סייבר

דלויט: שוק הסייבר הישראלי בצמיחה מואצת; חברות נערכות ל-IPO

לפי דו"ח שפרסמה דלויט ישראל, היקף המיזוגים והרכישות יעלה דרמטית בשנתיים הקרובות, כשחברות בינלאומיות ירכשו חברות מקומיות

עוזי גרסטמן |

הסייבר הישראלי בהתקפה - הוא צומח בקצב מהיר, החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט במגמת עלייה, עסקאות הרכישות עולות מדרגה ומנהלי החברות מסבירים בשיחות עם ביזפורטל שמגמת הצמיחה תימשך. בחודש האחרון היו אקזיטים מרשימים וקצב הרכישות מעל לכפול משנה שעברה. 

מחקר חדש שערכה דלויט ישראל, שבמסגרתו נבחנו כ-300 חברות סייבר פרטיות בארץ, או כאלה בעלות זיקה מהותית לישראל (כלומר חברות Product פרטיות שעדיין נרכשו), מעלה תמונת מצב עדכנית של השוק, ונותן תחזית לשנתיים הקרובות. במסגרת המחקר נבדקו פרמטרים כמו היקף הגיוס הכולל, היקפי ומועדי הגיוסים האחרונים, מספר העובדים בחברות ועוד. החברות חולקו לתתי-קטגוריות, לפי תחומי פעילותן, והניתוח עצמו נערך תחת השפעת מגמות גלובליות בתחום הסייבר, מגמות מקומיות בשוק הטכנולוגיה ומגמות גיאו-פוליטיות מקומיות רלוונטיות.

מהדו"ח עולה, בין השאר, שבדומה לטרנד הקונסולידציה בקרב חברות SaaS, גם שוק הסייבר צפוי לעבור תהליך דומה. הסייבר הוא אחד מהתחומים שבהם יש ריבוי הספקים (multi vendors) הגדול ביותר בארגונים. מנגד, נושא הסייבר מעסיק היום סמנכ"לים רבים בארגון ולא רק את ה-CISO. לכן, לפי הבחינה יש מגמה בקרב ארגונים גדולים בעולם להעדיף עבודה על בסיס פלטפורמות שמספקות מענה למגוון צרכים, על פני מספר רב של פתרונות ומענים ספציפיים.

כבר כיום ניתן לראות את הירידה בהוצאות לפתרונות סייבר כחלק יחסי מההכנסות של תאגידים בינלאומיים. כך, בין היתר, מסקר גלובלי שבוצע על ידי דלויט ביוני 2023 בסקטור הפיננסי, עלה כי ההוצאה של אותם תאגידים לפתרונות סייבר קטנה מ-0.72% ב-2021 ל-0.54% ב-2023.

עוד עולה מהדו"ח כי יותר מ-40% מחברות הסייבר ביצעו את הגיוס האחרון ב-2021 ובמחצית הראשונה של 2022. רבע מהחברות האלה הן חברות צמיחה, שגייסו לפי שווי ממוצע של כ-500 מיליון דולר. חלקן מתקשות כיום לשמור על קצב הצמיחה שהציגו בעבר, ובהתייחס למכפילי השוק הנוכחיים יתקשו להציג צמיחה בשוויין (בחלק מהמקרים הן יתקשו לשמור על השווי שלפיו בוצע הגיוס הקודם).

מנגד, 67 חברות סייבר מכלל החברות שנבחנו, ערכו סבב גיוס אחרון ב-2023, כך על פי הדו"ח. מתוכן 5% גייסו במצטבר 200-100 מיליון דולר, ו-15% גייסו יותר מ-200 מיליון דולר. מקצתן בוחנות את האפשרות לנצל את תנאי השוק כדי לרכוש חברות סייבר קטנות יותר, להעמיק את ה-Offering הטכנולוגי ולהציע פתרון סייבר מקיף יותר. במצב הנוכחי, שבו חלק מהחברות מכוונות להנפקה (הערכות ראשוניות מדברות על פתיחת חלון ההנפקות לא לפני שנת 2025) ואילו חלק זקוקות להון כדח לשרוד, דלויט ישראל מצביעה על שלושה תרחישים אפשריים לשוק הסייבר בתקופה הקרובה:

1. צמיחה מואצת הנתמכת גם בצמיחה אנ-אורגנית, באמצעות מיזוגים ורכישות, כדי להעלות את מוכנות החברה ל-IPO (הנפקה ראשונה בבורסה).

2. רכישת חברות מקומיות על ידי חברות בינלאומיות.

3. מיזוג בין חברות סייבר ישראליות כדי לייצר חברה גדולה עם היצע פתרונות רחב יותר.

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בדלויט ישראל, מסר לאחר פרסום הדו"ח כי, "אנו מעריכים שהירידה הצפויה במספר הקרנות שצפויות להשקיע בישראל בשנתיים הקרובות, בשילוב עם הצמיחה הנמוכה של חלק מחברות הסייבר, יחייב חלק לא מבוטל מהן לגייס השקעות בשוויי Down-Round (לפי שווי נמוך משווי הגיוס הקודם). מגמה זו עשויה לשמש קטליזטור לרכישות על ידי חברות בינלאומיות, כמו גם למיזוגים בין חברות מקומיות.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


תמונת רד אקסס. צילום: רד אקססתמונת רד אקסס. צילום: רד אקסס

רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר

חברת הסייבר, שפיתחה פלטפורמת אבטחה נטולת סוכנים, מתרחבת לארה"ב ומקבלת גב ממשקיעים בינלאומיים דוגמת Norwest ו-SentinelOne

רן קידר |

חברת רד אקסס הודיעה על סבב גיוס A בהיקף של 17 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאית Norwest Venture Partners ובהשתתפות אלרון ונצ'רס, Ten Eleven Ventures, S Ventures של סנטינל וואן ו-Singtel Innov8 Ventures. עבור אלרון ונצ'רס, מדובר בהשקעת המשך, לאחר שהובילה את השקעת הסיד של החברה. ההשקעה הנוכחית תשמש להרחבת הפעילות בארצות הברית, גיוס עובדים בתחומי המו"פ, ההנדסה, המכירות והשיווק, וכן להאצת פיתוח הפלטפורמה. במקביל, החברה הודיעה על מינוי דאגלאס ברוקט ליו"ר פעיל ועל הצטרפותו של ד"ר דרור נחומי, שותף כללי ב-Norwest, כחבר דירקטוריון. 

רד אקסס הוקמה על ידי דור צבי (מנכ"ל) וטל דרעי (CTO), בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל והיא פיתחה פלטפורמת SaaS בתחום שירותי אבטחת קצה (SSE) המאפשרת הגנה אחודה לדפדפנים, יישומים ושירותי ענן, ללא צורך בהתקנת סוכנים וללא שינוי ארכיטקטורה קיימת. הפתרון פועל ברמת ה-Session ומאפשר לארגונים לאבטח פעילות גלישה, שימוש ב-SaaS וכלי GenAI, גם במכשירים לא מנוהלים וברשתות לא מהימנות. 

למרות ההתלהבות הגוברת בשוק סביב פתרונות שירותי אבטחת קצה (SSE), בפועל אימוץ רחב עדיין לא התרחש. מחקרים מצביעים על כך ש-79% מהארגונים מתכננים לאמץ SSE בשנתיים הקרובות, אך רבים מתקשים לעבור מהצהרות ליישום ממשי עקב מורכבות תפעולית, עלויות גבוהות וחוסר בהירות לגבי נקודת ההתחלה. במקביל 71% מהארגונים פועלים כיום במודלים היברידיים , מה שמגביר את הצורך בפתרונות פשוטים שיכולים לאבטח פעילות גלישה ויישומי SaaS, מבלי להיכנס לפרויקטי ענק של שינוי תשתיות וללא תלות בצוותי IT מרובים. 

עד כה עמדו בפני הארגונים שתי חלופות בלבד: פתרון SSE שמחייב הגירה מלאה של הרשת או שימוש בדפדפן ארגוני (Enterprise Browser) המאבטח את עצמו בלבד. הארגונים זקוקים ליתרונות של שניהם, אך ללא עלויות העתק או התפשרויות תפעוליות, הכוללות הוספת כלים רבים, המנותקים זה מזה. כאן נכנסת הפלטפורמה של רד אקסס, שמספקת את כלל שירותי האבטחה הנדרשים, וגם משתלבת ישירות בסביבות קיימות כגון חומות אש, מבלי לפרק או להחליף מערכות קיימות, ובכך מאפשרת הרחבת האבטחה מעבר לגבולות הארגון.


"בעוד התעשייה מדברת על עתיד שאפתני, רוב הארגונים נאבקים בבעיות יומיומיות דחופות עם צוותים מצומצמים ולוחות זמנים צפופים וקושי בניהול סדרי עדיפויות ," אומר דור צבי, מנכ"ל ומייסד-שותף של רד אקסס." עתיד ה־SSE ממשיך להתפתח, אולם עבור ארגונים רבים העדיפות היא מציאת דרך ברורה ומיידית לאבטחה חזקה ופשוטה, הדורשת שינויים ארכיטקטוניים מינימליים בלבד. החזון שלנו פשוט, אבטחה חזקה ומקיפה, עם פריסה מהירה ואינטגרציה חלקה, המותאמת לאופן שבו עובדים כיום.