זיקר 7X נבחן במכת צד. צילום EuroNcapזיקר 7X נבחן במכת צד. צילום EuroNcap

זיקר, לינק & קו, פולסטאר ואומודה מצטיינות בבטיחות, צ'רי ויונדאי פחות

ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap פרסם תוצאות מבחני בטיחות למספר דגמים, חלקם כבר משווקים בישראל בהצלחה רבה. זיקר 7X ולינק & קו 

 מצטיינות עם חמישה כוכבי בטיחות.  צ'רי טיגו 8 וצ'רי טיגו 7 עם ארבעה כוכבים בלבד. בנוסף נבחנו פולסטאר 4, אומודה 9 ויונדאי אינסטר שבשלב זה עדיין לא משווקות בישראל. 

יואב פולס |

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap פרסם היום תוצאות מבחני בטיחות שביצע למספר דגמים, חלקם מהותיים גם לשוק הישראלי.

נדגיש כי על אף התמונות הקשות בהן נראים נזקים משמעותיים לכלי הרכב, המטרה של הרכב היא להגן על הנוסעים בתוכו, כאשר הרכב מתוכנן על מנת לקרוס באופן מבוקר, ובכך לספוג את מקסימום האנרגיה כתוצאה מהתאונה, ולהעביר לתא הנוסעים אנרגיה מופחתת. המבחן של כלי הרכב הוא בשרידות הנוסעים בתאונה, ולא בשרידות הרכב.


חמישה כוכבים:

לינק & קו 02

הדגם הראשון הרלוונטי מאוד לשוק המקומי הוא הלינק & קו 02, הקרוסאובר החשמלי של לינק & קו. הרכב קיבל ציון בטיחות מקסימלי של חמישה כוכבים, עם ציון הגנה על מבוגרים של 90%, ילדים 87%, מערכות עזר 89% והולכי רגל 87%. המשמעות בפועל היא שהרכב בטוח מאוד וראוי לרכישה.


לינק & קו 02. צילום EuroNcap

זיקר 7X

הדגם השני עם ציון מקסימלי הושק בישראל לפני שבועות ספורים והוא הזיקר 7X. הרכב קיבל גם הוא ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציוני הגנה על מבוגרים של 91%, הגנה על ילדים 90%, מערכות עזר 83% והגנה של הולכי רגל של 78%. גם דגם זה מציג ציוני בטיחות מרשימים והוא ראוי לרכישה.

פולסטאר 4

הדגם הנוסף שעדיין לא משווק בישראל, אבל ככל הנראה ישווק בעתיד הוא הפולסטאר 4 המשפחתית. גם רכב זה קיבל חמישה כוכבי בטיחות עם הגנה על מבוגרים של 92%, ילדים 85% מערכות עזר 79% והולכי רגל 81%.

נציין כי שלושת הדגמים הם מותגים של ענקית הרכב הסינית ג'ילי.


פולסטאר 4. צילום EuroNcap

אומודה 9

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

דגם נוסף שכיום אינו רלוונטי לשוק הישראלי, אבל רכב יחיד כבר קיבל רישוי ישראלי, ככל הנראה לטובת תקינה, כך שיש סיכוי שנראה אותו בעתיד הוא האומודה 9 פלאג אין הייבריד. נזכיר כי אומודה היא אחד ממותגי הייצוא של צ'רי, והיא עושה שימוש במערכות הקיימות בחברה. דגמי אומודה מיובאים לישראל באמצעות חברת כלמוביל, והיא זו שגם רשמה את הרכב במשרד הרישוי.

האומודה 9 הוא קרוסאובר גדול, חמישה מושבים, בתצורת פלאג אין הייבריד  המוכרת מדגמי צ'רי וג'אקו עם אותה הנעה.

האומודה 9 קיבלה גם היא ציון מרשים של חמישה כוכבי בטיחות, תוך שהיא משיגה ציוני הגנה על מבוגרים של 90%, הגנה על ילדים 85%, מערכות עזר 80% והגנה על הולכי רגל 81%. אם וכאשר רכב זה אכן ישווק בישראל, ציון הבטיחות שקיבל ללא ספק יסייע.

ארבעה כוכבים:

צ'רי טיגו 7, צ'רי טיגו 8

ציון 'בסדר' של ארבעה כוכבי בטיחות קיבלו שני דגמים של צ'רי, הצ'רי טיגו 7 והצ'רי טיגו 8, כאשר שני הדגמים קיבלו ציונים בארבעה הקטגוריות שבין 78% ל 81%. הדגמים כאמור משווקים בישראל בהצלחה יחסית, בעיקר הטיגו 8 פלאג אין.

הערה מעניינת של ה EuroNcap נרשמה במבחן של הטיגו 8, וזו לשונה " הצ'רי טיגו 8 הוא דגם שותף לטיגו 7, והמבנה שלהם זהה כמעט לחלוטין. ה EuroNcap השוו את שני הרכבים כדי לוודא שניתן ליישם את תוצאות הצ'רי טיגו 7 גם על טיגו 8 וביצעו בדיקות נוספות במידת הצורך."


צ'רי טיגו 7. מבחן התנגשות חזיתית. צילום EuroNcap

יונדאי אינסטר

דגם נוסף שקיבל ארבעה כוכבי בטיחות, הוא היונדאי אינסטר שכרגע לא רלוונטי לשוק הישראלי. האינסטר הוא רכב מיני עירוני מקסים, ואני מקווה שהוא ייובא לארץ ויעמוד לבחירת הקהל כאפשרות נוספת לרכב מיני עירוני. האינסטר קיבל ציונים לא מרשימים שנעים בין 67% ל 81% כשאת הציונים הגבוהים קיבל הרכב עבור הגנה על ילדים.  


יונדאי אינסטר. הנוסעים הם החשובים ביותר. צילום EuroNcap

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה