הפסדי כלל ביטוח גדלו ברבעון השני פי 4.25 ל-126.5 מ' ש'

ההכנסות גדלו ב-2.8% ל-2.21 מיליארד שקל. ההוצאות גדלו בכרבע מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. 85 מ' ש' הופנו להגדלת עתודות ביטוח חיים כתוצאה משינוי לוחות התמותה
יעל גרונטמן | (5)

חברת כלל עסקי ביטוח שבשליטת קבוצת IDB פיתוח (55%) ובניהולו של שי טלמון פירסמה היום (ג') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השני של שנת 2012 בו גדלו הפסדיה. זאת, ימים אחדים לאחר שדיווחה על מכירת קבוצת הביטוח האמריקנית גארד לידיו של וורן באפט בתמורה ל-221 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון השני הושפעו מהמגמה השלילית בשוק ההון ומהגדלת העתודות בביטוח חיים, בעקבות החלטת אוצר בנוגע לעדכון לוחות התמותה שהצריכה את כלל ביטוח להגדיל את העתודות בביטוח חיים ב-83 מיליון שקל.

החברה דיווחה על גידול של כ-3.1% בפרמיות שהורווחו בשייר אשר הסתכמו ב-1.948 מיליארד שקל, כאשר סך כל ההכנסות גדל ב-2.8% ל-2.216 מיליארד שקל ברבעון השני.

עם זאת ברבעון השני חל גידול בסך כל ההוצאות של החברה שעלו בכ-232 מיליון שקל לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-2.285 מיליארד שקל, כלומר היקפן עלה על סך ההכנסות, מה שהעביר את בעלי המניות של כלל ביטוח להפסד של 53.25 מיליון שקל לעומת רווח של 75.09 מיליון שקל עליו דיווחה ברבעון המקביל אשתקד.

בששת החודשים הראשונים של 2012 זינקו הוצאות החברה בכ-1.18 מיליארד שקל שהם כ-24% והגיעו ל-6.166 מיליארד שקל, לעומת זאת סך ההכנסות גדל ב-954 מיליון שקל לכ-6.167 מיליארד שקל, כך שהפער בין ההכנסות להוצאות במחצית הראשונה על כמיליון שקלים.

בשורה התחתונה, כלומר ההפסד הכולל המיוחס לבעלי המניות של החברה גדל ברבעון השני פי 4.25 ל-126.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 29.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012.

לדברי מנכ"ל קבוצת כלל שי טלמון, "ברבעון השני של שנת 2012, התהפכה המגמה החיובית שאפיינה את שווקי ההון ברבעון הראשון ונרשמו ירידות במניות ואגרות החוב בארץ ובעולם. הסימנים להאטה גלובלית בפעילות הכלכלית נמשכים, כולל עדויות ברורות להאטת הפעילות במשק הישראלי. גם בתנאים אלה, הקבוצה ממשיכה להגדיל את רמת הכנסותיה והיקף הנכסים שהיא מנהלת והיא תעשה כל מאמץ כדי שמגמה זו תמשך".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    למדן 21/08/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    זה לא רק בכלל ביטוח כל חברות הביטוח נפגעות בשל לוחות התמותה
  • 4.
    כלכלן 21/08/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    זו עדין הקבוצה הגדולה והחזקה ביותר
  • 3.
    אביב המבין 21/08/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    המנכל והיו"ר. בכל מקרה שקל לא ירד להם במשכורת ובבונוסים. איך זה שאת העליות ברווחים מגורמים חיצוניים הם תמיד רואים מראש, אבל את ההפסדים העתידיים וההתכוננות אליהם הם לא רואים אף פעם? מה שאני רואה הוא חוסר יכולת ניהול! זה הכל. או שהרווחים היו פיקטיים כי תומרנו לצורך הבונוסים.
  • 2.
    מבין 21/08/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
    לעומת מנורה
  • 1.
    21/08/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    מהחברות היותר גרועות שיש מבחינת שירות ומתן מענה ללקוחות, אלופי ההתחמקויות ומשיכות זמן. אני מאחל ללקוחות שכל הרע שהחברה גרמה להם יבוא להם בטוב וכפליים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.