ציון מקסימלי לקופרה ו-MG במבחני ריסוק, מיצובישי פחות.
ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap חשף היום את ציוני מבחני הבטיחות שערך לאחרונה למספר כלי רכב חדשים.
את הציון המירבי של חמישה כוכבי בטיחות קיבלו הקופרה טווסקאן, קרוסאובר חשמלי ספורטיבי של קופרה וה MG HS הקרוסאובר החדש של MG, שניהם רלוונטיים לשוק הישראלי, ועתידים להיות משווקים כאן בהינתן התנאים הנכונים.
הקופרה טווסקאן היא כאמור קרוסאובר ספורטיבי חשמלי של קופרה עם כ 286 כ"ס ולמעלה מ 55 קג"מ, והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 82Kwh ברוטו או 77Kwh נטו, וטווח מוצהר של 569 ק"מ, שבפועל יהיה ככל הנראה מתחת ל 500 ק"מ. לטווסקאן ביצועים חמים למדי עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. האורך הכולל של הטווסקאן עומד על 4.64 מטר, ובסיס הגלגלים 2.766 מטר.
ה MG HS היא קרוסאובר גדול של MG, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 169 כ"ס ו 28 קג"מ. ל HS תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ויש גם גירסה עם תיבת הילוכים ידנית, שאין סיכוי שתגיע לישראל. ה HS האוטומטית מזנקת מ 0 ל 100 ב 9.6 שניות, והמהירות המירבית שלה עומדת על כ 194 קמ"ש. ל HS גירסת פלאג אין הייבריד עם 299 כ"ס מעניינת מאוד. האורך הכולל של ה MG HS הוא 4.655 מטר ובסיס הגלגלים 2.765 מטר.
שני הדגמים כאמור קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מי שפחות הצליחה במבחן הבטיחות האירופאי היא המיצובישי ASX החדשה שקיבלה רק ארבעה כוכבי בטיחות. זה המקום לציין כי המיצובישי ASX החדשה היא למעשה סמל של מיצובישי שהודבק לרנו קפצ'ור שגם הוא קיבל ציון זהה מאכזב משהו.
- חמישה כוכבי בטיחות לAION V, דולפין סרף, ID.Buzz ועוד
- זיקר, לינק & קו, פולסטאר ואומודה מצטיינות בבטיחות, צ'רי ויונדאי פחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נבחנה הפורד קפרי החדשה. המבוגרים מביניכם שזוכרים את הקפרי של שנות ה 70, תשכחו ממנה. מדובר בקרוסאובר קופה של פורד, שלמיטב ידיעתנו כרגע לא ישווק בישראל. הקפרי החדש קיבל גם הוא חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים במבחן הבטיחות.

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.