93931715_c
צילום: 93931715_c

תגובות לזינוק במדד: "הצרכנים טרם הפנימו את הגזרות הכלכליות"

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר בתגובה לעליה במדד: "העליה מותירה לבנק ישראל מקום להפחתת ריבית נוספת"
יואב כהן | (4)

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדד המחירים לצרכן רשם עליה של 0.4% במהלך חודש אפריל, העלייה תואמת את תחזית האנליסטים והיא החדה ביותר שנרשמה השנה בחודש אחד.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר בתגובה לעליה במדד: "העליה מותירה לבנק ישראל מקום להפחתת ריבית נוספת. שכן, תוואי האינפלציה שוכן בקרבת אמצע תחום היעד הממשלתי (1%-3%). המשך פיחות השקל אל עבר רמות הגבוהות מרמת השערים של 3.645 שקלים, בה נסחר הדולר היום, תפחית את הצורך בהתערבות אגרסיבית מצד בנק ישראל כבר בשלב הנוכחי. בנק ישראל ימשיך לפעול כדי להביא את שער החליפין להתייצבות מעל לרמת 3.65 שקלים לדולר."

שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר תכנון פננסי מסר כי" המדד מצביע על כך שהצרכנים טרם הפנימו את הגזרות הכלכליות המתרגשות עליהם ולא הפחיתו את הצריכה החודשית, מה שאיפשר את העלאות המחירים."

בן אריה הוסיף ש"המדד ללא מחירי האנרגיה עלה ב-0.7%, וזו אינדיקציה לכך שהמשק עוד לא מפנים את הפגיעה הצפויה בכושר הקנייה של הצרכנים והמחירים עדיין עולים. עם זאת, השפעת הגזרות על המדדים בהמשך השנה צפויה להיות מינורית ולהסתכם בכ-0.3% בלבד."

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "העובדה שמדד חודש אפריל נמוך מהותית ממדד חודש אפריל בממוצע בעשור האחרון, מקנה לבנק ישראל את הגמישות הנדרשת על מנת להתמקד בעידוד הצמיחה, והיא גם מאפשרת לו חופש מלחצים אינפלציוניים במשק. המדד ונתוני הדיור הנלווים אליו מהווים תזכורת כואבת לאיום מפני התנפחות בועת דיור. הריבית הנמוכה במשק מהווה רוח גבית עוצמתית להמשך עליית מחירי הדיור."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א.מ 14/05/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    מוצרי חשמל,20 אלף מכוניות לחודש ועוד..
  • 3.
    השוטיסטים במעוף יקבלו זאבטות ביום ה' שלא ישכלו זמן רב (ל"ת)
    איתן 14/05/2013 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שוקי 14/05/2013 17:20
    הגב לתגובה זו
    מוחקים השורטיסטים המטומטמים. וגם בבר נימחק
  • 1.
    2013-2014=מיתון= אנשים לא קונים=מדד נמוך!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    בלוף תקשורת 14/05/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.