חברת קונקטים מגייסת 120 מיליון דולר
חברת קונקטים (Connecteam), המפתחת פלטפורמה פנים-ארגונית לניהול ותקשורת עם עובדים שאינם נגישים למחשב, מודיעה על השלמת סבב גיוס C בסך 120 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי מגיע עשרה חודשים בלבד לאחר השלמת סבב B שעמד על סך 37 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות Stripes ו- Insight Partners, אליהן הצטרפו הקרנות Tiger Global, Qumra Capital ו-O.G. Tech שעבורה זו השקעת המשך. סך גיוסי החברה עומד על 160 מיליון דולר.
הגיוס הנוכחי מגיע לאחר צמיחה של 400% בהכנסות השנתיות וצמיחה דומה בכמות הלקוחות. לצד הצמיחה העסקית, קונקטים הגדילה את מצבת כוח האדם בלמעלה מ-500% בשנת 2021 ומונה היום כ-170 עובדים. קונקטים תשתמש בכספי הגיוס על מנת להרחיב את פעילותה הגלובלית, את פיתוח המוצר ואת מאמצי השיווק. לשם כך החברה מתכננת לגייס כ-300 עובדים כבר בשנת 2022.
קונקטים (Connecteam) הינה חברת סטארטאפ המפתחת פלטפורמה פנים ארגונית עבור חברות שמרבית עובדיהן אינם נגישים למייל ולמחשב ארגוני, ומהווים כ-80% משוק העבודה העולמי. הפלטפורמה הארגונית של קונקטים מאפשרת לחברות להקים בקלות אפליקציה פנים-ארגונית לניהול, תקשורת ותפעול עובדים. החברה נוסדה ב-2015 ומשרתת מעל ל-20,000 לקוחות בכ-80 מדינות ובכלל זה ישראל, מדינות באירופה ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חברות קטנות של כ 5 עובדים וחברות גדולות ובינלאומיות דוגמת סודהסטרים, תנובה, ישרוטל, פוקס, נייקי, yes, Sodexo, מקורות ועוד.
אמיר נחמיה, מיסד שותף ומנכ"ל: "הגיוס הנוכחי משמעותי מאוד עבורנו ומגיע לאחר שנה יוצאת דופן של צמיחה אדירה, בה הגדלנו את ההכנסות ואת מספר העובדים. אנחנו נמצאים בשלב בו המוצר בשל ומביא ערך רב ללקוחותינו והדרישה בשוק עצומה ורק הולכת וגדלה. יש לנו הרבה מזל להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. למרבית הצמיחה שלנו אחראיים דור חדש של מנהלים ועובדים - שרוצים לתקשר בפשטות, לדעת מה קורה בזמן אמת, שמאסו בדרכי העבודה המסורתיות ורוצים לעשות דברים אחרת. כספי הגיוס יאפשרו לנו להמשיך ולהשקיע במוצר, להרחיב את פעילותנו בארץ ובעולם, ומעל הכל לאייש 300 משרות פתוחות עוד השנה."
- סבב A הורחב: סטראטאפ הפינטק יוטילה גייס 22 מיליון דולר
- אנלייט קיבלה 403 מיליון דולר למימון פרויקטים בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סגאר קולקרני, שותף בקרן Stripes: "היופי במוצר של Connecteam הוא שהוא רב-תכליתי אך עם זאת פשוט מאוד להטמעה למנהלים ולצוות. כששוחחנו עם לקוחות של קונקטים הופתענו לגלות עד כמה המוצר היה משמעותי לעסק שלהם ועד כמה הוא הפך לכלי יום יומי בסיסי. כשיורדים לפרטים, קשה להבין איך אפשר לנהל עסק שבו מרבית העובדים אינם נגישים לאימייל או מחשב מבלי להשתמש בקונקטים. אנחנו גאים לתמוך בצוות ולהצטרף למסע.״
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI
מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה
תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.
החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.
הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.
את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.
- פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.
