טארגט
צילום: טוויטר
דוחות

טארגט מאכזבת בדוחות הרבעון השלישי - מעדכנת מטה את התחזיות

בניגוד לדוחות וולמארט החזקים, טארגט מדווחת על רבעון חלש והורדת תחזית. החברה דיווחה על הכנסות של 25.67 מיליארד דולר מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 25.9
אביחי טדסה |

טארגט דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.85 דולר ברבעון השלישי, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 2.3 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-25.67 מיליארד דולר, עלייה של 1.1% לעומת השנה שעברה, אך גם הן היו נמוכות מצפי האנליסטים שעמד על 25.9 מיליארד דולר.

טארגט עדכנה מטה את תחזיותיה לשנת 2024. החברה צופה רווח למניה בטווח של 8.3-8.9 דולר, לעומת תחזית קודמת של 9-9.7 דולר וצפי אנליסטים של 9.55 דולר. תחזית הרווח המתואם למניה ברבעון הרביעי הונמכה לטווח של 1.85–2.45 דולר, מתחת לצפי השוק שעמד על 2.66 דולר.

סניף טארגט; קרדיט: אתר החברה

סניף טארגט; קרדיט: אתר החברה

לדברי בריאן קורנל, מנכ"ל טארגט, החברה התמודדה עם אתגרים ייחודיים ולחצי עלויות שהשפיעו לרעה על הרווחיות. שיעור הרווח הגולמי ירד ב-0.2 נקודות אחוז ל-27.2%, בעקבות עלויות גבוהות יותר בתפעול הדיגיטלי ובשרשרת האספקה, שנגרמו מעלייה במלאי, גידול במכירות דיגיטליות והשקת מתקני לוגיסטיקה חדשים. הרווח התפעולי ירד ב-11.2% ל-1.2 מיליארד דולר.

המכירות הזהות עלו ב-0.3% ברבעון, עם גידול של 2.4% בתנועת הלקוחות וצמיחה של 10.8% במכירות דיגיטליות, בעיקר בזכות גידול של 20% בשירותי אספקה באותו יום ושירותי "Drive Up". קטגוריות היופי צמחו בלמעלה מ-6%, בעוד שמזון, משקאות ומוצרים חיוניים צמחו בשיעורים חד-ספרתיים נמוכים.

טארגט הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך 1.12 דולר למניה, אשר ישולם ב-10 בדצמבר 2024 לבעלי מניות שהחזיקו במניה עד ה-20 בנובמבר. בנוסף, החברה רכשה מניות בשווי 354 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, עם רכישה של 2.4 מיליון מניות במחיר ממוצע של 147.43 דולר למניה.

וולמארט ברבעון חזק לעומת טארגט

בניגוד לטרגט, וולמארט   WALMART  הציגה תוצאות טובות יותר. החברה פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי אשר עלו על תחזיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, לעומת 160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועקפו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 166.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה, גם הוא גבוה מהציפיות לרווח של 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

לדברי דאג מקמילון, מנכ"ל וולמארט, הרבעון האחרון הצביע על המשך המומנטום החיובי של החברה, עם ביקוש גבוה בכל קטגוריות המוצרים בארה"ב. וולמארט ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה, במיוחד בקרב משקי בית בעלי הכנסה גבוהה, בזכות השילוב בין מחירים תחרותיים לנוחות הקנייה.

יחד עם זאת, וולמארט העלתה תחזית - בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה העלתה את התחזיות שלה לשנת 2025. צופה צמיחה בהכנסות בטווח של 4.8%-5.1% בהשוואה לשנה הקודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.42-2.47 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2.35-2.43 דולר.

שווי השוק של טארגט עומד על 71.8 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה 9.5% מתחילת השנה, ו-20% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.