צילום: Freepikצילום: Freepik

4 טעויות שעושים נפגעי לשון הרע לפני שמגיעים לעורך דין - וכיצד להימנע מהן

המדריך שיחסוך לכם אלפי שקלים ונזקים בלתי הפיכים: טעויות נפוצות שהורסות תיקי לשון הרע לפני שהם בכלל מתחילים



נושאים בכתבה דיבה

מה הדבר הכי כואב שעורך דין יכול לשמוע מלקוח חדש? "יש לי מקרה מושלם של לשון הרע, אבל..." ואחרי המילה הזו בדרך כלל מגיע סיפור על טעות אחת קטנה שהרסה את כל התיק לפני שהוא בכלל התחיל. אחרי שטיפלו במשך התיקים במאות רבות של מקרי לשון הרע במשרד עורכי הדין בן קרפל ושות', עו"ד בן קרפל ועו"ד אדם קרפל זוכים לראות פעם אחר פעם איך טעויות פשוטות הורסות מקרים שהיו יכולים להוליד לפיצויים משמעותיים.

"הבעיה הכי גדולה שלנו היא לא מורכבות החוק או קושי בהוכחת המקרה", מסביר עו"ד בן קרפל. "הבעיה הכי גדולה היא שאנשים עושים טעויות בסיסיות ברגעים הראשונים אחרי שהם מגלים את הפרסום הפוגעני, ובכך הורסים את הראיות או מחמירים את המצב".

במאמר זה נפרט את ארבע הטעויות הנפוצות ביותר שרואים במשרד בן קרפל ושות', ונלמד איך להימנע מהן כדי לשמור על הזכויות שלכם ועל היכולת להגיש תביעה מוצלחת.

טעות מספר 1: מחיקת הפרסום הפוגעני לפני תיעוד מקצועי

זוהי הטעות הנפוצה והקטלנית ביותר. אדם מגלה פרסום פוגעני שפורסם בעניינו באחת מהרשתות החברתיותוהתגובה הטבעית הראשונה שלו היא לפנות למפרסם ולדרוש שימחק את התוכן מיד. זה נשמע הגיוני - אחרי הכל, ככל שהפרסום נשאר זמן רב יותר ברשת, כך הנזק גדל.

הבעיה היא שברגע שהתוכן נמחק (והוא לא תועד על-ידי הנפגע), נעלמות הראיות. "ראינו מקרים שבהם אנשים הצליחו לגרום למחיקת פוסט פוגעני תוך שעות, אבל לא תיעדו את הפרסום וכתוצאה מכך לא ניתן היה להגיש תביעה נגד האחראי לפרסום הפוגעני ", מספר עו"ד אדם קרפל.

הפתרון: לפני כל פנייה למפרסם, בצעו תיעוד מקצועי מלא:

מקרה מהפרקטיקה: עורך דין צעיר קיבל ביקורת קשה מלקוח ברשת פייסבוק, שכללה האשמות קשות מאוד בנוגע למקצועיות של אותו עורך-דין. הוא פנה ללקוח מיד, והלקוח מחק את הפרסום "בתור מחווה". כשעורך הדין הגיע אלינו, לא הייתה לו ראשית ראיה לפרסום הנטען מלבד והוא אפילו לא יכל לצטט את התוכן שפורסם בעניינו מן הטעם הזה לא היה כל היגיון בהגשת תביעה.

טעות מספר 2: פנייה ישירה לפוגע שמחמירה את המצב

טעות שנייה נפוצה היא פנייה רגשית וכעוסה למפרסם. אנשים שנפגעו נוטים לכתוב אמירות קשות, להתקשר לאיים ולצעוק, או לפרסם תגובות חריפות מהצד שלהם. התוצאה היא בדרך כלל החמרה של המצב - המפרסם מפרסם פוסטים נוספים, מעלה צילומי מסך של התגובה הרגשית, או מתחיל מלחמה ציבורית וכמובן ברגע שהנפגע מהפרסום מתחיל לפרסם דיבה בעצמו הוא מאזן את הסיפור למול זה שפגע בו. כלומר הוא מייצר לפוגע עילת תביעה כנגדו.

"אנחנו רואים הרבה מקרים שבהם הנפגע הופך לפוגע ", מציין עו"ד בן קרפל. "ברגע שאתה מגיב בצורה אמוציונאלית או חלילה מכפיש בעצמך, אתה מייצר בעצמך למפרסם המקורי עילה לתביעה נגדית דבר שבמעט בוודאות יחליש את התביעה שלך. 

הפתרון: אם בחרתם לפנות למפרסם ישירות, עשו זאת בצורה מקצועית וקצרה:

כמעט תמיד עדיף לפנות לעורך דין שישלח מכתב התראה מקצועי מאשר לפעול בעצמכם.

טעות מספר 3: פנייה למשטרה במקרים שלא מתאימים לטיפול פלילי

הוצאת דיבה יכולה להיות גם עוולה אזרחית וגם עבירה פלילית, אבל רוב האנשים לא מבינים את ההבדל. טעות נפוצה נוספת היא לפנות למשטרה בכל מקרה של פרסום פוגעני, בציפייה שהמשטרה תפתור את הבעיה.

המציאות שונה. המשטרה לרוב לא עוסקת במקרים של לשון הרע וגם אם כן, מדובר במקרי קצה שלרוב לא מולידים הליך פלילי , וגם אז התהליך איטי וכמעט תמיד לא מביא פיצוי לנפגע. יותר מכך - פנייה למשטרה יכולה לעתים לעכב את התהליך האזרחי ולהקשות על קבלת פיצויים.

"אנחנו רואים הרבה אנשים שמבזבזים חודשים על תלונות במשטרה שלא מובילות לשום מקום, במקום להתמקד בתביעה אזרחית שיכולה להביא להם פיצוי אמיתי", מציין עו"ד בן קרפל.

הפתרון: הבינו מתי כל מסלול מתאים:

במקרים מסוימים אפשר לפעול בשני המסלולים במקביל, אבל זה דורש תיאום מקצועי.

טעות מספר 4: הזנחת התיעוד של הנזק הכלכלי והאישי

הטעות האחרונה והקריטית היא אי תיעוד ההשפעה של הפרסום הפוגעני. אנשים מתמקדים בפרסום עצמו, אבל שוכחים לתעד את הנזק שהוא גורם..

החוק אמנם מאפשר לתבוע פיצוי גם ללא הוכחת נזק ממשי, אבל במידה והפרסום גרם לנזקים ישירים נכון יהיה להציג אותם לבית-המשפט דבר שישפיע בוודאות על סכום הפיצוי שייפסק גם אם מחליטים לתבוע במסלול הסטטוטורי. בלי תיעוד מסודר, קשה להוכיח את הקשר בין הפרסום לנזק.

"הלקוחות הכי מוצלחים שלנו הם כאלה שמגיעים אלינו עם תיק מסודר - ראיות על הפרסום, תיעוד של התפוצה, ותיעוד מדויק של כל הנזקים שנגרמו (לרוב באמצעות הקלטות)", מסביר עו"ד אדם קרפל.

הפתרון: התחילו לתעד נזקים מהיום הראשון:

הקווים האדומים: מה בשום אופן אסור לעשות

מעבר לטעויות שפירטנו, יש כמה דברים שבשום אופן אסור לעשות אחרי גילוי פרסום פוגעני:

אל תגיבו באלימות או באיומים: זה הופך אתכם למפרי חוק ופוגע בסיכויי התביעה.

אל תפרסמו פרטים אישיים של המפרסם: זה יכול להפוך אתכם לנתבעים בתביעת לשון הרע.

אל תפרסמו צילומי מסך של הפרסום הפוגעני: זה נחשב להפצה נוספת של הלשון הרע.

אל תנסו לפרוץ לחשבונות או לגשת למידע פרטי: זו עבירה פלילית חמורה.

איך לפעול נכון: התוכנית שלב אחר שלב

אם אתם מגלים פרסום פוגעני עליכם, הנה התוכנית הנכונה:

שלב ראשון - תיעוד מיידי (תוך שעות):

שלב שני - ייעוץ מקצועי (תוך ימים):

שלב שלישי - אסטרטגיה (תוך שבוע):

המסקנה: המידע הוא הכוח, התזמון הוא הכל

"הטעות הכי גדולה שאנשים עושים היא לחשוב שיש להם זמן לחשוב", מסכם עו"ד בן קרפל. "בעידן הדיגיטלי, נזק יכול להתפשט ולהפוך לבלתי הפיך תוך שעות. מי שפועל נכון בשעות הראשונות חוסך לעצמו חודשים של כאב ראש וגם הרבה כסף"

עולם הרשתות החברתיות יצר סביבה שבה כל אחד יכול להיפגע מהוצאת דיבה תוך דקות, אבל הוא גם יצר כלים חדשים להתמודדות עם הפגיעה. המפתח הוא לדעת איך להגיב נכון ממקום של ידע ולא מתוך קבל רגש.

אם אתם מוצאים את עצמכם נפגעים מפרסום משמיץ, זכרו: הפעולות שלכם בשעות הראשונות יקבעו את גורל התיק. פעלו חכם, פעלו מהר, ופעלו בצורה מקצועית. השם הטוב שלכם שווה את ההשקעה.


משרד עורכי הדין בן קרפל ושות' מתמחה בדיני לשון הרע והגנת הפרטיות, ומציע ייעוץ ראשוני מיידי למקרי חירום של הוצאת דיבה. במקרה של פגיעה ברשתות החברתיות, זמינים בטלפון 072-2221780  24/7 לייעוץ ראשוני ולהכוונה לפעולה מיידית. 

 



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

עיצוב הבית עם מדפים מעוצבים מברזל – שילוב של פונקציונליות ואסתטיקה

פרופילי ברזל דקים בשילוב קווים נקיים מעניקים תחושת יוקרה, וניתן לשלבם עם עץ, זכוכית או בטון כדי ליצור מראה מותאם אישית. מסגריית אגן ברזל תעשה בדיוק את זה עבורכם

נושאים בכתבה ברזל עיצוב הבית

הברזל חוזר לעיצוב הבית

בשנים האחרונות, הברזל הפך לחומר מועדף בקרב אדריכלים ומעצבי פנים בזכות החוזק, הגמישות העיצובית והמראה האלגנטי שהוא מעניק. כשזה מגיע למדפים מעוצבים מברזל, מדובר בשדרוג שמשלב בין עמידות יוצאת דופן לבין יכולת להתאים את העיצוב לסגנון האישי של הבית – מודרני, תעשייתי או אפילו כפרי.

מדפים כאלמנט עיצובי מרכזי

בבתים רבים, המדפים הפכו ממקום אחסון פונקציונלי לאלמנט עיצובי בפני עצמו. פרופילי ברזל דקים בשילוב קווים נקיים מעניקים תחושת יוקרה, וניתן לשלבם עם עץ, זכוכית או בטון כדי ליצור מראה מותאם אישית. המיקום המדויק, הגובה והעומק נבחרים לפי הצרכים – בין אם להצגת ספרים, חפצי נוי או כלי מטבח.

מדפים למטבח – סדר ונגישות

מדפים למטבח מברזל אינם רק פרקטיים – הם גם מאפשרים לנצל כל פינה בצורה חכמה, להציג כלי בישול ותבלינים, ולשמור על משטחי עבודה נקיים. ברזל צבוע בתנור או בגימור טבעי יכול להתאים לכל סגנון מטבח, ולהישאר עמיד בפני לחות ושימוש יומיומי אינטנסיבי.

שילוב מותאם אישית – כי כל בית שונה

היתרון הגדול במדפים מברזל הוא האפשרות לעצב אותם בהתאמה אישית מלאה – ממידות, דרך סוג הגימור, ועד לפרטים הקטנים של החיבורים והקונסטרוקציה. התאמה מדויקת מבטיחה לא רק מראה מושלם, אלא גם שימושיות מקסימלית לאורך זמן.

כאן נכנסת לתמונה מסגריית אגן ברזל

כדי להגיע לתוצאה כזו, חשוב לעבוד עם מסגרייה מקצועית שמבינה גם בעיצוב וגם בטכנולוגיה. מסגריית אגן ברזל בפתח תקווה מציעה ייצור מדפים מעוצבים מברזל בהתאמה אישית, עם הקפדה על איכות, שימוש ברובוט ריתוך לדיוק מרבי, ועמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. באתר האונליין שלהם תמצאו מחירים שקופים ומחשבון חכם שמחשב את העלות לפי מידה וצבע – כך שתדעו בדיוק כמה תשלמו מראש. עם משלוחים לכל הארץ ואחריות מלאה על כל מוצר, אתם יכולים להיות בטוחים שההשקעה שלכם בטוחה ומשתלמת.

מיכאל מאיורס. צילום: Mayors Luxury Estate - השקעות נדלן בדובאימיכאל מאיורס. צילום: Mayors Luxury Estate - השקעות נדלן בדובאי

שיא ישראלי בדובאי: Mayors חצתה רף 50 שיתופי פעולה

זו קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר של גוף עסקי ישראלי בזירת הנדל"ן המקומית מאז כינון הסכמי אברהם 

בשנתיים האחרונות מתרחשת מהפכה במערכת היחסים העסקית בין ישראל לאיחוד האמירויות. כאשר בתקופה זו נרשמה אבן דרך חסרת תקדים: חברת הנדל"ן הישראלית Mayors, בראשות מיכאל מאיורוב, הפכה לחברה הישראלית הראשונה שחוצה את רף 50 הסכמי שיתוף הפעולה עם חברות בנייה ויזמות מקומיות בדובאי.

50+ שיתופי פעולה בדובאי: המשמעות האסטרטגית של ההישג התקדימי

במציאות של שוק הנדל"ן התחרותי והמורכב של דובאי, מדובר בהישג בעל משמעות אסטרטגית עמוקה. הוא מסמל את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר של גוף עסקי ישראלי בזירת הנדל"ן המקומית מאז כינון הסכמי אברהם. 

ההישג מעיד על רמת אמון גבוהה מצד השוק המקומי כלפי חברה ישראלית, ומאותת על אינטגרציה עסקית מלאה, לא רק ברמת העסקה הבודדת, אלא ברמה המערכתית.

"כשהקמנו את הפעילות שלנו בדובאי, הבנו שהצלחה ארוכת טווח היא לא תלוית מכירות מהירות של כאן ועכשיו, אלא בבניית רשת אמון", מסביר מיכאל מאיורוב, כשמאחוריו ניסיון של למעלה מ-8 שנים בתחום הנדל"ן בדובאי. "המטרה לא הייתה לחתום על כמה שיותר הסכמים, אלא לבנות מערכות יחסים אסטרטגיות עם היזמים האמינים והאיכותיים ביותר. 

כל אחד מ-50 ההסכמים הללו הוא תוצר של תהליך בדיקה קפדני ושל הוכחת יכולת הדדית. הם יודעים שאנחנו מביאים משקיעים רציניים, ואנחנו יודעים שהם מספקים מוצר שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. זה הבסיס לכל הפעילות שלנו".