יגאל בראון ואמיר גיא
צילום: צילום: קובי קנטור
פרסום ראשון

אין זכיות בקאן? איגוד הפרסום נכנס לשותפות עם 'שוקן' - נציגת הפסטיבל בארץ

איגוד הפרסום ורשת שוקן יעבדו יחד כדי לקדם את האינטרסים של התעשייה המקומית בפסטיבל קאן. התמורה לשוקן - קטגוריית 'דג הזהב' בתחרות הקקטוס
משה בנימין | (2)

איגוד חברות הפרסום ממשיך במאמציו הקדחתניים להשיב לתעשייה המקומית את ערכי המצוינות הקריאייטיבית. המהלך האחרון של האיגוד ממחיש שלא מדובר רק ברענון תחרות הקקטוס או העשרת סמנכ"לי הקריאייטיב באמצעות סדנאות בחו"ל, אלא בהבנה שגם לצד הפוליטי יש משקל שעשוי לקבוע לגבי ההצלחות העתידיות של נציגי הענף המקומי.

האיגוד בראשותו של אמיר גיא, חתם על הסכם ייצוג לפסטיבל קאן במשותף עם רשת שוקן. לאחר שנים רבות שבהן שוקן שימשה כנציגה הבלעדית של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם, האיגוד ושוקן סיכמו כי יחלקו במשותף את ייצוג התחרות בישראל, כך שהאיגוד יהפוך, לצד שוקן, לגורם המקצועי שקרוב יותר לעולם התוכן של תעשיית הפרסום העולמית, ומשם למשוך בחוטים הנכונים.  

במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוכם כי לאיגוד, לצד נציגי שוקן, יהיה משקל רב בקביעת זהות השופטים הישראלים שישלחו לשפוט בתחרות מידי שנה. במקביל, שוקן תקבל תמורה עבור נכונותה לשתף פעולה בדמות קטגוריה ייעודית ל'דג הזהב' בתחרות הקקטוס. 

באופן טבעי - המהלך של איגוד הפרסום נועד לחזק את הקשרים של הענף עם הפסטיבל, עניין שלוקה בחסר כאשר הייצוג הוא בידי שוקן בלבד וזה מסתכם בתחרות דג הזהב ושליחת המנצחים בה לפסטיבל. נדמה כי באיגוד הבינו שחוסר ההצלחה של המתמודדים הישראליים בפסטיבל קאן הוא פועל יוצא של הנוכחות הדלילה במוקדי הכח של התחרות - ובראש ובראשונה, כסאות השופטים. מעתה והלאה, במסגרת השותפות שלו עם שוקן, השופטים שיישלחו לתחרות ייבחרו בעצה אחת עם האיגוד שיבחר מן הסתם גורמים בעלי שם שמעבר לשיפוט יהיה עליהם ליצור את הקשרים המתבקשים כדי לייצג את ישראל באופן המקצועי והמכובד ביותר.

 

לשבור את מעגל הקסם השלילי

בין המטרות שהאיגוד מסמן לעצמו: להשיג הגדלה הדרגתית של מספר השופטים הישראלים בפסטיבל, לאפשר קיום אירועים משותפים, הכשרות מקצועיות וחיזוק הקשר להנהלת הפסטיבל. מספר השופטים שנשלחים מכל מדינה לפסטיבל נגזר לפי ההצלחה של המתמודדים מאותה שנה בשנה הקודמת, מה שהופך את המשימה לקשה יותר שכן המשואה ברורה: אין הצלחות - אין שופטים וחוזר חלילה - מעגל קסם שלילי שהאיגוד מנסה להפסיק. 

תחרות דג הזהב היא נכס חשוב עבור שוקן וההצלחה שלה מתבססת כל כולה על מידת שיתוף הפעולה של משרדי הפרסום. מדי שנה מוגשות לתחרות כ-100 מודעות שמופיעות במגזין דג הזהב. כל מודעה המתפרסמת במגזין עולה אלפי שקלים כך שמחזור ההכנסות עשוי להגיע אף לסביבות המליון שקלים. בהסתמך על הכנסה זו שולחת רשת שוקן את המשרדים המנצחים לקאן וכן מקיימת את התחרות שכוללת אירוע שאליו מוזמנים כל המתמודדים. מטבע הדברים - העובדה ששוקן תלויה במשרדי הפרסום היא שמובילה אותה למו"מ חיובי עם האיגוד שמבקש לקחת את פסטיבל קאן לידיים ולהפוך לגורם המקצועי הדומיננטי בשטח.  

עניין נוסף שדורש הבהרה נוגע לקטגוריית דג הזהב בתחרות הקקטוס: האם העבודות המתמודדות בקטגורייה יוגשו לפסטיבל קאן למרות שנעשו עבור לקוחות המשרדים לצורך התחרות בלבד? באיגוד מבהירים שהעבודות שישתתפו בקטגוריה יהיו רק כאלו שנעשו עבור לקוחות אמיתיים, ושהופיעו באמצעי המדיה בהיקף שהוא מעל למינימום ההוצאה שקבע האיגוד - בהתאם להצגת חשבונית. 

"איגוד הפרסום הישראלי קבע לעצמו לקדם ולשים בפרונט של הענף את הקריאטיב והמקצוענות", אומר יו"ר האיגוד אמיר גיא. "ההשתתפות עם רשת שוקן בייצוג תחרות הפרסום בקאן תאפשר לנו לחזק את הקשר עם קאן, לייצר מעורבות של יותר ישראלים בכירים מהענף עם הארגון בקאן ובתקווה זה גם יביא לתוצאות ואריות בעתיד".

 

מרשת שוקן נמסר: "שוקן, כנציגת פסטיבל קאן בארץ החליטה השנה לשלב כוחות ולייצר שיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום במטרה למנף את הפעילות בארץ ובזירה הבינלאומית. כמידי שנה תחרות דג הזהב מתקרבת ובה יפגינו משרדי הפרסום את יכולתם הקראטיבית, מודעות אשר תזכנה תשתתפנה גם בתחרות קקטוס הזה, מהלך אשר  מטרתו להגדיל את הפעילות בארץ ומשם כנגזרת את הפעילות שלנו בפסטיבל קאן".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ירון 19/11/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    בואו נשחק בנדמה לי ובכאילו גם בקקטוס.
  • 1.
    אולי 19/11/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    עם פרסום טוב זוכים. אחרי הפוליטיקה, ואחרי הקשרים, אי אפשר להתכחש לתוצר פרסומי ראוי.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.