ברווחיות החיתומית גם בביטוח הבריאות וגם בביטוח החיים. מצד שני נרשמה צמיחה מאוד יפה בביטוח הכללי כשפה נקלט העסק של אליהו".

דו"חות מגדל שוקי הון

מגדל שוקי הון בניהולו של רונן טורם, סיימה את הרבעון השני לשנת 2013 עם הכנסות של 51 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בסה"כ, הרווח לפני מס ברבעון השני של שנת 2013 עמד על כ- 3.5 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

הכנסות מדמי ניהול בחברת קרנות הנאמנות ובניהול התיקים עלו בכ-2 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 37 מיליון שקל לעומת כ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסוף הרבעון השני היקף הנכסים של קרנות MTF עמד על 6.7 מיליארד שקל לעומת 5 מיליארד שקל בתחילת השנה - עלייה של 33%, כתוצאה מכך היקף הנכסים גדל משמעותית לכ- 21.2 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות לעומת 18.7 מיליארד שקל בתחילת השנה. ההכנסות ממתן שירותי ברוקראז' הסתכמו ברבעון השני 2013 בכ- 11.6מיליון שקל לעומת 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תורידו מהוריד של יונל את מבטחי מתושלח ותראו תפוקות!! (ל"ת)
    המאה ה21 14/08/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -0.3%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי

החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81%  פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).

ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.

נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  ,Victoria's Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.