אין זכיות בקאן? איגוד הפרסום נכנס לשותפות עם 'שוקן' - נציגת הפסטיבל בארץ
איגוד חברות הפרסום ממשיך במאמציו הקדחתניים להשיב לתעשייה המקומית את ערכי המצוינות הקריאייטיבית. המהלך האחרון של האיגוד ממחיש שלא מדובר רק ברענון תחרות הקקטוס או העשרת סמנכ"לי הקריאייטיב באמצעות סדנאות בחו"ל, אלא בהבנה שגם לצד הפוליטי יש משקל שעשוי לקבוע לגבי ההצלחות העתידיות של נציגי הענף המקומי.
האיגוד בראשותו של אמיר גיא, חתם על הסכם ייצוג לפסטיבל קאן במשותף עם רשת שוקן. לאחר שנים רבות שבהן שוקן שימשה כנציגה הבלעדית של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם, האיגוד ושוקן סיכמו כי יחלקו במשותף את ייצוג התחרות בישראל, כך שהאיגוד יהפוך, לצד שוקן, לגורם המקצועי שקרוב יותר לעולם התוכן של תעשיית הפרסום העולמית, ומשם למשוך בחוטים הנכונים.
במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוכם כי לאיגוד, לצד נציגי שוקן, יהיה משקל רב בקביעת זהות השופטים הישראלים שישלחו לשפוט בתחרות מידי שנה. במקביל, שוקן תקבל תמורה עבור נכונותה לשתף פעולה בדמות קטגוריה ייעודית ל'דג הזהב' בתחרות הקקטוס.
באופן טבעי - המהלך של איגוד הפרסום נועד לחזק את הקשרים של הענף עם הפסטיבל, עניין שלוקה בחסר כאשר הייצוג הוא בידי שוקן בלבד וזה מסתכם בתחרות דג הזהב ושליחת המנצחים בה לפסטיבל. נדמה כי באיגוד הבינו שחוסר ההצלחה של המתמודדים הישראליים בפסטיבל קאן הוא פועל יוצא של הנוכחות הדלילה במוקדי הכח של התחרות - ובראש ובראשונה, כסאות השופטים. מעתה והלאה, במסגרת השותפות שלו עם שוקן, השופטים שיישלחו לתחרות ייבחרו בעצה אחת עם האיגוד שיבחר מן הסתם גורמים בעלי שם שמעבר לשיפוט יהיה עליהם ליצור את הקשרים המתבקשים כדי לייצג את ישראל באופן המקצועי והמכובד ביותר.
לשבור את מעגל הקסם השלילי
בין המטרות שהאיגוד מסמן לעצמו: להשיג הגדלה הדרגתית של מספר השופטים הישראלים בפסטיבל, לאפשר קיום אירועים משותפים, הכשרות מקצועיות וחיזוק הקשר להנהלת הפסטיבל. מספר השופטים שנשלחים מכל מדינה לפסטיבל נגזר לפי ההצלחה של המתמודדים מאותה שנה בשנה הקודמת, מה שהופך את המשימה לקשה יותר שכן המשואה ברורה: אין הצלחות - אין שופטים וחוזר חלילה - מעגל קסם שלילי שהאיגוד מנסה להפסיק.
תחרות דג הזהב היא נכס חשוב עבור שוקן וההצלחה שלה מתבססת כל כולה על מידת שיתוף הפעולה של משרדי הפרסום. מדי שנה מוגשות לתחרות כ-100 מודעות שמופיעות במגזין דג הזהב. כל מודעה המתפרסמת במגזין עולה אלפי שקלים כך שמחזור ההכנסות עשוי להגיע אף לסביבות המליון שקלים. בהסתמך על הכנסה זו שולחת רשת שוקן את המשרדים המנצחים לקאן וכן מקיימת את התחרות שכוללת אירוע שאליו מוזמנים כל המתמודדים. מטבע הדברים - העובדה ששוקן תלויה במשרדי הפרסום היא שמובילה אותה למו"מ חיובי עם האיגוד שמבקש לקחת את פסטיבל קאן לידיים ולהפוך לגורם המקצועי הדומיננטי בשטח.
עניין נוסף שדורש הבהרה נוגע לקטגוריית דג הזהב בתחרות הקקטוס: האם העבודות המתמודדות בקטגורייה יוגשו לפסטיבל קאן למרות שנעשו עבור לקוחות המשרדים לצורך התחרות בלבד? באיגוד מבהירים שהעבודות שישתתפו בקטגוריה יהיו רק כאלו שנעשו עבור לקוחות אמיתיים, ושהופיעו באמצעי המדיה בהיקף שהוא מעל למינימום ההוצאה שקבע האיגוד - בהתאם להצגת חשבונית.
"איגוד הפרסום הישראלי קבע לעצמו לקדם ולשים בפרונט של הענף את הקריאטיב והמקצוענות", אומר יו"ר האיגוד אמיר גיא. "ההשתתפות עם רשת שוקן בייצוג תחרות הפרסום בקאן תאפשר לנו לחזק את הקשר עם קאן, לייצר מעורבות של יותר ישראלים בכירים מהענף עם הארגון בקאן ובתקווה זה גם יביא לתוצאות ואריות בעתיד".
מרשת שוקן נמסר: "שוקן, כנציגת פסטיבל קאן בארץ החליטה השנה לשלב כוחות ולייצר שיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום במטרה למנף את הפעילות בארץ ובזירה הבינלאומית. כמידי שנה תחרות דג הזהב מתקרבת ובה יפגינו משרדי הפרסום את יכולתם הקראטיבית, מודעות אשר תזכנה תשתתפנה גם בתחרות קקטוס הזה, מהלך אשר מטרתו להגדיל את הפעילות בארץ ומשם כנגזרת את הפעילות שלנו בפסטיבל קאן".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 2.ירון 19/11/2015 19:09הגב לתגובה זובואו נשחק בנדמה לי ובכאילו גם בקקטוס.
- 1.אולי 19/11/2015 12:36הגב לתגובה זועם פרסום טוב זוכים. אחרי הפוליטיקה, ואחרי הקשרים, אי אפשר להתכחש לתוצר פרסומי ראוי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
