שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)
שחר תורג'מן, יו"ר בריל (קרדיט: עופר חגיוב)
דוחות

בריל: עליה של 14% בהכנסות; ההפסד הצטמצם הודות לקיטון המלאי

קמעונאית הביגוד וההנעלה הציגה הכנסות של 130 מיליון שקל, לצד צמצום משמעותי בהפסד הנקי שעמד על  1.6 מיליון שקל, הודות לשיפור בשיעורי הרווחיות הגולמית

איתן גרסטנפלד |

קמעונאית הביגוד וההנעלה בריל בריל 1.54%  הציגה ברבעון האחרון גידול של 14% בהכנסות שעמדו על 130 מיליון שקל. שיפור ברווחיות הגולמית כתוצאה מהקטנת המלאי אפשרה לחברה לצמצם את ההפסד שעמד בסוף הרבעון על 1.6 מיליון שקל.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-147.9 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת כ-129.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בהכנסות מיוחס לעלייה במכירות החברה בחנויות הזהות ובאתרי הסחר המקוונים של הקבוצה.


בשורה התחתונה, הצליחה החברה לצמצם את ההפסד הנקי שעמד על כ-1.6 מיליון שקל, לעומת כ-13.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת בין השאר הודות לגידול בהכנסות ושיפור בשיעור הרווחיות הגולמית.


הרווח הגולמי עלה בכ-29% ועמד על כ-73.8 מיליון שקל (49.9% מההכנסות) לעומת רווח של כ-57.2 מיליון שקל (44.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, השיפור ברווחיות הגולמית נבע בעיקר מרכש מלאי מדויק יותר, והנחות מיוחדות שניתנו במהלך הרבעון האחרון של שנת 2023 במטרה להקטין את יתרות המלאי על רקע פרוץ המלחמה.


יהודה אלבז, מנכ"ל החברה: " מחזור הפעילות של החברה משקף נתון שיא בחמש השנים האחרונות עם צמיחה בשיעור של כ- 11.2% בהיקף המכירות בשנת 2024 לעומת שנת 2023 הנובעת בעיקרה מעלייה בהיקף מכירות החנויות הזהות, זאת בנוסף לשיפור שחל בשיעור הרווח הגולמי, ועל אף הנחות עמוקות שניתנו ברבעון הראשון של השנה. כמו כן, יישום מדיניות החברה להקטנת מלאים ובהתאם להקטנת יתרות האשראי בוצעה באופן מיטבי והובילה לחיזוק ההון החוזר ולעלייה חדה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. "


שחר תורג'מן יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל: "בשנה זו השתפרנו בכל הפרמטרים המהותיים של חברה קמעונאית באופן יחסי לשנה הקודמת, הן במחזור השנתי שהוא הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות הן בגידול משמעותי במכירות החנויות הזהות,רכשנו את רשת ALDO שתשמש אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הקבוצה בשנים הקרובות יחד עם פיתוח של המותגים הקיימים וכניסה לתחומים נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: