הפד' הותיר את הריבית ללא שינוי, איתות להעלאת ריבית בודדת במהלך השנה?
הפד' האמריקני החליט להשאיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, בהתאם לקונצנזוס בשוק, שייחס סיכוי אפסי להעלאת הריבית. בשעה 21:30 הפוקוס כולו הופנה לנאומה של נגידת הפד', ג'נט יילן, כאשר המשקיעים ניסו לאתר רמזים מתוך דבריה בנוגע לתזמון העלאת הריבית, שכן יילן חזרה והדגישה מספר פעמים במהלך השנה את החשיבות בהעלאת שער הריבית. לאחר נאומה של יילן, העליות במדדים המרכזיים בוול סטריט נמחקו ואף עברו לטריטוריה אדומה עם ירידות של עד 0.2%, ומנגד שלחה את מתכת הזהב לעליות של 0.6% למחיר שיא מאז תחילת חודש מאי. טרם החלטת הריבית ונאומה של יילן, השוק תמחר את הסיכוי להעלאת ריבית בחודש הבא על כ-23% ואת הסיכוי להעלאה רק בחודש ספטמבר בכ-37%, כאשר דבריה של יילן הורידו את אחוזים אלו ל-10% ו-26% בהתאמה. מדבריה של יילן עולה כי הפד' צפוי לעלות ריבית רק פעם אחת במהלך השנה, אך יילן הדגישה כי היא האפשרות להעלות ריבית כבר ביולי נשארת על השולחן. וורד מקארתי, כלכלן ראשי בג'פריס, אמר כי הצהרת הריבית לא חשפה מידע חדש לגבי עיתוי העלאת הריבית בתהליך הנורמליזציה" והוסיף כי למרות שייתכן שבעתיד יילן תשנה את דעתם, אך כרגע "אנו מאמינים כי יש סבירות גבוהה להעלאת ריבית יחידה ב-2016, כאשר ככל הנראה, שוב, העלאת הריבית תתרחש בחודש דצמבר" (בדומה ל-2015). נאומה של יילן: עם סיכויי העלאת ריבית נמוכים במיוחד, המאורע הכלכלי המשמעותי ביותר המתקרב אלינו הוא משאל העם בבריטניה בנוגע לאפשרות יציאת הממלכה מהאיחד האירופי (Brexit), כאשר על פי סקרים אחרונים מתחיל להיווצר פער קטן לטובת הצד התומך ביציאה. העיתון הבריטי "הסאן" קרא לקוראיו לתמוך בעזיבה, כאשר אמש נכתב בשער העיתון: "BeLeave in Britain". יילן התייחסה ל-Brexit בתחילת החודש כשאמרה כי ליציאה אפשרית של בריטניה מהאיחוד האירופי עלולות להיות השלכות כלכליות משמעותיות. היום הוסיפה בנאומה כי 'ברקזיט' עלולה להשפיע כלכלית על ארה"ב, וכי חלק משיקולי השארת הריבית על כנה נבעו מחוסר הוודאות בנוגע ל'ברקזיט'. הפד' כאמור העלה את הריבית בחודש דצמבר לראשונה מזה כמעט עשור, והציב מטרה לעלות את הריבית פעמיים נוספות עוד במהלך 2016. מאז העלאת הריבית בדצמבר, יילן נקטה בזהירות רבה בנוגע לאפשרות להעלאת ריבית נוספת בעקבות דאגות מפני האטה כלכלית גלובלית ותנודתיות רבה בשווקים בתחילת השנה. כזכור, בתחילת החודש פורסם נתון תעסוקה חלש במיוחד, אליו הגיבה יילן ואמרה כי לא צריך להתרגש מנתונים של חודש בודד, וכי בסך הכל שוק העבודה חיובי למדי. עוד הוסיפה כי למרות האטה שנרשמה בנתוני התעסוקה מצריכה 'השגחה מקרוב', הגידול בשכר עשוי סוף סוף לתפוס תאוצה.
- 4.אנליסט עממי 16/06/2016 08:35הגב לתגובה זונפל לה כפרי בשל מהשמים. היה לה זדמנות להפתיע את כולם אבל היא בלי חוט שידרה ומעדיפה שקט תעשיתי ופשוט לחכות עוד ועוד. אם המצב כזה, אז למה הבירבורים על 4 העלות ריבית במשך 2016. כשל יודעים עדיף לא לצאת בהצרות!!!
- 3.הצלף 16/06/2016 08:09הגב לתגובה זוהם מפחדות שהשוק יגיב במפולת הריבית חייבת כבר להיות בין 2-3 אחוז המצב לא יוכל להמשך ככה
- 2.ממש ליצנית (ל"ת)הנגיד שיגיד 16/06/2016 07:01הגב לתגובה זו
- 1.אני לא מאמינה. למה????? (ל"ת)מיכל הסופרת 15/06/2016 21:10הגב לתגובה זו
פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה
חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".