משבר הביטוח הסיעודי של כללית: פחות זכויות, יותר תשלומים
רשות שוק ההון קיבלה החלטה מכריעה – במקום להטיל מס חדש על הציבור, הוחלט להקשיח את תנאי הזכאות לביטוח סיעודי של קופת חולים כללית. זה אומר שבמקום להוכיח חוסר יכולת לבצע שלוש פעולות בסיסיות ביום, מטופל יידרש להראות שהוא לא מסוגל לבצע ארבע פעולות יומיומיות, כמו להתלבש, להתקלח, לאכול ולשתות, או לשלוט בסוגרים. המהלך הזה נועד להקטין את כמות המבוטחים שיזכו להגדרה של מצב סיעודי ולהפחית את הוצאות קופות החולים, מה שיבטיח את המשך קיומו של הביטוח הסיעודי לזמן נוסף.
ילדים משלמים על ביטוח סיעודי
בנוסף, הוחלט להרחיב את מעגל המשלמים כך שגם ילדים יתחילו לשלם על הביטוח הסיעודי של הוריהם, כדי לשפר את היכולת הכלכלית של קופות החולים לספק כיסוי ביטוחי לאורך זמן. ההחלטה הזו לא התקבלה ברצון, אך הרשות הדגישה שהמהלך בוצע רק לאחר שנבדקו כל האפשרויות האחרות ונמצא שהמבנה הקיים אינו יכול להמשיך להתקיים.
סירוב חברות הביטוח והחשש מפני קריסת מערך הביטוחים הקבוצתיים
המשבר החריף כשחברת הביטוח הראל סירבה להמשיך את ההסכם עם כללית. גם הניסיון לשלב את מנורה מבטחים כמבטחת נכשל, מאחר שאין מספיק כסף בביטוח הסיעודי כדי לכסות על ההתחייבויות. אם קריסת הביטוח הסיעודי של כללית תתממש, זה עשוי להוביל לבעיות גם בקופות האחרות – לקוחות עלולים לעבור בין קופות ואף לוותר על כיסוי ביטוחי, מתוך חשש שלא יקבלו מענה בעתיד.
רשות שוק ההון: מהלך הכרחי וקשה
- 1.פשוט נפלא 14/11/2024 16:15הגב לתגובה זואחרי שחברות הביטוח והסוכנים כביכול חגגו על חשבון המבוטחים בלי חשבון, פתאום לא נשאר כסף למבוטחים! לי אישית מרגיש כמו פרשת סלייס... לכאורה
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
