
"חג הקניות" של אמזון יוצא לדרך
אמזון פותחת את אירוע המכירות השני שלה השנה שנחשב לאיתות הרשמי לפתיחת עונת הקניות לחגים בארה"ב, ומהווה מבחן לביקוש הצרכני בארה"ב
אמזון Amazon.com Inc. -1.3% פותחת היום את אירוע המכירות השני שלה השנה, Prime Big Deal Days, המיועד למנויי פריים ויימשך יומיים (שלישי-רביעי). מדובר באירוע שהפך בשנים האחרונות לאיתות בלתי רשמי לפתיחת עונת הקניות לחגים
בארה"ב המקדים את חג ההודיה.
המכירות יכללו מיליוני מוצרים, החל מצעצועים ואלקטרוניקה ועד מוצרי צריכה יומיומיים, בהנחות של 20% עד 65%. מבחינת הרשתות, אוקטובר הפך לחודש קריטי לבדיקת כיסי הצרכנים לפני עונת החגים.
אירוע המכירות של אמזון עבר לאוקטובר רק לאחרונה. הטרנד הזה התחיל בקורונה, כשאמזון דחתה את אירוע יולי שלה לאוקטובר ב-2020 ומאז שמרה על שני מועדי מכירות גדולים בשנה. המתחרות מיהרו לאמץ את הקונספט כדי להקדים את התחרות על הכסף של הצרכן עוד לפני נובמבר. טארגט Target Corp. מרחיבה את ה-Circle Week שלה עד ה-11 באוקטובר וחברי מועדון Target Circle יוכלו ליהנות מהנחות של עד 50% במגוון קטגוריות, בעוד בוולמארט Wal-Mart Stores Inc. ייפתח היום אירוע Walmart Deals לכלל הצרכנים, וחברי Walmart+ כבר קיבלו גישה מוקדמת אתמול.
עונת החגים בארה"ב
הקונטקסט גם השנה מורכב. האינפלציה נותרה גבוהה, הריביות יקרות ועדיין שוררת אי ודאות בשל תכנית המכסים, שדוחפות צרכנים לחפש הנחות ולהקדים קניות, אבל חלקם עדיין ממתינים למבצעי "בלאק פריידיי"
שצפויים לקראת סוף החודש. לפי נתוני Adobe, המכירות אונליין בשבוע של Prime Day ביולי קפצו ב-30% לעומת השנה שעברה והגיעו ל-24.1 מיליארד דולר, יותר מכפול מההוצאה ב-Black Friday האחרון. גם נתוני המכירות באוגוסט היו חזקים, במיוחד בתחומי הלבשה, ספורט ופנאי.
- ג׳ף בזוס: "בועת הבינה המלאכותית תגרום להפסדים, אבל תועיל לכולנו"
- אמזון תשלם 2.5 מיליארד דולר לרשות הסחר בארה״ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, התחזיות לעונת החגים עצמה נותרות מתונות יחסית, כאשר בדלויט מעריכים גידול של 2.9%-3.4% במכירות בהשוואה לשנה שעברה, אך מציינים שהצרכן האמריקני נשאר עמיד וממשיך לנצל דילים מקוונים כדי למתוח את כוח הקנייה.
קנה עכשיו, שלם אח"כ
לצד הצמיחה
בקניות אונליין, בולטת במיוחד מגמת ה-BNPL (קנה עכשיו, שלם אחר כך), כלי שהופך כמעט לברירת מחדל בקרב קונים אמריקנים שנדרשים להתמודד עם יוקר המחיה והריביות הגבוהות. בשנה האחרונה נרשמה קפיצה חדה בשימוש בשירותי פריסת תשלומים דיגיטליים, עם שיאים חדשים בתקופות של
אירועי מכירות מקוונים. על פי הנתונים העדכניים, במהלך יולי, סביב אירוע ה-Prime Day, נרשם זינוק של כ-20% בשימוש ב-BNPL לעומת השנה הקודמת, כשההוצאה הכוללת באמצעות מודל זה חצתה 900 מיליון דולר בשבוע המבצע בלבד.
חברות מובילות בתחום, בהן אפירם וקלרנה
שהגיעה לוול סטריט לא מזמן (המניה שמזנקת 30% ביום המסחר הראשון שלה), נהנות מהגל הזה. אפירם דיווחה כי ברבעון האחרון נרשמה עלייה של כ-30% בהיקף העסקאות
דרך הפלטפורמה שלה, בעיקר בקטגוריות כמו מוצרי חשמל, אופנה וספורט. גם קלרנה ציינה האצה בצמיחה בארה"ב, שם הצרכנים מעדיפים לשמור נזילות ולהימנע משימוש בכרטיסי אשראי נושאי ריבית גבוהה.

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".

טסלה משיקה את הדור הבא של הנהיגה האוטונומית
טסלה משיקה היום את FSD v14, הגרסא החדשה למערכת הנהיגה ללא נהג שתהיה צעד נוסף לקראת נהיגה אוטונומית מלאה, אך עדיין החברה רחוקה מצי מוניות אוטונומיות לחלוטין
טסלה Tesla -1.42% צפויה לשחרר היום את גרסת Full Self Driving v14 (FSD), עדכון תוכנה מרכזי למערכת הנהיגה האוטונומית שלה. אילון מאסק, מנכ"ל החברה, הבטיח שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות התפיסה וההתנהלות של הרכב בסביבה מורכבת, ואף תיאר את הגרסה הבאה (14.2) ככזו שהרכב "ירגיש כמעט בעל תודעה".
הציוץ של מאסק ברשת החברתית X
עם זאת ובפועל, גם השדרוג החדש ממשיך להיות מוגדר רגולטורית כרמה 2 (Level 2) מתוך 5, כלומר מערכת סיוע מתקדמת שעדיין מחייבת נהג עירני ומוכן להתערב בכל רגע.
בין
החידושים שצפויים להיכלל ב-v14: רשת נוירונים גדולה בהרבה (פי 10 מפרמטרי הגרסה הקודמת), יכולות ראייה משופרות לזיהוי מצבים מורכבים כמו תנועה עירונית צפופה ומכשולים פתאומיים, תמיכה ראשונית בקלטי שמע חיצוניים, ושיפור בממשק ההתראות כך שהנהג יקבל פחות "הפרעות" במצבים
בטוחים. מאסק הבהיר שהשחרור יהיה הדרגתי, תחילה למשתמשי בטא נבחרים, ובהמשך הרחבה לקהל רחב יותר, כנראה רק בחודשים הקרובים.
השקת v14 מגיעה על רקע החזון של מאסק וטסלה להפעיל רשת "רובוטקסי", צי מוניות אוטונומיות שישמשו להסעת נוסעים ללא נהג. כיום מספר
רכבים פועלים באוסטין, טקסס, שירות ניסיוני מצומצם הכולל עשרות רכבים בלבד ובפיקוח מרחוק, אך מאסק הציב יעדים שאפתניים: אלף מוניות רובוטקסי בעיר בתוך חודשים ספורים, ובהמשך הרחבת הפעילות לערים נוספות ואף שילוב רכבים פרטיים ברשת השיתופית של טסלה. בטווח רחב יותר
דיבר מאסק על פוטנציאל של מיליוני רכבים אוטונומיים פעילים עד סוף 2026, יעד שנתפס בשוק כהצהרה שאפתנית יותר משהיא ישימה בטווח הקצר.
- באידו מעל טסלה - הרובוטקסי שלה מתרחב בעולם
- מפריצות סייבר לשאלת האחריות אילו בעיות עדיין לא פתרו בתעשיית הרכב האוטונומי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה עושות המתחרות?
בפועל, המעבר לרמה הבאה (3), שבה הרכב נוהג לבדו והנהג יכול להסיר את הידיים מההגה והעיניים מהכביש, עדיין רחוק עבור טסלה בעוד חברות אחרות כבר יכולות להתגאות בו.