אמיר נחמיה קונקטים
צילום: גיל חיון

חברת קונקטים מגייסת 120 מיליון דולר

סך כל גיוסי החברה, המפתחת פלטפורמה פנים ארגונית לתקשורת עם עובדים שאינם נגישים למחשב, מסתכמים עד כה ל-160 מיליון דולר; כספי הגיוס נועדו להרחיב את הפעילות הגלובלית, את פיתוח המוצר ומאמצי השיווק
גיא טל |

חברת קונקטים (Connecteam), המפתחת פלטפורמה פנים-ארגונית לניהול ותקשורת עם עובדים שאינם נגישים למחשב, מודיעה על השלמת סבב גיוס C בסך 120 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי מגיע עשרה חודשים בלבד לאחר השלמת סבב B שעמד על סך 37 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Stripes ו- Insight Partners, אליהן הצטרפו הקרנות Tiger Global, Qumra Capital ו-O.G. Tech שעבורה זו השקעת המשך. סך גיוסי החברה עומד על 160 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי מגיע לאחר  צמיחה של 400% בהכנסות השנתיות וצמיחה דומה בכמות הלקוחות. לצד הצמיחה העסקית, קונקטים הגדילה את מצבת כוח האדם בלמעלה מ-500% בשנת 2021 ומונה היום כ-170 עובדים. קונקטים תשתמש בכספי הגיוס על מנת להרחיב את פעילותה הגלובלית, את פיתוח המוצר ואת מאמצי השיווק. לשם כך החברה מתכננת לגייס כ-300 עובדים כבר בשנת 2022.

קונקטים (Connecteam) הינה חברת סטארטאפ המפתחת פלטפורמה פנים ארגונית עבור חברות שמרבית עובדיהן אינם נגישים למייל ולמחשב ארגוני, ומהווים כ-80% משוק העבודה העולמי. הפלטפורמה הארגונית של קונקטים מאפשרת לחברות להקים בקלות אפליקציה פנים-ארגונית לניהול, תקשורת ותפעול עובדים. החברה נוסדה ב-2015 ומשרתת מעל ל-20,000 לקוחות בכ-80 מדינות ובכלל זה ישראל, מדינות באירופה ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חברות קטנות של כ 5 עובדים וחברות גדולות ובינלאומיות דוגמת סודהסטרים, תנובה, ישרוטל, פוקס, נייקי, yes, Sodexo, מקורות ועוד.

אמיר נחמיה, מיסד שותף ומנכ"ל: "הגיוס הנוכחי משמעותי מאוד עבורנו ומגיע לאחר שנה יוצאת דופן של צמיחה אדירה, בה הגדלנו את ההכנסות ואת מספר העובדים. אנחנו נמצאים בשלב בו המוצר בשל ומביא ערך רב ללקוחותינו והדרישה בשוק עצומה ורק הולכת וגדלה. יש לנו הרבה מזל להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. למרבית הצמיחה שלנו אחראיים דור חדש של מנהלים ועובדים - שרוצים לתקשר בפשטות, לדעת מה קורה בזמן אמת, שמאסו בדרכי העבודה המסורתיות ורוצים לעשות דברים אחרת. כספי הגיוס יאפשרו לנו להמשיך ולהשקיע במוצר, להרחיב את פעילותנו בארץ ובעולם, ומעל הכל לאייש 300 משרות פתוחות עוד השנה."

סגאר קולקרני, שותף בקרן Stripes: "היופי במוצר של Connecteam הוא שהוא רב-תכליתי אך עם זאת פשוט מאוד להטמעה למנהלים ולצוות. כששוחחנו עם לקוחות של קונקטים הופתענו לגלות עד כמה המוצר היה משמעותי לעסק שלהם ועד כמה הוא הפך לכלי יום יומי בסיסי. כשיורדים לפרטים, קשה להבין איך אפשר לנהל עסק שבו מרבית העובדים אינם נגישים לאימייל או מחשב מבלי להשתמש בקונקטים. אנחנו גאים לתמוך בצוות ולהצטרף למסע.״

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

עילי מרום, COO Nanose, קרדיט: יח"צעילי מרום, COO Nanose, קרדיט: יח"צ
סטארטאפ להכיר

"החזון שלנו הוא להיות בכל קליניקה בעולם ולהציל חיים"

הסברה היא שכלבים יכולים להריח סרטן, ועכשיו חיישנים כחול לבן יוכלו גם. ראיון עם עילי מרום, מייסד משותף ו-COO של Nanose Medical שבנתה סנסורים היכולים להריח סרטן ריאות בשלבים מוקדמים

הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

במקור ממושב אודים כיום הרצליה. שירתי 8 שנים בחיל הים והשתחררתי בדרגת רב סרן. עשיתי גם תואר שני במנהל עסקים בבית הספר קלוג באוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו. בשנים האחרונות ב-Nanose medical, שותף מייסד וסמנכ"ל תפעול. 

ספר על החברה, מה המוצר מניין בא הרעיון?

הרעיון פותח בטכניון לפני למעלה מעשור. בעצם נכנסנו לתמונה כאשר הממציא של הטכנולוגיה הזו, פרופ' חוסאם חאיק שהוא ראש הפקולטה להנדסה כימית בטכניון, פנה לשותף עסקי שלנו והקמנו יחד את החברה כדי להביא את הטכנולוגיה ליישומים רפואיים בקליניקות ובפרקטיקה. הטכנולוגיה מורכבת סנסורים חדשניים שרגישים למולקולות נדיפות שיוצאות לנו מהגוף בזמן נשיפה. כמעט כל מחלה שיש לנו משנה את המטבוליזם וכתוצאה משתנה הרכב המולקולות. יש 1500 מולקולות שונות כאשר הריכוזים שלהן משתנים.
כבר הוכח שכלבים יודעים להריח מחלות ובהן גם סרטן. הם בעצם מריחים את אותן מולקולות שההרכב שלהן משתנה וכבר יש עדויות שישנם בני אדם היכולים להריח אותן, למשל יש פתולוגים מאוד מנוסים שיודעים לפי הריח לזהות מחלה במחלות כבד או אם יש סטרפטוקוק. פורסם בעבר גם על אישה באנגליה שיודעת להריח פרקינסון, אבל בגדול, האף האנושי פחות רגיש מאף של כלב. הסנסורים שלנו יודעים לזהות מולקולות ועל ידי כך לזהות מחלות. כיום, הטכנולוגיות שיש בהן שימוש לזיהוי מולקולות הן מאוד יקרות ומתוחכמות ולכן דרוש מפעיל מיומן ואת התוצאות צריך לשלוח למעבדה מרכזית. 

הגישה שלנו היא אחרת. יש לנו סנסורים שאנחנו פיתחנו והומצאו בטכניון, כאשר אנחנו המשכנו את הפיתוח. כשהסנסורים נחשפים לכל הרכב של מולקולה, אז נוצר אות חשמלי שאנחנו קולטים והאות הזה משתנה ותלוי בהרכב המולקולה בעת הנשיפה. בעצם אנחנו אוספים את האות החשמלי, עושים לו עיבוד ומאמנים את המערכת. אם למשל יש X דוגמאות של אנשים שיש להם סרטן ריאות ו-Y אנשים שאין להם, אנחנו מייצרים אות חשמלי ומייצגים טביעת אצבע מולקולרית. לאחר מכן אנחנו מפעילים את האלגוריתם שלנו, שמזהה את הדפוס של קבוצות הבריאים וקבוצות החולים, אז כאשר הפציינט הבא מגיע, המערכת כבר יודעת להעריך מה ההסתברות שהוא שייך לאחת הקבוצות. אפשר להגיד בסבירות גבוהה אם משתייכים לקבוצת החולים או לבריאים ואז הרופא יכול לקבל החלטה האם לשלוח להמשך טיפול או לא.
המערכת דומה מאוד למערכת הרחה. זה עובד כך: ריח למשל של קינמון מורכב ממולקולות שונות, אבל כשאני מריח קינמון, אותן מולקולות באות באינטראקציה עם מערכת ההרחה שלנו כך שהמוח עושה לזה עיבוד וכל ימי חיינו המוח למד שאות הזה שייך לקינמון בלי לדעת מהן המולקולות שמרכיבות את הריח. אותו העיקרון לאבחון מחלות. אנחנו עושים שימוש בסנסנורים לאותן מולקולות, מעבדים אותן ומלמדים את המערכת.
אנחנו סטארטאפ עם משאבים מוגבלים, המחקר שעשו בטכניון הוכיח proof of concept עם למעלה מ-20 סוגים שונים של מחלות ולכן היינו צריכים לבחור באילו מחלות אנחנו מתמקדים. בחרנו סרטן ריאות ומצב פרה סרטני של סרטן כבד וכבד שומני, כאשר אנחנו מאמנים את המערכת על שתי המחלות האלה ואנחנו כבר רואים תוצאות מדהימות ברמות דיוק של מעל ל80%. 



מכשיר Nanose מחובר ללפטופ, קרדיט: יח


מתי הוקמה וכמה עובדים?

הוקמנו ב-2020 יש לנו 14 עובדים, הרוב בישראל ומעט בארה"ב.

מי המשקיעים?

המשקיע הראשון הוא אנג'ל באמירויות, משקיע שני קרן בריטית, וחוץ מזה קיבלנו שני מענקים של רשות החדשנות, עוד שניים מהאיחוד האירופי כולל מענק של 2 וחצי מיליון יורו שנחשב מאוד יוקרתי. וקיבלנו מענק מגוגל שגם עשו מאצ'ינג למענק מרשות החדשנות ותומכים בנו המון מבחינת פיתוח בענן ודאטה ומסייעים מה שאנחנו צריכים. גוגל הם שותפים נהדרים.