דלויט: שוק הסייבר הישראלי בצמיחה מואצת; חברות נערכות ל-IPO
לפי דו"ח שפרסמה דלויט ישראל, היקף המיזוגים והרכישות יעלה דרמטית בשנתיים הקרובות, כשחברות בינלאומיות ירכשו חברות מקומיות
הסייבר הישראלי בהתקפה - הוא צומח בקצב מהיר, החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט במגמת עלייה, עסקאות הרכישות עולות מדרגה ומנהלי החברות מסבירים בשיחות עם ביזפורטל שמגמת הצמיחה תימשך. בחודש האחרון היו אקזיטים מרשימים וקצב הרכישות מעל לכפול משנה שעברה.
מחקר חדש שערכה דלויט ישראל, שבמסגרתו נבחנו כ-300 חברות סייבר פרטיות בארץ, או כאלה בעלות זיקה מהותית לישראל (כלומר חברות Product פרטיות שעדיין נרכשו), מעלה תמונת מצב עדכנית של השוק, ונותן תחזית לשנתיים הקרובות. במסגרת המחקר נבדקו פרמטרים כמו היקף הגיוס הכולל, היקפי ומועדי הגיוסים האחרונים, מספר העובדים בחברות ועוד. החברות חולקו לתתי-קטגוריות, לפי תחומי פעילותן, והניתוח עצמו נערך תחת השפעת מגמות גלובליות בתחום הסייבר, מגמות מקומיות בשוק הטכנולוגיה ומגמות גיאו-פוליטיות מקומיות רלוונטיות.
מהדו"ח עולה, בין השאר, שבדומה לטרנד הקונסולידציה בקרב חברות SaaS, גם שוק הסייבר צפוי לעבור תהליך דומה. הסייבר הוא אחד מהתחומים שבהם יש ריבוי הספקים (multi vendors) הגדול ביותר בארגונים. מנגד, נושא הסייבר מעסיק היום סמנכ"לים רבים בארגון ולא רק את ה-CISO. לכן, לפי הבחינה יש מגמה בקרב ארגונים גדולים בעולם להעדיף עבודה על בסיס פלטפורמות שמספקות מענה למגוון צרכים, על פני מספר רב של פתרונות ומענים ספציפיים.
כבר כיום ניתן לראות את הירידה בהוצאות לפתרונות סייבר כחלק יחסי מההכנסות של תאגידים בינלאומיים. כך, בין היתר, מסקר גלובלי שבוצע על ידי דלויט ביוני 2023 בסקטור הפיננסי, עלה כי ההוצאה של אותם תאגידים לפתרונות סייבר קטנה מ-0.72% ב-2021 ל-0.54% ב-2023.
- דלויט הכינה דוח עם הזיות AI; נאלצה להחזיר את רוב התמורה
- פירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם - ומה המצב בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עולה מהדו"ח כי יותר מ-40% מחברות הסייבר ביצעו את הגיוס האחרון ב-2021 ובמחצית הראשונה של 2022. רבע מהחברות האלה הן חברות צמיחה, שגייסו לפי שווי ממוצע של כ-500 מיליון דולר. חלקן מתקשות כיום לשמור על קצב הצמיחה שהציגו בעבר, ובהתייחס למכפילי השוק הנוכחיים יתקשו להציג צמיחה בשוויין (בחלק מהמקרים הן יתקשו לשמור על השווי שלפיו בוצע הגיוס הקודם).
מנגד, 67 חברות סייבר מכלל החברות שנבחנו, ערכו סבב גיוס אחרון ב-2023, כך על פי הדו"ח. מתוכן 5% גייסו במצטבר 200-100 מיליון דולר, ו-15% גייסו יותר מ-200 מיליון דולר. מקצתן בוחנות את האפשרות לנצל את תנאי השוק כדי לרכוש חברות סייבר קטנות יותר, להעמיק את ה-Offering הטכנולוגי ולהציע פתרון סייבר מקיף יותר. במצב הנוכחי, שבו חלק מהחברות מכוונות להנפקה (הערכות ראשוניות מדברות על פתיחת חלון ההנפקות לא לפני שנת 2025) ואילו חלק זקוקות להון כדח לשרוד, דלויט ישראל מצביעה על שלושה תרחישים אפשריים לשוק הסייבר בתקופה הקרובה:
1. צמיחה מואצת הנתמכת גם בצמיחה אנ-אורגנית, באמצעות מיזוגים ורכישות, כדי להעלות את מוכנות החברה ל-IPO (הנפקה ראשונה בבורסה).
2. רכישת חברות מקומיות על ידי חברות בינלאומיות.
3. מיזוג בין חברות סייבר ישראליות כדי לייצר חברה גדולה עם היצע פתרונות רחב יותר.
טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בדלויט ישראל, מסר לאחר פרסום הדו"ח כי, "אנו מעריכים שהירידה הצפויה במספר הקרנות שצפויות להשקיע בישראל בשנתיים הקרובות, בשילוב עם הצמיחה הנמוכה של חלק מחברות הסייבר, יחייב חלק לא מבוטל מהן לגייס השקעות בשוויי Down-Round (לפי שווי נמוך משווי הגיוס הקודם). מגמה זו עשויה לשמש קטליזטור לרכישות על ידי חברות בינלאומיות, כמו גם למיזוגים בין חברות מקומיות.
- OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI
- עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
