בלדי: ההכנסות צמחו ב-22% הודות לגידול בפעילות קמעונאיות המזון
חברת המזון שהונפקה בתחילת השנה הציגה הכנסות שנתיות של כ-1.23 מיליארד שקל, הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה; בשורה
התחתונה, היא רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל
חברת המזון בלדי בלדי 1.24% שהונפקה בתחילת השנה, סיימה את שנת 2024 עם צמיחה של 22% בהכנסות שעמדו על כ-1.23 מיליארד שקל, בין היתר הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה. בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל.
הכנסות החברה בשנת 2024 עמדו כ-1.23 מיליארד שקל, עליה של כ-22% לעומת כ-1 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול נבע בעיקר מצמיחת הפעילות אצל חלק מלקוחותיה הקיימים מהשוק הקמעונאי לצד התקשרויות עם לקוחות חדשים.
בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-30.5 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA בשנת 2024 עמד על כ-168 מיליון שקל, קפיצה של 273% לעומת כ-45 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הגולמי עלה בכ-85% ועמד על כ-259 מיליון שקל (20.9% מההכנסות), בהשוואה לכ-140 מיליון שקל בשנת 2023 (13.9% מההכנסות). העלייה ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית נובעת מהעלייה בהכנסות, לצד התמתנות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות היבוא.
- בלדי צומחת: ההכנסות עלו ב-27%, הרווח עלה ב-15%
- בלדי: עליה של 106% ברווח הנקי ל-30 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי עלה לכ-143 מיליון שקל (כ-11.6% מההכנסות), לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2023 (כ-2.5% מההכנסות), הגידול ברווחיות התפעולית הושפע מהתייעלות בהוצאות התפעול בעיקר בעקבות השימוש במרלו"ג החדש של החברה בתימורים, לצד סגירת המרלו"ג הנוסף בבאר טוביה.
צמיחה במגזרים השונים
בתחום מפעלי הקבוצה, הכולל ייצור ואריזה של מוצרי בשר ללקוחות קמעונאיים ומוסדיים, ההכנסות עלו בכ-10% לכ-281 מיליון שקל, לעומת כ-255 מיליון שקל בשנת 2023. עיקר הגידול נובע מצמיחה אורגנית בתחום הפעילות. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-62 מיליון שקל (22% מההכנסות), בהשוואה לכ-18 מיליון שקל בשנת 2023 (7% מההכנסות) כאשר השיפור ברווח התפעולי נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם בעולם ובעלויות נלוות לייבוא.
- ברן: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, אבל יש כוכבית
- התעשייה האווירית: הצבר צמח ל-26.5 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
בתחום הסחר, הכולל ייבוא ורכישה של דגים ובשר ומכירתם, ההכנסות עלו בכ-26% לכ-950 מיליון שקל, לעומת כ-754 מיליון שקל בשנת 2023. הצמיחה נובעת בעיקר מצמיחת הפעילות אצל לקוחות ותיקים לצד התקשרות עם לקוחות חדשים. הרווח התפעולי מהמגזר הסתכם בכ-130 מיליון שקל (13.7% מההכנסות), לעומת כ-48 מיליון שקל בשנת 2023 (6.4% מההכנסות). השיפור ברווח נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות ייבוא.
בתחום הלוגיסטיקה, שהינו תחום פעילות חדש של החברה, רשמה החברה הכנסות בסך של כ-1 מיליון שקל, לאחר שבחודש נובמבר האחרון התקשרה בהסכם ראשון לאספקת שירותי אחסנה ולוגיסטיקה במרלו"ג בתימורים. החברה רשמה הפסד תפעולי של כ-22 מיליון שקל, הנובע בעיקר מקצב הפעלה המדורג של המרלו"ג, והגידול ההדרגתי בתפוסתו. תחום הלוגיסטיקה של החברה.
אורן נגר, מנכ"ל בלדי: "החברה פרסמה דוח שנתי ראשון כחברה ציבורית ומדווחת, ואנו מציגים צמיחה משמעותית ושיפור ניכר בכל הפרמטרים העסקיים. התוצאות של שנת 2024 משקפות את התרחבות החברה והעמקת פעילותה בשווקי היעד. בלדי מחזיקה אינטגרציה מלאה ופועלת בכל שרשרת הערך – יבוא, אחסון, ייצור, מכירות והפצה, אסטרטגיה המייצרת לנו סינרגיות חזקות ואופטימיזציה תפעולית המסייעת בשיפור הרווחיות. אנו פועלים בשוק הצומח בעקביות, עם מעל 1,500 לקוחות פעילים ורואים מחויבות עמוקה לספק מוצרים איכותיים ושירות ללא פשרות. אנו ממוקדים כיום, בין היתר, בקידום התהליך מול הספק בברזיל מולו התקשרנו בהסכם יבוא, ובהקשר זה מבצעים את ההתאמות הנדרשות במפעל הספק. יישום ההסכם עשוי להערכתנו להביא לגידול של 30%-20% במחזור ההכנסות השנתי של החברה בשנת ההפעלה המלאה הראשונה, ולאפשר לנו הוזלת מחירים של המוצרים המיובאים. נמשיך להשקיע, לפתח ולייבא מוצרים חדשים, וכן לייעל תהליכים, כדי לבסס ולחזק את מעמדה של בלדי בשוק המזון בישראל ולייצר ערך למשקיעים".
- 1.איזה מהפך (ל"ת)אנונימי 27/03/2025 16:10הגב לתגובה זו
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת
מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים.
אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות.
גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.
כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה.
- בנק אוף אמריקה מעלה מחיר יעד לאנבידיה ל-275 דולר - פרמיה של 47% על מחיר השוק
- האם קוואלקום אטרקטיבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום?
מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
