משרדי פאלו אלטו, מגדלי אלון
צילום: עדי אקשטיין

פאלו אלטו רוכשת עוד חברה ישראלית. התמורה: כ-600 מיליון דולר

אחרי שהודיעה בשבוע שעבר על רכישת דיג סקיוריטי ב-315 מיליון דולר, החברה רוכשת את מפתחת הדפדפן הארגוני טאלון בסכום עתק. העובדים יקבלו כשני מיליון שקל בממוצע ויהפכו למליונרים
איציק יצחקי | (6)

רק בשבוע שעבר הודיעה פאלו אלטו כי החליטה לרכוש את חברת דיג סקיוריטי הישראלית ב-315 מיליון דולר וכבר מחר (שלישי) היא תחתום על רכישה משמעותית יותר - היא תרכוש את חברת טאלון סייבר סקיוריטי שמפתחת דפדפן ארגוני. ההערכה היא כי מדובר בסכום של 600 מיליון דולר.

הדפדפן של טאלון נקרא TalonWork. הוא מאפשר לחברות להגן על כוח העבודה ויוצר בועה שמגנה על כל המשאבים הארגוניים של העובדים - לא משנה באיזה מכשיר הם משתמשים או מהיכן.

החברה הישראלית הוקמה לפני קצת יותר משנתיים. כיום, טאלון הישראלית מעסיקה 130 עובדים (מהם 85 בישראל), כשאלה יקבלו יותר משני מיליון שקל (כל אחד) בממוצע כתוצאה מהמכירה ובכך יהפכו למיליונרים. טאלון גייסה לפני קצת יותר משנה לפי שווי שוק של 350 מיליון דולר אך לבסוף נמכרה בסכום גבוה בהרבה. מאז הוקמה ועד היום היא גייסה מעל 120 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קונים קונים קונים עד הפיצוץ. (ל"ת)
    שי.ע 06/11/2023 22:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מתן 06/11/2023 22:20
    הגב לתגובה זו
    אם כמה מקורבים מקבלים את כל המזומנים ואחרים מקבלים פרוטות וזה יוצא בממוצע 2 מיליון לאדם, אז איך הופכים למיליונר בממוצע?
  • 3.
    קבלן 06/11/2023 13:08
    הגב לתגובה זו
    עם האקזיט היפה העובדים יוכלו לממן יותר בקלות רכישת דירות חדשות ומפוארות. מזל טוב. מוזמנים לאתרי הבניה.
  • 2.
    חשבנו שבועת הייטק הנפצה, מסתבר שעוד מוכרים פה חלומות (ל"ת)
    דשגכ 06/11/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
  • שרון 06/11/2023 10:41
    הגב לתגובה זו
    המייסדים הם מצטיינים סידרתיים. לפאלו אלטו יש מושג רחב ועמוק על ערך. גם לצ'ק פוינט. זה למרות המשבר בהיי טק. ובועת הכלום AI. הסקת ידיעות מקישקושי מלל. זבל אין זבל אאוט.
  • 1.
    קשקש 06/11/2023 08:55
    הגב לתגובה זו
    500.000 $ לכל עובד ? כל הכבוד לבעלים שדאגו לעובדים שהקימו עסק שהרוויח 600 מיליון $ תוך שנתיים
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.