פרסום ראשון

אין זכיות בקאן? איגוד הפרסום נכנס לשותפות עם 'שוקן' - נציגת הפסטיבל בארץ

איגוד הפרסום ורשת שוקן יעבדו יחד כדי לקדם את האינטרסים של התעשייה המקומית בפסטיבל קאן. התמורה לשוקן - קטגוריית 'דג הזהב' בתחרות הקקטוס
משה בנימין | (2)

איגוד חברות הפרסום ממשיך במאמציו הקדחתניים להשיב לתעשייה המקומית את ערכי המצוינות הקריאייטיבית. המהלך האחרון של האיגוד ממחיש שלא מדובר רק ברענון תחרות הקקטוס או העשרת סמנכ"לי הקריאייטיב באמצעות סדנאות בחו"ל, אלא בהבנה שגם לצד הפוליטי יש משקל שעשוי לקבוע לגבי ההצלחות העתידיות של נציגי הענף המקומי.

האיגוד בראשותו של אמיר גיא, חתם על הסכם ייצוג לפסטיבל קאן במשותף עם רשת שוקן. לאחר שנים רבות שבהן שוקן שימשה כנציגה הבלעדית של פסטיבל הפרסום הגדול בעולם, האיגוד ושוקן סיכמו כי יחלקו במשותף את ייצוג התחרות בישראל, כך שהאיגוד יהפוך, לצד שוקן, לגורם המקצועי שקרוב יותר לעולם התוכן של תעשיית הפרסום העולמית, ומשם למשוך בחוטים הנכונים.  

במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוכם כי לאיגוד, לצד נציגי שוקן, יהיה משקל רב בקביעת זהות השופטים הישראלים שישלחו לשפוט בתחרות מידי שנה. במקביל, שוקן תקבל תמורה עבור נכונותה לשתף פעולה בדמות קטגוריה ייעודית ל'דג הזהב' בתחרות הקקטוס. 

באופן טבעי - המהלך של איגוד הפרסום נועד לחזק את הקשרים של הענף עם הפסטיבל, עניין שלוקה בחסר כאשר הייצוג הוא בידי שוקן בלבד וזה מסתכם בתחרות דג הזהב ושליחת המנצחים בה לפסטיבל. נדמה כי באיגוד הבינו שחוסר ההצלחה של המתמודדים הישראליים בפסטיבל קאן הוא פועל יוצא של הנוכחות הדלילה במוקדי הכח של התחרות - ובראש ובראשונה, כסאות השופטים. מעתה והלאה, במסגרת השותפות שלו עם שוקן, השופטים שיישלחו לתחרות ייבחרו בעצה אחת עם האיגוד שיבחר מן הסתם גורמים בעלי שם שמעבר לשיפוט יהיה עליהם ליצור את הקשרים המתבקשים כדי לייצג את ישראל באופן המקצועי והמכובד ביותר.

 

לשבור את מעגל הקסם השלילי

בין המטרות שהאיגוד מסמן לעצמו: להשיג הגדלה הדרגתית של מספר השופטים הישראלים בפסטיבל, לאפשר קיום אירועים משותפים, הכשרות מקצועיות וחיזוק הקשר להנהלת הפסטיבל. מספר השופטים שנשלחים מכל מדינה לפסטיבל נגזר לפי ההצלחה של המתמודדים מאותה שנה בשנה הקודמת, מה שהופך את המשימה לקשה יותר שכן המשואה ברורה: אין הצלחות - אין שופטים וחוזר חלילה - מעגל קסם שלילי שהאיגוד מנסה להפסיק. 

תחרות דג הזהב היא נכס חשוב עבור שוקן וההצלחה שלה מתבססת כל כולה על מידת שיתוף הפעולה של משרדי הפרסום. מדי שנה מוגשות לתחרות כ-100 מודעות שמופיעות במגזין דג הזהב. כל מודעה המתפרסמת במגזין עולה אלפי שקלים כך שמחזור ההכנסות עשוי להגיע אף לסביבות המליון שקלים. בהסתמך על הכנסה זו שולחת רשת שוקן את המשרדים המנצחים לקאן וכן מקיימת את התחרות שכוללת אירוע שאליו מוזמנים כל המתמודדים. מטבע הדברים - העובדה ששוקן תלויה במשרדי הפרסום היא שמובילה אותה למו"מ חיובי עם האיגוד שמבקש לקחת את פסטיבל קאן לידיים ולהפוך לגורם המקצועי הדומיננטי בשטח.  

עניין נוסף שדורש הבהרה נוגע לקטגוריית דג הזהב בתחרות הקקטוס: האם העבודות המתמודדות בקטגורייה יוגשו לפסטיבל קאן למרות שנעשו עבור לקוחות המשרדים לצורך התחרות בלבד? באיגוד מבהירים שהעבודות שישתתפו בקטגוריה יהיו רק כאלו שנעשו עבור לקוחות אמיתיים, ושהופיעו באמצעי המדיה בהיקף שהוא מעל למינימום ההוצאה שקבע האיגוד - בהתאם להצגת חשבונית. 

"איגוד הפרסום הישראלי קבע לעצמו לקדם ולשים בפרונט של הענף את הקריאטיב והמקצוענות", אומר יו"ר האיגוד אמיר גיא. "ההשתתפות עם רשת שוקן בייצוג תחרות הפרסום בקאן תאפשר לנו לחזק את הקשר עם קאן, לייצר מעורבות של יותר ישראלים בכירים מהענף עם הארגון בקאן ובתקווה זה גם יביא לתוצאות ואריות בעתיד".

 

מרשת שוקן נמסר: "שוקן, כנציגת פסטיבל קאן בארץ החליטה השנה לשלב כוחות ולייצר שיתוף פעולה עם איגוד חברות הפרסום במטרה למנף את הפעילות בארץ ובזירה הבינלאומית. כמידי שנה תחרות דג הזהב מתקרבת ובה יפגינו משרדי הפרסום את יכולתם הקראטיבית, מודעות אשר תזכנה תשתתפנה גם בתחרות קקטוס הזה, מהלך אשר  מטרתו להגדיל את הפעילות בארץ ומשם כנגזרת את הפעילות שלנו בפסטיבל קאן".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ירון 19/11/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    בואו נשחק בנדמה לי ובכאילו גם בקקטוס.
  • 1.
    אולי 19/11/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    עם פרסום טוב זוכים. אחרי הפוליטיקה, ואחרי הקשרים, אי אפשר להתכחש לתוצר פרסומי ראוי.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.