קופרה טווסקאן
צילום: יצרן

ציון מקסימלי לקופרה ו-MG במבחני ריסוק, מיצובישי פחות.

קופרה טווסקאן החשמלית ו MG HS החדש מקבלים ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. מיצובישי ASX החדשה הזהה לרנו קפצ'ור מקבלת רק ארבעה כוכבי בטיחות בדיוק כמו הרנו. 
יואב פולס |

ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap חשף היום את ציוני מבחני הבטיחות שערך לאחרונה למספר כלי רכב חדשים.

את הציון המירבי של חמישה כוכבי בטיחות קיבלו הקופרה טווסקאן, קרוסאובר חשמלי ספורטיבי של קופרה וה MG HS הקרוסאובר החדש של MG, שניהם רלוונטיים לשוק הישראלי, ועתידים להיות משווקים כאן בהינתן התנאים הנכונים.

הקופרה טווסקאן היא כאמור קרוסאובר ספורטיבי חשמלי של קופרה עם כ 286 כ"ס ולמעלה מ 55 קג"מ, והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 82Kwh ברוטו או 77Kwh נטו, וטווח מוצהר של 569 ק"מ, שבפועל יהיה ככל הנראה מתחת ל 500 ק"מ. לטווסקאן ביצועים חמים למדי עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. האורך הכולל של הטווסקאן עומד על 4.64 מטר, ובסיס הגלגלים 2.766 מטר.

ה MG HS היא קרוסאובר גדול של MG, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 169 כ"ס ו 28 קג"מ. ל HS תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ויש גם גירסה עם תיבת הילוכים ידנית, שאין סיכוי שתגיע לישראל. ה HS האוטומטית מזנקת מ 0 ל 100 ב 9.6 שניות, והמהירות המירבית שלה עומדת על כ 194 קמ"ש. ל HS גירסת פלאג אין הייבריד עם 299 כ"ס מעניינת מאוד. האורך הכולל של ה MG HS הוא 4.655 מטר ובסיס הגלגלים 2.765 מטר.

שני הדגמים כאמור קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

מי שפחות הצליחה במבחן הבטיחות האירופאי היא המיצובישי ASX החדשה שקיבלה רק ארבעה כוכבי בטיחות.  זה המקום לציין כי המיצובישי ASX החדשה היא למעשה סמל של מיצובישי שהודבק לרנו קפצ'ור שגם הוא קיבל ציון זהה מאכזב משהו.

עוד נבחנה הפורד קפרי החדשה.  המבוגרים מביניכם שזוכרים את הקפרי של שנות ה 70, תשכחו ממנה. מדובר בקרוסאובר קופה של פורד, שלמיטב ידיעתנו כרגע לא ישווק בישראל. הקפרי החדש קיבל גם הוא חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים במבחן הבטיחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5