פייסבוק ישראל: התחלנו להתנסות בפרסום בוואטסאפ
פייסבוק ישראל חשפה כי החלה להתנסות בפרסום בפלטפורמת וואטסאפ בישראל, בגרסת אלפא. את הדברים אמר סמנכ"ל השיווק של הרשת החברתית בישראל, עדו דותן, במצגת שהעביר ביום העיון "תכנון מדיה בעידן של אתגרים" של איגוד השיווק הישראלי. כזכור, באותו יום עיון גם נחשפה השליטה האבסולוטית של גוגל ופייסבוק בשוק הדיגיטל הישראלי.
עיקר דבריו של דותן כוונו לקהילת המפרסמים בפייסבוק ישראל, בניסיון להסביר, להדריך ולהצדיק את פרסום הווידאו בפלטפורמות החברה: פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ. כמו קודמיו ביום העיון, גם דותן הדגיש את חשיבותו של ה-Reach בקמפיין שרץ בווידאו לעומת הטירגוט המדויק. "טרגטינג הוא כמו מלח" הוא הסביר כדימוי, "שמים קמצוץ וזה הופך מנה בסיסית לטובה אבל אם שמים יותר מדי אפשר לזרוק הכל לפח".
המנטרה שעליה חזר דותן, שבתוכה גלומה גם האדרה גלויה לפייסבוק דיברה על כך שהמפרסמים "צריכים להתאים למקומות שבהם האנשים שלנו רוצים להיות". דותן התייחס לתלונה המובילה של מפרסמים שמריצים קמפיינים של וידאו בפייסבוק, לפיה זמן הצפייה הוא נמוך מאוד ועומד על פחות מ-10 שניות במקרה הטוב. "יש לזה ולידיות מסוימת" אמר דותן על כך. "חשוב להכיר בזה ולשים את זה על השולחן, אבל צריך להתמודד עם הסיטואציה – אין לנו ברירה כי אנחנו צריכים להיות איפה שהצרכנים שלנו נמצאים ויש אתגרים בווידאו מובייל, אינסטגרם ופייסבוק ואנחנו צריכים לפתור אותם כי לשם אנשים הולכים ושם תשומות הלב".
על פי נתוני פייסבוק ישראל שהוצגו ביום העיון, בפייסבוק גולשים 6 מיליון ישראלים בממוצע בחודש ומעל ל-4 מיליון ישראלים בחודש באינסטגרם ובנוסף לאלו אומר דותן כי "כמעט כל בן אדם מחובר משתמש בוואטסאפ והתחלנו להתנסות עם סוג של פרסום בתוך הפלטפורמה גם בישראל - באלפא".
- הדולר לאן, הביטקוין לאן?
- סיוה מקבלת המלצת קנייה - מחיר יעד של 60 דולר, אפסייד של 71% על המחיר בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמז למשרדי הפרסום: מפרסמים מצליחים כשהם לא צריכים להתמודד עם סוכנות קריאייטיב שרגילה לספר סיפורים בטלוויזיה
מטבע הדברים דותן שילב במצגת את סיפורי ההצלחה של המותגים שבנו מותג מצליח בפייסבוק באמצעות פלטפורמות של וידאו מובילי. ברמז עבה למשרדי הפרסום המסורתיים טוען סמנכ"ל השיווק של פייסבוק ישראל, כי "ההבדל בין מותגים שהצליחו לאלו שלא טמון בשני דברים עיקריים - קודם כל אין להם מטען, הם לא רגילים לעשות דברים בצורה מסוימת והם לא צריכים להתמודד עם סוכנות קריאייטיב שרגילה לספר סיפורים בטלוויזיה ולא צריכים להתמודד עם שחקנים שרגילים לקנות משהו בטלוויזיה".
לדבריו "הם מתחילים מאפס – הם מסתכלים על אנשים ואיפה הם מעבירים את הזמן ומחליטים להתאים את התקשורת נטו לאנשים האלה. פעם שנייה – וזה הבדל גדול – הם מסתכלים על אפקטיביות בצורה שונה. רוב המותגים האלו הם מותגים שמוכרים אונליין ולכן גם כשהם עושים עבודה של בניית מותג הם יכולים שנה או שנתיים אחרי לסגור מעגל ולראות מה הייתה האפקטיביות האמיתית שלהם, גם בטופליין וגם בבוטום ליין. מה זה עשה להם? האם הצלחתי להגדיל מכירות וגם אם לא האם הצלחתי למכור לאותם אנשים את אותם מוצרים ביותר כסף כי בניתי מותג ואני יכול לגבות פרמיה".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הדבר החשוב ביותר שמותגים צריכים לעשות, על פי פייסבוק, הוא "לבנות שכיחות" כך שבקרב קהל יעד רחב הלקוחות נזכרים במותג כשהם קרובים לנקודת הרכישה. פייסבוק היא לפני הכל פלטפורמת מדיה אך לדברי דותן, קריאייטיב הוא הדבר הכי חשוב וכל השאר "בטל בשישים". לאחר מכן הפעלת מדיה נכונה וטרגטינג ייתנו שכבות נוספות של אפקטיביות.
"אתם הורגים את הקמפיינים שלכם באמצעות טירגוט"
כאמור, למרות שאחד היתרונות הבולטים של עולם הדיגיטל ופייסבוק בפרט הוא יכולת הדיוק והפרסונליזציה, בענקית הסושיאל שמים את הפוקוס על החשיפה - הריצ'. "דיגיטל מאפשר לנו לטרגט אנשים ברמת ניואנסים התנהגותיים, ברמת המכשיר, דמוגרפיה וזה פשוט הורג קמפיינים" אומר דותן. "אם אתם מסתכלים על העבודה שלכם בפייסבוק או בגוגל ואתם מחולקים ל-25 AD סטים קטנים, אתם הורגים את הריצ' שלכם ואתם הורגים את האפקטיבות של הקמפיינים ואני אומר את זה בוודאות בהסתמך על נתונים מכל העולם כולל ישראל".
הדוגמה לטרגוט שיכול לפגוע בקמפיין, אותה הציג לקהל דיברה על מותג יוקרה שמטרגט קהל בגילאי 20 עד 40, ובהוספה של טרגוט לפי תחומי עניין, הוסיף אנשים שאוהבים את המותג גוצ'י. במקרה כזה הוא מציין אתם יכולים לרשת מריצ' של 10 מיליון אנשים ל-מתחת ל-3 מיליון אנשים "וזה כמעט בוודאות לא הדבר הנכון עבור המותג", לדבריו.
בשורה התחתונה, בפייסבוק מודים בכך שהרוב המכריע של הגולשים לא יצפה בכל 30 שניות הסרטון של הקמפיין "ומי שכן יצפה עד הסוף", אומר דותן, "כמעט לא חשובים לעסק שלכם ולכן כשמסתכלים על ה-UPPER FUNNEL ACTIVATION אנחנו צריכים לצפות מראש לזה שאין מה לעשות, שבווידאו מובילי אנשים צופים בסרטונים רק כמה שניות".
מנתוני פייסבוק, שהחברה בוחרת כמובן להדגיש ולקדם, בקמפיין מוצלח האפקטיביות יכולה לבוא לידי ביטוי בזמן קצר מאוד, עם כמעט 40% מהזכירות למודעה למותג שמגיעה תוך 2 שניות. נתון נוסף שהחברה הציגה, הוא שיותר משליש מכל כוונות הרכישה שמפרסמים יכולים להשיג יגיע בפחות מ-2 שניות.
הכללים: בלי סאונד, עם הרבה סרטונים ומסר מהיר
בכללי העבודה עבור מפרסמים, למקסום האפקטיביות של קמפיינים בוידאו מובייל כפי שפייסבוק ניסחה ותמצתה, החברה מסבירה שיש לוודא שהתכנים בווידאו עובדים טוב עם או בלי סאונד משום שבפיד רבים מהגולשים צופים בתוכן ללא קול. כמו כן, יש לוודא שהמותג שאותו מפרסמים נראה טוב ובולט משום שהקמפיינים רצים בסביבת "נייטיב" שכוללת תוכן של המשפחה וחברים של הגולשים ולכן אם הבידול לא יהיה כראוי הקהל לא יבחין במותג. כלל נוסף שמבוסס על זמן הצפייה הקצר מאוד קובע שהפאנץ' בפרסומת צריך להגיע מוקדם יחסית.
פייסבוק ישראל. תעשו מה שאנחנו אומרים
מעבר לכך, פייסבוק מסבירה שאחת הדרכים להשתמש בחכמה במערכות הגשת הפרסום שלה, היא ליצור מספר סרטונים קריאייטיביים או אדפטציות לרעיון כדי להגביר את האפקטיביות. לדברי דותן, "כך עובדים הקמפיינים בפייסבוק – אתם מגדירים מה היעד שלכם ריצ' או צפיות בווידאו, המרות או Life Time Value ואת מי לטרגט ומזינים את המערכת בהרבה קריאייטיבים. כשהמערכת מזהה את הקריאייטיב האפקטיבי ביותר לכל קהל יעד - היא מתדלקת אותו ומחלישה את האחרים ובגלל שיש הבדל אדיר בין קריאייטיב טוב ללא טוב שעומד על פי 11, אם תזינו את המערכת במספיק קריאייטיביים אתם תתנו לה מספיק חופש לעשות אופטימיזציה לתכנים שלכם".
המעבר לסטוריז שבעקבותיו נעים גם תקציבי הפרסום בוידאו מובייל של המפרסמים מוגדר על ידי דותן כ"פנומנלי". על פי נתונים שחשף, בכל יום משתמשים בסטוריז של פייסבוק, של אינסטגרם ושל וואטסאפ חצי מיליארד איש (בכל אחת מהפלטפורמות). בוואטסאפ, הוא מסביר, היקף השימוש אפילו גדול יותר וישראל חריגה בנוף במקרה זה בשימוש הנמוך מאוד שלה בסטוריז, פרט לקהל החרדי שאימץ את הסטורי בוואטסאפ ומשתמש בו רבות.
- 1.מיכאל 01/07/2019 15:26הגב לתגובה זוזה נדמה לי או שפייסבוק מערבבים את הפרסומאים שיערבבו את מנהלי המותגים?!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
