האקזיט של שני יוצאי 8200 וחברות הסייבר הישראליות שנערכות ל-IPO
חברת הטכנולוגיה הישראלית נו ניים סקיוריטי (Noname Security) צפויה להימכר לאקאמי בתמורה לחצי מיליארד דולר. כך עולה מדיווחים בתקשורת האמריקאית. נו ניים עוסקת באבטחת ממשקי תוכנה (API) וכבר לפני שנה היא ניהלה מו"מ למכירתה לאקאמי. אז זה הסתיים בלי שהצדדים הגיעו למחיר המוסכם. הפעם זה כנראה בשלבים מאוד מתקדמים
שי לוי ועוז גולן, מייסדי נו ניים, (צילום: יוסי זליגר)
נו ניים גייסה עד כה סדר גודל של 230 מיליון דולר. הגיוס האחרון לפני כשנתיים וחצי היה בסך של 130 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. זה שווי שביטא את מחירי הבועה אחרי משבר הקורונה. אומנם השווי כעת הוא מחצית מהשווי אז, אבל גם חצי מיליארד דולר זה שווי מרשים.
נו ניים הוקמה בתחילת 2020 על ידי עוז גולן המנכ"ל ושי לוי, ששירתו יחד ב-8200. הם הצליחו להביא קרנות השקעה בולטות לחברה לרבות Lightspeed, Insight Partners, Cyberstarts, Next47, Forgepoint ו-The Syndicate Group.
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- סאטורי סייבר: אקזיט של 100 מיליון דולר עם מכירה לקומוולט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נו ניים מפתחת פתרונות לאבטחת ממשקי תוכנה (API) שמהווים בהגדרה נקודת חולשה במערכת. מדובר בממשקים עם גורמים חיצוניים שבעצם מדברים-מתקשרים לשאיבת נתונים, העברת נונים ועוד. המקום הזה של המעבר הוא חלש מבחינת האבטחה ונו ניים התמקדה בפתרונות לנקודת החולשה הזו.
הפתרון של נו ניים הוא פתרון אקטיבי. הוא לא מסתפק בהגנה פסיבית, אלא סורק את כל הממשקים הקשורים כבר בשלב הפיתוח ומוודא שאין בהם נקודות פריצה וחולשות אבטחה. החברה מעסיקה כ-200 עובדים והמכירות שלה מסתכמות בקצב שנתי של כ-30-40 מיליון דולר.
גאות בסייבר
- Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
- פיטורים במדטרוניק ולייטריקס: מהמרות על שינויים מבניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
סבב הגיוס האחרון שלהחברה נערך בשנת 2021 בהובלת ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, לפי שווי של 4 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם עם מיקרוסופט התחייבה רובריק להוציא 220 מיליון דולר, על פני תקופה של עשור, עבור שימוש בפלטפורמת מחשוב הענן של מיקרוסופט, Azure. בשנה שעברה, רכשה רובריק את סטארט-אפ הסייבר הישראלי למינר (Laminar) תמורת 250 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, משרדי לומינר בתל אביב משמשים את רובריק כמרכז מו"פ, לצד מרכזיה הוותיקים בפאלו אלטו.
ברבעון האחרון היו 3 אקזיטים גדדולים בתחום הסייבר בהיקף של 900 מיליון דולר ומספר אקזיטים קטנים יותר. תחום הסייבר לא עוצר לרגע. המיזוגים והרכישות בתחום יעלו מדרגה - טוענים בחברת הייעוץ דלויט כשלהערכתם במקביל להיערכות של חברות ל-IPO (הנפקה ראשונית בוול סטריט), יהיו רכישות של חברות בינלאומיות שירצו לשים יד על הטכנולוגיה הישראלית (לדוח של דלויט).
הישראליות שמגיעות לוול-סטריט
החברה שנמצאת בשלבים המתקדמים ביותר לקראת ההנפקה היא ככל הנראה ספקית פלטפורמת האבטחה לענן קייטו נטוורקס של שלמה קרמר, שביצעה בחודש ספטמבר אשתקד גיוס ענק בסך 238 מיליון דולר מה ששיקף לה שווי של יותר מ-3 מיליארד דולר. יחס עם הגיוס האחרון, סך הגיוסים של החברה הסתכם ב-773 מיליון דולר. קצב ההכנסות השנתי של החברה נכון לשנה שעברה עמד על 100 מיליון דולר, עם גידול של 60% משנה לשנה.
חברות נוספות שצפויות לצאת להנפקה עד אוקטובר שנה הבאה הן חברת הסייבר הישראלית אמריקאית סניק לפי שווי של מעל 7 מיליארד דולר. מי שהקים את סניק, שמוצר האבטחה שלה שזוכה לפופולריות מגן על תוכנות שמבוססות על קוד פתוח, הם יוצאי יחידה 8200 - דני גרנדר, גיא פודחרני ואסף חפץ והחברות Vast Data ו-Via לפי שווי של 9.2 מיליארד ו-3.5 מיליארד דולר בהתאמה.
בהנפקות מאוחרות יותר ניתן למצוא חברות בולטות כדוגמת חברת הפינטק Tipalti המפתחת פתרונות אוטומציה להעברת תשלומים ושווייה בגיוס האחרון עמד על 8.3 מיליארד דולר וחברת הסייבר Wiz עם שווי של 10 מיליארד דולר וקצב הכנסות של 350 מיליון דולר. גם חברת AppsFlyer המספקת למשווקי אפליקציות מידע בזמן אמת על הקמפיינים השונים וצפויה לצאת להנפקה לפי שווי נכון להיום של 2 מיליארד דולר.
עוד חברות שנמצאות בשלבים של בדיקת הנפקה בוול סטריט וגישושים שהם מעבר לראשונים - חברת Gong לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר, חברת Rapyd עם 15 מיליארד דולר ו-Lightricks עם 1.5-2 מיליארד דולר. סך הכל צפויות עד 2027 בערך 23 חברות לצאת להנפקה, כאשר מתוכן 6 חברות בטווח הקרוב של עד שנה-שנתיים.
- 1.טל 13/04/2024 10:46הגב לתגובה זואז מהאקזיט הזה אני אקבל רק מיליון חזרה? לא כיף.

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשOnfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77.
הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן.
Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר.
החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים.
- כמה גייס ההיי-טק הישראלי ברבעון השלישי?
- איב סקיוריטי הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.
