שמעון אקהויז סופווייב
צילום: תומר שלום

סופוויב קיבלה אישור שיווק ביפן, מה המשמעות לחברה?

כמה משמעותי עשוי להיות השוק היפני עבור החברה ואיפה עומדים האישורים בסין?

רוי שיינמן |

סופווייב סופווייב 1.9%   שמפתחת טכנולוגיה לשוק האסתטיקה דיווחה כי קיבלה מהרגולטור ביפן אישור לשיווק המוצר למיצוק העור. האישור היה באוויר בחודשים האחרונים כשאפילו בשיחה האחרונה שלנו עם החברה אמרו לנו היו"ר והמייסד שמעון אקהויז וסמנכ"ל הכספים אסף קורנר: "אנחנו בישורת האחרונה ביפן, זה אפילו לא עניינים טכניים אלא מנהלתיים". בנוסף, באותה שיחה אמרו המנהלים שהם כבר מוכנים להתחיל לרוץ במדינה ברגע שיתקבלו האישורים: "יש לנו כבר הסכמי הפצה עם מפיצים מקומיים, מרגע קבלת האישורים ייקח לנו חודשים ספורים כדי להתחיל לרוץ", אמר אקהויז בשיחה.


אקהויז וקורנר ציינו בשיחה שיפן צפויה להיות שוק משמעותי עבור החברה, כשמהחברה גם נמסר כי לפי סקרים של האגודה הבינלאומית לניתוחים פלסטיים ואסתטיים (ISAPS) לשנים 2023 ו-2024, יפן דורגה כשוק השלישי בגודלו בעולם להליכי אסתטיקה רפואית לא-פולשניים בשנת 2022, וכן דורגה במקום השלישי במספר הכירורגים הפלסטיים מבין כל המדינות שנבדקו בשנת 2023.


"אנו שמחים להרחיב את פעילותה המסחרית של סופווייב ביפן, מהלך המאפשר לנו להגדיל את השימוש בטכנולוגיה שלנו בשוק מרכזי נוסף באזור APAC", אמר לו סקאפורי, מנכ"ל סופווייב. "קבלת האישור הרגולטורי ביפן, מהשווקים הגדולים בעולם לטכנולוגיות רפואיות אסטתיות, מהווה הזדמנות צמיחה משמעותית להגדלת המכירות של סופווייב ולחיזוק המודעות למותג. עם אסטרטגיית חדירה מבוססת, הכוללת רשת הפצה מתרחבת, צוותי מכירות ושיווק ייעודיים, וכן הגברת המודעות הצרכנית באמצעות קמפיינים מסורתיים, דיגיטליים וברשתות החברתיות, אנו מצפים להמשך הרחבת פעילותה המסחרית של סופווייב".


את 2024 סיימה סופווייב עם הכנסות של 59.6 מיליון דולר, צמיחה של 18%, אבל מה שהיה משמעותי יותר היה המעבר לרווח תפעולי - בדוחות אומנם נרשם הפסד תפעולי של כ-3.58 מיליון דולר, אבל בנטרול הוצאות משפטיות של החברה בגין תביעה שקיבלה בנוגע להפרה של סימן מסחרי, נרשם רווח תפעולי לא גדול: "זה מראה שהביזנס עובד טוב", אמרו לנו בשיחה אקהויז וקורנר.


איפה עומדים האישורים בסין?

השוק היפני צפוי להיות משמעותי עבור החברה אבל לא כמו הסיני: "השוק הסיני צפוי להיות באותו גודל כמו האמריקאי", אמרו המנהלים בשיחה עם ביזפורטל לפני כחודש. ב-2024 ההכנסות בצפון אמריקה הסתכמו בכ-35 מיליון דולר, כ-59% מההכנסות, מה שאומר שאם החברה אכן תקבל את האישורים בשוק הסיני ההכנסות עשויות לקפוץ משמעותית.


אבל העניינים בסין מסובכים יותר, במיוחד על רקע מלחמת הסחר העולמית שמתפתחת. בשיחה עם אקהויז וקורנר הם ציינו שלחברה כבר יש שיתוף פעולה עם חברה מקומית שמטפלת בהליך הרגולטורי, אם כי הוא סבוך וקשה להעריך כמה זמן הוא יימשך ומה הסיכויים להצלחתו: "בסין זה קצת יותר קשה, הם גם הקשו את התקנות שלהם, בטווח הקצר זה מאריך את התהליך אבל בטווח הארוך אנחנו אופטימיים שזה יהיה שוק משמעותי", אמר אז אקהויז בשיחה. 


מניית סופוויב נסחרת לפי שווי של 527.7 מיליון שקל אחרי שירדה ב-21% בשנה האחרונה, והיא ללא שינוי מתחילת השנה.

מניית סופווייב בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.