בלדי (יח"צ)
בלדי (יח"צ)
דוחות

בלדי: ההכנסות צמחו ב-22% הודות לגידול בפעילות קמעונאיות המזון

חברת המזון שהונפקה בתחילת השנה הציגה הכנסות שנתיות של כ-1.23 מיליארד שקל, הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה; בשורה התחתונה, היא רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל

איתן גרסטנפלד | (1)
נושאים בכתבה בלדי

חברת המזון בלדי בלדי -1.13%  שהונפקה בתחילת השנה, סיימה את שנת 2024 עם צמיחה של 22% בהכנסות שעמדו על כ-1.23 מיליארד שקל, בין היתר הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה. בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל.


הכנסות החברה בשנת 2024 עמדו כ-1.23 מיליארד שקל, עליה של כ-22% לעומת כ-1 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול נבע בעיקר מצמיחת הפעילות אצל חלק מלקוחותיה הקיימים מהשוק הקמעונאי לצד התקשרויות עם לקוחות חדשים.


בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-30.5 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA בשנת 2024 עמד על כ-168 מיליון שקל, קפיצה של 273% לעומת כ-45 מיליון שקל בשנת 2023.


הרווח הגולמי עלה בכ-85% ועמד על כ-259 מיליון שקל (20.9% מההכנסות), בהשוואה לכ-140 מיליון שקל בשנת 2023 (13.9% מההכנסות). העלייה ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית נובעת מהעלייה בהכנסות, לצד התמתנות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות היבוא.


הרווח התפעולי עלה לכ-143 מיליון שקל (כ-11.6% מההכנסות), לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2023 (כ-2.5% מההכנסות), הגידול ברווחיות התפעולית הושפע מהתייעלות בהוצאות התפעול בעיקר בעקבות השימוש במרלו"ג החדש של החברה בתימורים, לצד סגירת המרלו"ג הנוסף בבאר טוביה.


צמיחה במגזרים השונים

בתחום מפעלי הקבוצה, הכולל ייצור ואריזה של מוצרי בשר ללקוחות קמעונאיים ומוסדיים, ההכנסות עלו בכ-10% לכ-281 מיליון שקל, לעומת כ-255 מיליון שקל בשנת 2023. עיקר הגידול נובע מצמיחה אורגנית בתחום הפעילות. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-62 מיליון שקל (22% מההכנסות), בהשוואה לכ-18 מיליון שקל בשנת 2023 (7% מההכנסות) כאשר השיפור ברווח התפעולי נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם בעולם ובעלויות נלוות לייבוא.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בתחום הסחר,  הכולל ייבוא ורכישה של דגים ובשר ומכירתם, ההכנסות עלו בכ-26% לכ-950 מיליון שקל, לעומת כ-754 מיליון שקל בשנת 2023. הצמיחה נובעת בעיקר מצמיחת הפעילות אצל לקוחות ותיקים לצד התקשרות עם לקוחות חדשים. הרווח התפעולי מהמגזר הסתכם בכ-130 מיליון שקל (13.7% מההכנסות), לעומת כ-48 מיליון שקל בשנת 2023 (6.4% מההכנסות). השיפור ברווח נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות ייבוא.


בתחום הלוגיסטיקה, שהינו תחום פעילות חדש של החברה, רשמה החברה הכנסות בסך של כ-1 מיליון שקל, לאחר שבחודש נובמבר האחרון התקשרה בהסכם ראשון לאספקת שירותי אחסנה ולוגיסטיקה במרלו"ג בתימורים. החברה רשמה הפסד תפעולי של כ-22 מיליון שקל, הנובע בעיקר מקצב הפעלה המדורג של המרלו"ג, והגידול ההדרגתי בתפוסתו. תחום הלוגיסטיקה של החברה.


אורן נגר, מנכ"ל בלדי: "החברה פרסמה דוח שנתי ראשון כחברה ציבורית ומדווחת, ואנו מציגים צמיחה משמעותית ושיפור ניכר בכל הפרמטרים העסקיים. התוצאות של שנת 2024 משקפות את התרחבות החברה והעמקת פעילותה בשווקי היעד. בלדי מחזיקה אינטגרציה מלאה ופועלת בכל שרשרת הערך – יבוא, אחסון, ייצור, מכירות והפצה, אסטרטגיה המייצרת לנו סינרגיות חזקות ואופטימיזציה תפעולית המסייעת בשיפור הרווחיות. אנו פועלים בשוק הצומח בעקביות, עם מעל 1,500 לקוחות פעילים ורואים מחויבות עמוקה לספק מוצרים איכותיים ושירות ללא פשרות. אנו ממוקדים כיום, בין היתר, בקידום התהליך מול הספק בברזיל מולו התקשרנו בהסכם יבוא, ובהקשר זה מבצעים את ההתאמות הנדרשות במפעל הספק. יישום ההסכם עשוי להערכתנו להביא לגידול של 30%-20% במחזור ההכנסות השנתי של החברה בשנת ההפעלה המלאה הראשונה, ולאפשר לנו הוזלת מחירים של המוצרים המיובאים. נמשיך להשקיע, לפתח ולייבא מוצרים חדשים, וכן לייעל תהליכים, כדי לבסס ולחזק את מעמדה של בלדי בשוק המזון בישראל ולייצר ערך למשקיעים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה מהפך (ל"ת)
    אנונימי 27/03/2025 16:10
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.