בלדי: ההכנסות צמחו ב-22% הודות לגידול בפעילות קמעונאיות המזון
חברת המזון שהונפקה בתחילת השנה הציגה הכנסות שנתיות של כ-1.23 מיליארד שקל, הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה; בשורה
התחתונה, היא רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל
חברת המזון בלדי בלדי 2.16% שהונפקה בתחילת השנה, סיימה את שנת 2024 עם צמיחה של 22% בהכנסות שעמדו על כ-1.23 מיליארד שקל, בין היתר הודות לגידול בפעילות של קמעונאיות המזון השונות, בשל העובדה שישראלים רבים נותרו בארץ בגלל המלחמה. בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל.
הכנסות החברה בשנת 2024 עמדו כ-1.23 מיליארד שקל, עליה של כ-22% לעומת כ-1 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול נבע בעיקר מצמיחת הפעילות אצל חלק מלקוחותיה הקיימים מהשוק הקמעונאי לצד התקשרויות עם לקוחות חדשים.
בשורה התחתונה, החברה רשמה מעבר לרווח נקי של כ-97 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-30.5 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA בשנת 2024 עמד על כ-168 מיליון שקל, קפיצה של 273% לעומת כ-45 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הגולמי עלה בכ-85% ועמד על כ-259 מיליון שקל (20.9% מההכנסות), בהשוואה לכ-140 מיליון שקל בשנת 2023 (13.9% מההכנסות). העלייה ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית נובעת מהעלייה בהכנסות, לצד התמתנות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות היבוא.
- בלדי עולה בהכנסות, אך הרווח יורד מעט לאור הוצאה משפטית
- בלדי צומחת: ההכנסות עלו ב-27%, הרווח עלה ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי עלה לכ-143 מיליון שקל (כ-11.6% מההכנסות), לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2023 (כ-2.5% מההכנסות), הגידול ברווחיות התפעולית הושפע מהתייעלות בהוצאות התפעול בעיקר בעקבות השימוש במרלו"ג החדש של החברה בתימורים, לצד סגירת המרלו"ג הנוסף בבאר טוביה.
צמיחה במגזרים השונים
בתחום מפעלי הקבוצה, הכולל ייצור ואריזה של מוצרי בשר ללקוחות קמעונאיים ומוסדיים, ההכנסות עלו בכ-10% לכ-281 מיליון שקל, לעומת כ-255 מיליון שקל בשנת 2023. עיקר הגידול נובע מצמיחה אורגנית בתחום הפעילות. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-62 מיליון שקל (22% מההכנסות), בהשוואה לכ-18 מיליון שקל בשנת 2023 (7% מההכנסות) כאשר השיפור ברווח התפעולי נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם בעולם ובעלויות נלוות לייבוא.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
בתחום הסחר, הכולל ייבוא ורכישה של דגים ובשר ומכירתם, ההכנסות עלו בכ-26% לכ-950 מיליון שקל, לעומת כ-754 מיליון שקל בשנת 2023. הצמיחה נובעת בעיקר מצמיחת הפעילות אצל לקוחות ותיקים לצד התקשרות עם לקוחות חדשים. הרווח התפעולי מהמגזר הסתכם בכ-130 מיליון שקל (13.7% מההכנסות), לעומת כ-48 מיליון שקל בשנת 2023 (6.4% מההכנסות). השיפור ברווח נובע בעיקרו משיפור ברווח הגולמי הנובע מהתמתנות השפעות של עליית המחירים בחומרי גלם ובעלויות ייבוא.
בתחום הלוגיסטיקה, שהינו תחום פעילות חדש של החברה, רשמה החברה הכנסות בסך של כ-1 מיליון שקל, לאחר שבחודש נובמבר האחרון התקשרה בהסכם ראשון לאספקת שירותי אחסנה ולוגיסטיקה במרלו"ג בתימורים. החברה רשמה הפסד תפעולי של כ-22 מיליון שקל, הנובע בעיקר מקצב הפעלה המדורג של המרלו"ג, והגידול ההדרגתי בתפוסתו. תחום הלוגיסטיקה של החברה.
אורן נגר, מנכ"ל בלדי: "החברה פרסמה דוח שנתי ראשון כחברה ציבורית ומדווחת, ואנו מציגים צמיחה משמעותית ושיפור ניכר בכל הפרמטרים העסקיים. התוצאות של שנת 2024 משקפות את התרחבות החברה והעמקת פעילותה בשווקי היעד. בלדי מחזיקה אינטגרציה מלאה ופועלת בכל שרשרת הערך – יבוא, אחסון, ייצור, מכירות והפצה, אסטרטגיה המייצרת לנו סינרגיות חזקות ואופטימיזציה תפעולית המסייעת בשיפור הרווחיות. אנו פועלים בשוק הצומח בעקביות, עם מעל 1,500 לקוחות פעילים ורואים מחויבות עמוקה לספק מוצרים איכותיים ושירות ללא פשרות. אנו ממוקדים כיום, בין היתר, בקידום התהליך מול הספק בברזיל מולו התקשרנו בהסכם יבוא, ובהקשר זה מבצעים את ההתאמות הנדרשות במפעל הספק. יישום ההסכם עשוי להערכתנו להביא לגידול של 30%-20% במחזור ההכנסות השנתי של החברה בשנת ההפעלה המלאה הראשונה, ולאפשר לנו הוזלת מחירים של המוצרים המיובאים. נמשיך להשקיע, לפתח ולייבא מוצרים חדשים, וכן לייעל תהליכים, כדי לבסס ולחזק את מעמדה של בלדי בשוק המזון בישראל ולייצר ערך למשקיעים".
- 1.איזה מהפך (ל"ת)אנונימי 27/03/2025 16:10הגב לתגובה זו
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
