הערכות: מדד מאי יעלה 0.2%-0.4%; "הדיור ימשיך ללבות אינפלציה"
מדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2012 צפוי להתפרסם היום (ו') בשעה 14:00 על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי ההערכות בשוק המדד הקרוב צפוי להמשיך את מגמת העלייה שנרשמה בו בחודשיים האחרונים. בשוק מעריכים כי העלייה במדד מאי תהיה בטווח שבין 0.2%-0.4%.
בהתייחס לרמת האינפלציה ב-12 החודשים הבאים בישראל, מדגישים מנהלי המחקר בתי ההשקעות כי הערכות אלו נחלקות לשתיים. האחת כוללת את היוותרות המע"מ ברמתו הנוכחית והשניה כוללת את האפשרות שהמע"מ במשק יעלה במהלך השנה הקרובה ב-1% ל-17% (חלק חושבים שהעלאה תהיה ביולי וחלק חושבים שרק בינואר).
על פי ההערכה הראשונה צפויה האינפלציה בשנה הקרובה להסתכם ב-2%-2.2%, לעומת זאת עלייה במדד בשיעור של 1% תתרום למדד יותר מ-1%. בהנחה של 50% כי המע"מ יעלה עומדות ההערכות בשוק על אינפלציה של כ-2.7% ב-12 החודשים הבאים.
איילת ניר, מנהלת המחקר בבית השקעות פסגות אמרה בשיחה עם Bizportal כי "מדיניות הריבית של בנק ישראל תושפע הרבה יותר מההתפתחויות בכלכלה העולמית ובראשן משבר החוב באירופה, מאשר מנתון האינפלציה המקומי. זאת, בהינתן שאנחנו לא חורגים מיעד האינפלציה שנקבע על ידי בנק ישראל ל-12 החודשים הבאים, יעד לאינפלציה בטווח שבין 1% ל-3%".
בסקירת המאקרו של בית ההשקעות מיטב ציינו השבוע כי על רקע העמקת הגירעון בתקציב הממשלה, יתכן שמשרד האוצר יעלה מסים כבר בקיץ הקרוב, כאשר ההערכה היא שיתכן שהמע"מ יועלה ב-1% ל-17% כבר בחודש יולי.
האסטרטג והכלכלן הראשי של מיטב, רון אייכל כתב בסקירה כי "המשמעות של העלאת המע"מ ב-1% על מדד המחירים לצרכן, היא גבוהה מ-1%. אמנם, לא מוטל מע"מ על כל סעיפי המדד, אך מהעבר ידוע כי המוכרים מנצלים הזדמנות זו כדי לעדכן המחירים באופן משמעותי כלפי מעלה. ציפיות האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים עומדות על 2.7%. אלו כוללות הסתברות של 50% להעלאת המע"מ ב-1%, בתחילת יולי".
האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט מעריך שמדד מאי יעלה ב-0.3% ואומר כי "רכיב הדיור והצפי להעלאת מע"מ ממשיכים ללבות את האינפלציה". לדבריו, "הלחצים האינפלציוניים במשק יורדים מדרגה בעקבות המימוש החזק במחירי הסחורות בכלל וירידת מחירי האנרגיה בפרט. מהפכת הסלולר אף היא מרסנת אינפלציה בצורה לא מבוטלת ורק רכיב שירותי דיור בבעלות ממשיך להתחזק בקצב שנתי של 4.5% - 6% וללבות את האינפלציה המקומית".
נזכיר כי מדד בחודש אפריל זינק ב-0.9% והושפע מהקניות שערך הציבור לקראת חג הפסח, מה שהזניק את סעיפי ההנעלה וההלבשה ב-6.6%. עוד בלטה באותו החודש העלייה במחירי החשמל בשיעור חד של 7.8% ועלייה מפתיעה של 0.8% במחירי הדיור. ה'כוכבת' של אפריל היתה העגבניה שמחירה זינק ב-23.5%. גם במארס נרשמה עלייה של 0.4% במדד וגם בחודש זה בלטו עליות בסעיפי ההנעלה וההלבשה.
תחזיות של בתי ההשקעות
פסגות - צפי לעלייה של 0.4% במדד המחירים לצרכן בחודש מאי ולעלייה של 2.7% ב-12 החודשים הבאים.
מיטב - צפי לעלייה של 0.4% במדד מאי ובהסתברות של 50% להעלאת המע"מ ב-1%, צופים במיטב כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעלה ב-2.7%.
אקסלנס - צפי לעלייה של 0.3% במדד מאי ואינפלציה של 2% ב-12 החודשים הקרובים.
איילון - צפי שמדד חודש מאי יעלה ב-0.3%. תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים - 2.1%.
דש ברוקראז' - צפי לעלייה של 0.2% במדד המחירים במאי ולעלייה של 2% באינפלציה ב-12 החודשים הבאים.
- 3.חי במינוס 15/06/2012 12:12הגב לתגובה זותוספת יוקר,כ בארצינו רק פקידי האוצר,טייקונים וחכי'ם ראויים לשכר.
- 2.תעיפו את פישר=כישלון =בועת הנדלן=הרס מישפחות (ל"ת)העם רוצה צדק כלכלי 15/06/2012 09:49הגב לתגובה זו
- 1.חי במינוס 13/06/2012 13:41הגב לתגובה זועל סעיפים לא רלונטים. אם יהה מדד גבוה,זה ייראה לא טןב בעולם וגם רחמנא ליצלן יצטרכו לשלם תוספת יוקר שבמדינתינו מגיע רק לחכי'ם(מנכלים מקבלים בונוס גם על כשלונות).
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
