מכה לסינקוויל של טבע: הנוגדן של המתחרה סנופי מסתמן כיעיל יותר
חדשות לא טובות לטבע. ענקית הפארמה הישראלית שעובדת על פיתוח הנוגדן, סינקוויל, לטיפול בחולי אסטמה בינונית עד קשה, צפויה להתקל בתחרות לא פשוטה מכיוון הנוגדן המתחרה של חברת סנופי, שמסתמן כיעיל יותר. נראה כי בניגוד לסינקוויל שמתרכז בשיפור תפקודי הריאה, הדופילומאב, מסתמן כיעיל בהפחתת שיעור ההתקפים של החולים.
בשבוע שעבר פרסמו חברת התרופות המתחרה, סנופי (SNY) והשותפה רג'נרון (REGN) בכנס איגוד רפואת החזה האמריקאי נתונים מרשימים ממחקר שלב II עם הנוגדן Dupilumab לטיפול בחולי אסטמה קשה. במחקר, הפחית השימוש בתרופה את שיעור ההתקפים ב-87% ביחס לקבוצת הביקורת. הנוגדן של סנופי ורגנרון חוסם קולטנים ל-IL-4 ול-IL-13 ונראה עכשיו כי חסימה שלהם עשויה להוות Master switch בטיפול העתידי בחולי אסטמה ואלרגיה.
מנגד, הנוגדן Cinquil של טבע תוכנן אף הוא לפעילות באסטמה בינונית עד קשה בחולים עם רמות אאוזינופילים גבוהות בדם או בריאה, והוא הנוגדן המתקדם היותר מבחינת זמני פיתוח לאסטמה אאוזינופילית מאשר זה של סנופי.
הנוגדן אשר נרכש בזמנו על ידי ספלון הועבר לפיתוחה של טבע ונמצא כעת בעיצומו של ניסוי שלב III ב-300 חולים. בניגוד ל-Dupilumabשל סנופי, סינקוויל חוסם את המתווך אינטרלוקין 5. באשר ליעדי הניסוי המשניים - הנוגדן לא השיג מובהקות בהפחתת מספר ההתקפים אך השיג מובהקות בשיפור בתפקודי ריאה."
ד"ר יואב קידר, יועץ מומחה בכלל פיננסים ברוקראז' לחברת טבע מצביע על הבעיה של החברה הישראלית ומסביר, "הבעיה היא שהיעד הראשי של המחקר של טבע הינו שיפור בתפקודי ריאה - לא הפחתה בשיעור ההתקפים. כמו כן טבע עובדת על גרסת הזרקה תת עורית משום שהנוגדן שלה ניתן בעירוי חודשי בעוד ש-Dupilumab ניתן בזריקה שבועית. כך או כך, לאור ההישג של סנופי על התוצאות עם סינקוויל להיות חזקות מאוד כדי להיכנס למשחק לאורך זמן למרות יתרון זמני הפיתוח של טבע."
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.1% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
