עבריינים השתלטו על סחר בתווי נכים; תביא כסף - קבל תו נכה; המשטרה חוקרת
חקירה סמויה של המשטרה חשפה רשת עבריינית שסחרה באלפי תגי נכה ותווי אישור נוספים תמורת תשלום. המרוויחים: מי שקיבלו הטבות שלא כדין. הנפגעים: ציבור הנכים, שומרי החוק וקופת המדינה.
מנתונים של משרד התחבורה עולה שמספר כלי הרכב עם תג נכה (תג חניה לנכה) מגיע ליותר מ-680 אלף - מדובר על יותר מ-16% מסך הרכבים בארץ - אחד מכל שישה רכבים הוא רכב עם תג נכה. זהו שיעור שעולה משמעותית על המצב בעולם: בארה"ב היחס הוא 10%, בקנדה 7.4% במדינות אירופה סביב 5%-6%.
הדבר הראשון שעולה לראש כהסבר למספר הזה הוא - המלחמות. יש לנו פצועי צה"ל רבים שכמובן שמגיע להם הקלות, אבל מסתבר שהגידול העצמום בתגי נכה לא קשור רק למלחמות. הישראלים פשוט רואים הטבה, מחפשים פרצה בגדר ונכנסים אליה. תג נכה זה נכס של ממש. עם תג נכה אפשר להחנות במקומות ייעודיים, במצבים מסוימים להחנות על המדרכה, אפשר להחנות באדום לבן (כפוף להגבלות מסוימות) וכחול לבן בלי צורך לשלם. יש גם הנחה בחניונים ציבוריים ועוד הטבות. בקיצור יש יתרונות שמתלווים אל התג נכה ולכן הביקוש גדול, עד כדי הונאות סביב תווי הנכה.
תעשיית המרמה: סחר בתווי נכה נחשף – נזק במאות מיליוני שקלים
במהלך חקירה סמויה שהובילה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בשיתוף משרד התחבורה, נחשפה רשת עבריינית שפעלה באופן שיטתי להנפקה בלתי חוקית של תגי נכה. החשודים, שנעצרו הבוקר (שמונה במספר), הפעילו מנגנון מתוחכם מאז שנת 2021 שאפשר להם להנפיק תגי נכה, רישיונות נהיגה, ואישורים לשימוש בקנאביס רפואי לאזרחים שאינם זכאים לכך – הכול תמורת תשלום.
לפי המשטרה, מנגנון המרמה נוצר בעקבות המעבר להגשת בקשות מקוונות לתגי נכה, שדרשו מסמכים רפואיים בלבד. הרשת הציפה את המערכת בבקשות כוזבות תוך שימוש במסמכים רפואיים מזויפים, מה שאפשר לאלפי אזרחים לקבל הטבות שונות שלא כדין. בין היתר, תגי הנכה הקנו לרוכשים פטור מתשלום אגרת רישוי, פטור מחניה, ונסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית.
- דחייה ברפורמת החניה העירונית: תתרחש רק בערים הגדולות
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים המרכזיים – הנכים והציבור
ההונאות האלו פוגעות בכולנו: ציבור הנכים, הזקוק לתווי הנכה לצורך נגישות יומיומית, נפגע באופן ישיר מכיוון שמספר המקומות המיועדים לתחבורה מותאמת צומצם באופן משמעותי. כמו כן, הנזק הכספי לקופת המדינה מוערך במאות מיליוני שקלים – נזק המצטרף לעלייה חדה במספר תגי הנכה שהונפקו בישראל - קצב העולה על 120 אלף בשנה.
המשטרה הדגישה כי הסחר בתגי הנכה פוגע בראש ובראשונה במי שבאמת זקוקים לתג זה, ומוביל לעומס ולפגיעה בתשתיות הנגישות בישראל
השלכות ואכיפה עתידית - מעבר לאכיפה פלילית, מתכננת המשטרה, יחד עם משרד התחבורה, פרקליטות המדינה והחשב הכללי, לנקוט צעדים אזרחיים נוספים לשיקום הנזקים. על פי התוכנית, יפעלו הגופים להשבת הכספים שהתקבלו במרמה, לצד החמרת הפיקוח על הנפקת תווי נכה בעתיד.
חקירת המשטרה טרם הסתיימה, וצפויה לכלול מאות מעורבים נוספים, בהם מתווכים, רופאים ואף רוכשי התגים עצמם. גורמים במערכת הבטיחו כי יפעלו להביא את המעורבים לדין ולמנוע הישנות של תופעות דומות בעתיד.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
למה בן משפחה מקבל תג נכה לרכב שלו?
עניין נוסף שמכביד על החניות בארץ הוא מתן שני תווים לנכה. בישראל נכה ומשפחתו יכולים לקבל שני תגים. בעולם מקובל שהתג הוא אישי. בישראל יש רבים שמסתובבים עם תג נכה על השמשה הקדמית של רכבם והם לא נכים. הם קיבלו את התג בגלל שהצליחו לעמוד בתנאים. במקרה הטוב והחוקי הם מסייעים לנכה במשפחה ואז יש להם 24/7 תג נכה גם אם הסיוע הוא לא במשך כל היום, ובמקרה הרע - הם פשוט רוכבים על הנכה במשפחה ומוציאים תג.
רכב עם תג נכה יכול לחנות במקומות אסורים והוא הראשון שישתמשו בו כשנוסעים למקומות עם בעיית חניה. רכב כזה גם כאמור יכול לקבל הנחה בחניונים ועוד. אז מה עם השימוש ברכב הוא לא עבור הנכה? המשפחה כולה מקבלת הטבה ענקית. המשפחה או כאלו שקיבלו תו מזויף.
מי יכול לקבל תג נכה בישראל?
אם אתה סובל ממוגבלות פיזית כלשהי, יש סיכוי טוב שאתה זכאי לתג נכה. הנה מי שיכול לקבל את התג:- אנשים שמתקשים ללכת: אם אתה לא יכול ללכת יותר מ-200 מטר בלי לעצור, בגלל בעיה רפואית כלשהי, אתה יכול לקבל תג נכה.
- משתמשים בכיסא גלגלים או מקלות הליכה: אם אתה נעזר בכיסא גלגלים, קביים או מקל הליכה כדי לזוז, מגיע לך תג נכה.
- חולי לב חמורים: אם יש לך מחלת לב חמורה, ואיזה קרדיולוג (רופא לב) אמר שאתה בדרגה 3 או 4, אתה זכאי לתג.
- חולי ריאות חמורים: אם יש לך בעיה רצינית עם הריאות ואתה מתקשה לנשום, מגיע לך תג נכה.
מהם הסוגים של תג נכה?
יש שני סוגים עיקריים של תגי נכה:- תג נכה רגיל: מיועד לכל מי שיש לו מוגבלות פיזית כלשהי
- תג נכה מיוחד: לנכי צה"ל ולאנשים עם נכויות מיוחדות אחרות.
- 1.צחי 10/12/2024 00:07הגב לתגובה זוהביטחון. ומי שלא מופיע לדרוש ממנו להחזיר את התג ולהודיע לו שהוא במעקב..

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
