ניירת
צילום: Pixabay

כל הטעויות שאתם עלולים לעשות בפרסום בגוגל ואיך לתקן אותן

אחת הדרכים היעילות והמוצלחות לשיווק באינטרנט של עסקים, היא באמצעות פרסום בגוגל (Google ads). 
תוכן בחסות |

זוהי פלטפורמה מצוינת לקידום העסק שלכם, להעלאת מודעות, לחיזוק המותג והרחבת קהל הלקוחות. ניתן לפרסם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, ביוטיוב, באפליקציית Google Play ועוד. שיטת השיווק הזו פועלת לפי מודל תשלום הנקרא PPC (Pay Per Click - תשלום פר קליק), כלומר אתם משלמים רק כאשר גולש הקליק על המודעה שלכם. כך אתם יכולים לחסוך כסף רב ולהבטיח שהפרסום יהיה יעיל ואפקטיבי. פרסום בגוגל עשוי להניב לכם החזר השקעה גבוה, אך רבים מהעסקים עלולים לבצע שלל טעויות שפוגעות בקידום של האתר. אז הנה לפניכם כמה מהטעויות שחשוב להימנע מהן בעת פרסום בגוגל. חוסר התאמת ההגדרות לצרכים האישיים שלכם החשבונות קמפיין המודעות של גוגל מגיעים עם הגדרות ברירת מחדל ועיצוב מובנה. חשוב מאוד לבדוק היטב את ההגדרות האלו ולשנות אותן במידת הצורך כדי להתאים אותן לצרכים של העסק שלכם. למשל, אם יש לכם בית עסק בעיר מסוימת ואתם מעוניינים לפנות לקהל היעד הנמצא בעיר הזו, אתם חייבים לוודא שהגדרת המיקום הפיזי פועלת כראוי. עסקים ״הפועלים על עיוור״ שאינם מתאימים את ההגדרות, עלולים לגרום לכישלון הקמפיין. אינכם בודקים את ביצועי הקמפיין הפרסומי  שיווק באינטרנט  חייב להתבצע בחוכמה. ממש כמו שאתם בודקים את ההכנסות וההוצאות שלכם בבית העסק באופן קבוע, כך כאשר אתם מנהלים קמפיין פרסום בגוגל עליכם לבדוק את התוצאות וההישגים שלו לעיתים תכופות. מומלץ מאוד לקבוע לכם בלו״ז מועדים קבועים בהם תבחנו את הישגי הקמפיין, ובהתאם לנתונים תחליטו האם לשנות את הקמפיין, האם להמשיך את הפרסום או האם לעצור אותו. אם לא תבדקו את הביצועים של הקמפיין, אתם עלולים להפסיד כסף רב על פרסום לא מוצלח. דילוג על מחקר מתחרים אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בשיווק באינטרנט, היא להתעלם מהמתחרים שלכם. חשוב מאוד לערוך מחקר על המתחרים בענף, לבדוק מהם ההישגים שלהם בגוגל ומה המיקומים שלהם, באילו מילות מפתח הם משתמשים במנוע בחיפוש ועוד. כך תוכלו ללמוד כיצד לבנות את הקמפיין הפרסומי שלכם ובאילו מילות מפתח כדאי לכם להשתמש כדי למקסם את הפרסום. לא בונים אסטרטגיה שיווקית בסיפור הילדים ״אליס בארץ הפלאות״ אותו כתב הסופר לואיס קרול, הנערה אליס מגיעה לצומת דרכים. היא שואלת את החתול המחייך לאן היא צריכה לפנות, והוא משיב לה שזה תלוי לאן היא רוצה להגיע. כאשר אתם מחליטים לפרסם את העסק שלכם בגוגל, לא מספיק שתפרסמו מודעה. אתם חייבים לבנות אסטרטגיה שיווקית ולהחליט מהם היעדים שלכם, מהן המטרות ולאן אתם רוצים להגיע בפרסום. כך תוכלו לבנות קמפיין פרסום מוצלח שיניב לכם את התוצאות הטובות ביותר. לא נכנסים לנעליים של קהל היעד טעות נוספת היא להקים קמפיין מבלי לחשוב על קהל היעד שלכם. עליכם לחשוב מהן הבעיות שיש לקהל היעד שלכם וכיצד השירות או המוצרים שאתם מספקים יכולים לפתור אותן. נסו להיכנס לנעליים של קהל היעד שלכם, להבין מהו מחפש ומה הוא צריך, ואז תוכלו לדעת איך לשווק את העסק שלכם. לשם כך, חשוב מאוד שתערכו מחקר קהל יעד. ניתן לפלח את קהל היעד שלכם לפי מאפיינים דמוגרפיים כמו מין, גיל, מקצוע, תחומי עניין ומיקום. לאחר שתבצעו פילוח מדויק של קהל היעד, תוכלו להתאים את המודעה הפרסומית שלכם לצרכים שלו וכך למשוך אותו להיכנס לאתר שלכם. יהושע רץ מקדם אתרים מקצועי בעל חברת קידום אתרים RY Digital

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה