פאלו אלטו
צילום: iStock

פאלו אלטו עם דוחות מעורבים: מה החברה צופה לשוק הסייבר?

חברת פאלו אלטו, אחת השחקניות המרכזיות בעולם אבטחת הסייבר, פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של שנת הכספים. הדו"ח, אשר כלל נתונים מעורבים, הצליח לעורר עניין רב בקרב משקיעים ואנליסטים, כשהוא מציג מצד אחד שיפור ברווחיות, ומנגד, ירידה בהכנסות שהובילה לתנודתיות במחיר המניה.
גיא אבטליון |
נושאים בכתבה סייבר פאלו אלטו

לאחר פרסום הדוחות, פאלו אלטו פאלו אלטו  הציגה רווח למניה של 1.56 דולר על הכנסות של 2.14 מיליארד דולר. שני המדדים עקפו את תחזיות וול סטריט, שציפו לרווח למניה של 1.48 דולר ולהכנסות של 2.12 מיליארד דולר. למרות זאת, הנתונים לא היו מספיקים כדי להרגיע את חששות השוק, שכן הכנסות החברה רשמו ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל, מה שמעיד על האטה בצמיחה העסקית.

תחזיות מעודכנות לשנת הכספים 2025

בהמשך לפרסום הדו"ח, החברה עדכנה את תחזיותיה לשנת 2025. הרווח למניה המתואם צפוי כעת לעמוד בטווח של 6.26-6.39 דולר, שיפור לעומת התחזית הקודמת. תחזית ההכנסות שודרגה לטווח של 9.12-9.17 מיליארד דולר, מה שמשקף צמיחה מתמשכת, אם כי בקצב מתון יותר.

נתונים נוספים מצביעים על צמיחה חזקה בתחום ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) מאבטחת סייבר מהדור הבא, הצפויות לגדול בכ-31%-32% ולהגיע ל-5.52-5.57 מיליארד דולר. יתרת התחייבויות הביצוע (RPO) צפוייה להגיע לכ-15.2-15.3 מיליארד דולר, נתון המשקף צמיחה של כ-19%-20% משנה לשנה. תזרים המזומנים החופשי, מדד חשוב במיוחד עבור משקיעים, צפוי לעמוד על שיעור של 37%-38%.

התחזיות של פאלו אלטו לשוק הסייבר 

החברה הציגה לאחרונה תחזיות מעמיקות לעתיד שוק הסייבר, המשקפות את השינויים המהותיים שהחברה צופה בתחום. לדבריה, אחד הטרנדים המרכזיים יהיה המעבר לתשתיות אבטחת מידע מאוחדות, המספקות פלטפורמה אחידה לכלל האפליקציות, המשתמשים והמכשירים. גישה זו צפויה לשפר את יעילות האבטחה, לייעל את השימוש במשאבים הארגוניים ולספק נראות טובה יותר להתמודדות עם איומים – ואף להקדים את המתקפות.

בנוסף, החברה מעריכה כי הטמעת מערכות System on Chips (SoCs) המבוססות בינה מלאכותית תהפוך לסטנדרט, עם תפעול אוטונומי שיוזיל עלויות וישפר ביצועים. פאלו אלטו צופה גם שימוש הולך וגובר בדפדפנים מאובטחים לצרכים ארגוניים והתמקדות חדשה בצריכת האנרגיה של מערכות בינה מלאכותית, לאור החשש מהשפעתן על הסביבה.

בהיבטים המתקדמים יותר, החברה מזהירה מפני אתגרי האבטחה של עידן הקוונטום ומדגישה את הצורך של ארגונים להיערך לטכנולוגיות החדשות. היא גם מעריכה ששיתוף הפעולה בין מנהלי מערכות מידע (CIOs) למנהלי השיווק (CMOs) יהפוך לקריטי, ככל שהגבולות בין טכנולוגיה לאסטרטגיה עסקית ממשיכים להיטשטש.

תגובות השוק והתנודתיות במניה

עם פרסום הדו"ח, מחיר מניית פאלו אלטו חווה ירידה משמעותית במסחר המוקדם, כאשר החששות מירידת ההכנסות העיבו על החדשות החיוביות. עם זאת, ככל שהמסחר התקדם, המניה התאוששה וכעת בתהליך יום המסחר המחיר בעלייה ונמצא מעל מחיר הסגירה של היום הקודם. תנודתיות זו משקפת את הדינמיות בשוק ההון ואת המתח שבין ציפיות המשקיעים למציאות העסקית של החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות האנליסטים לדו"ח היו מעורבות. בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד של המניה ל-430 דולר, מה שמעיד על פוטנציאל עלייה של כ-9%. אנליסטים נוספים, כמו גולדמן סאקס ואחרים, הציגו תחזיות אופטימיות עם העלאת מחירי יעד לרמות של 425 ו-440 דולר בהתאמה. לעומתם, UBS Group שמר על גישה זהירה יותר, עם העלאת מחיר היעד ל-355 דולר בלבד ודירוג "ניטרלי".

דעות האנליסטים: סנטימנט חיובי עם חששות

בסך הכול, 31 אנליסטים ממליצים על "קנייה", בעוד 10 ממליצים על "החזק" ורק אנליסט אחד ממליץ על "מכירה". מחיר היעד הממוצע עומד על 402.56 דולר, מה שמשקף סנטימנט חיובי מתון בקרב השוק.

תחזיות אלו מראות כי החברה ממשיכה להיות שחקנית מפתח בשוק אבטחת הסייבר, עם יתרונות ברורים בתחומי החדשנות וההכנסות החוזרות. בעוד שהירידה בהכנסות מהווה תמרור אזהרה, התחזיות המעודכנות והגידול הצפוי בהכנסות החוזרות מעידים על יכולתה לשמור על מעמדה המוביל.

למרות תנודתיות המניה והחששות בקרב חלק מהמשקיעים, התחזיות האופטימיות של האנליסטים משקפות אמון בפוטנציאל הצמיחה של החברה בטווח הארוך. עבור המשקיעים, פאלו אלטו נותרת יעד מעניין, אך כזה שדורש מעקב צמוד אחר ביצועיה בשוק המאתגר שבו היא פועלת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.