ביז 233
צילום: ויקיפדיה

בועז שוורץ מנכ"ל דויטשה בנק ישראל מתייחס לתכנית ייעול הבנק

דויטשה בנק יוצא בתוכנית ייעול אשר תחסוך לבנק 3 מיליארד אירו. התוכנית תתפרש על פני ארבע השנים הקרובות והיא צפויה להסתיים עד סוף 2022. לפי התחזית, מדובר בתהליך הייעול האחרון של הבנק בהליך השיקום שלו. אז מה צפוי לקרות?

תוכן בחסות | (1)

התוכנית

 

דויטשה בנק יצא בצעדי ההתייעלות נרחבים על מנת לאפשר גדילה וצמיחה של הבנק. התוכנית כוללת: צמצום עלויות מטה, הפסקת מכירות ומסחר של מניות בין-לאומיות, הפסקת פעילות עסקי הריביות, יציאה מנכסים ומעסקים גלובליים של הבנק, יציאה מפעילות ניירות ערך וצמצום פעילות כללית לכדי פעילות של בנקאות השקעות בלבד.   

הליך צמצום בהוצאות הבנק צפוי לחסוך לבנק כ-17 מיליארד דולר עד סוף שנת 2022 ובכך לסייע לו לחזור חזרה למסלול של צמיחה וגדילה.

במקביל הבנק ימשיך להציע שירותים פיננסיים אחרים תוך התמקדות בחברות ולקוחות אירופאים בתחום הבנקאות הקמעונאית, חיזוק חטיבות ניהול הנכסים, חטיבת המסחר במטבעות, ניהול מזומנים ומימון סחר. בתחום המניות, הבנק ישמר את המחלקה ממונה על תחום זה ותספק שירותים חלקיים, זאת מתוך הבנה כי מדובר בתשואה גבוהה של 8% על ההון המוחשי שהבנק מעוניין להמשיך ולשמר. 

 

הצמיחה

 

בדויטשה בנק צופים הפסד נקי של 2.8 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון השני של השנה הכלכלית בשל הבנייה מחדש המתוכננת. הבנק הגרמני הקים יחידה  לפירוק החטיבות הלא רצויות, שתנהל את התוכנית החדשה של הבנק המוערכת בשווי של כ-74 מיליארד אירו בנכסי הון סיכון.

תוכנית ההתייעלות יכולה להביא להפסד של 2.8 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת 2019 וכרגע אין לבנק צפי להיות ריווחי עד לשנת 2021, אך התחזית היא טובה ומציגה צמיחה חזרה, אומנם איטית יותר, אך במגמת שיפור עד סוף שנת 2022.  

 

ההתייחסות של בועז שוורץ, מנכ"ל דויטשה בנק ישראל

 

בועז שוורץ, מנכ"ל דויטשה בנק ישראל: "דויטשה בנק יצא במהלך נרחב על מנת לצמוח ולשגשג מחדש. מדובר במהלך חיובי שיאפשר לבנק להתמקד באזורים שמבחינה היסטורית כבר הוכח שהבנק הצליח בהם.

הבנק עשה צעדים ליישום תוכנית הייעול וחלק משמעותי מעלויותיה משתקף בתוצאות הרבעון הנוכחי של הבנק. לולא החשבנו את עלויות אלה הבנק היה מגיע לרווחיות. בחטיבות היציבות שלנו ההכנסות לא השתנו או צמחו. אנו צופים כי בתום תוכנית הייעול, שנת 2023 תהיה שנה של פריחה וגדילה משמעותית של הבנק ואנו נרגשים מכך מאד".  

דויטשה בנק הינו תאגיד ענק בין-לאומי המציע שירותים פיננסיים ברחבי העולם. המטה המרכזי של הבנק ממוקם בפרנקפורט, גרמניה. הבנק נמצא בלמעלה מ-75 מדינות באירופה, אמריקה ואסיה. סניף דויטשה בנק ישראל הוקם בשנת 2000 בתל אביב עם 25 עובדים, בראשות המנכ"ל בועז שוורץ.

שוורץ ייסד את דויטשה בנק כאחד הבנקים הזרים המובילים בישראל עם נתח שוק רחב ומגוון רחב של שירותים, החל במימון תאגידים, מימון שווקים, בנקאות מוסדית, בנקאות פרטית ועוד. דויטשה בנק נחל הצלחה רבה בישראל לאחר שהגיע למחזור הכנסות שנתיות של 150 מיליון דולר והינו גוף פיננסי יציב המקיים קשרים מקומיים רבים עם חברות ענק ותאגידים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני תמיד חושב שהתוכן על בועז שוורץ הוא מעולה, איש מבריק (ל"ת)
    מעניין 19/08/2019 20:56
    הגב לתגובה זו
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.