זיקר 7X נבחן במכת צד. צילום EuroNcap
זיקר 7X נבחן במכת צד. צילום EuroNcap

זיקר, לינק & קו, פולסטאר ואומודה מצטיינות בבטיחות, צ'רי ויונדאי פחות

ארגון הבטיחות האירופאי ה EuroNcap פרסם תוצאות מבחני בטיחות למספר דגמים, חלקם כבר משווקים בישראל בהצלחה רבה. זיקר 7X ולינק & קו 

 מצטיינות עם חמישה כוכבי בטיחות.  צ'רי טיגו 8 וצ'רי טיגו 7 עם ארבעה כוכבים בלבד. בנוסף נבחנו פולסטאר 4, אומודה 9 ויונדאי אינסטר שבשלב זה עדיין לא משווקות בישראל. 

יואב פולס |

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap פרסם היום תוצאות מבחני בטיחות שביצע למספר דגמים, חלקם מהותיים גם לשוק הישראלי.

נדגיש כי על אף התמונות הקשות בהן נראים נזקים משמעותיים לכלי הרכב, המטרה של הרכב היא להגן על הנוסעים בתוכו, כאשר הרכב מתוכנן על מנת לקרוס באופן מבוקר, ובכך לספוג את מקסימום האנרגיה כתוצאה מהתאונה, ולהעביר לתא הנוסעים אנרגיה מופחתת. המבחן של כלי הרכב הוא בשרידות הנוסעים בתאונה, ולא בשרידות הרכב.


חמישה כוכבים:

לינק & קו 02

הדגם הראשון הרלוונטי מאוד לשוק המקומי הוא הלינק & קו 02, הקרוסאובר החשמלי של לינק & קו. הרכב קיבל ציון בטיחות מקסימלי של חמישה כוכבים, עם ציון הגנה על מבוגרים של 90%, ילדים 87%, מערכות עזר 89% והולכי רגל 87%. המשמעות בפועל היא שהרכב בטוח מאוד וראוי לרכישה.


לינק & קו 02. צילום EuroNcap

זיקר 7X

הדגם השני עם ציון מקסימלי הושק בישראל לפני שבועות ספורים והוא הזיקר 7X. הרכב קיבל גם הוא ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, עם ציוני הגנה על מבוגרים של 91%, הגנה על ילדים 90%, מערכות עזר 83% והגנה של הולכי רגל של 78%. גם דגם זה מציג ציוני בטיחות מרשימים והוא ראוי לרכישה.

פולסטאר 4

הדגם הנוסף שעדיין לא משווק בישראל, אבל ככל הנראה ישווק בעתיד הוא הפולסטאר 4 המשפחתית. גם רכב זה קיבל חמישה כוכבי בטיחות עם הגנה על מבוגרים של 92%, ילדים 85% מערכות עזר 79% והולכי רגל 81%.

נציין כי שלושת הדגמים הם מותגים של ענקית הרכב הסינית ג'ילי.


פולסטאר 4. צילום EuroNcap

אומודה 9

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

דגם נוסף שכיום אינו רלוונטי לשוק הישראלי, אבל רכב יחיד כבר קיבל רישוי ישראלי, ככל הנראה לטובת תקינה, כך שיש סיכוי שנראה אותו בעתיד הוא האומודה 9 פלאג אין הייבריד. נזכיר כי אומודה היא אחד ממותגי הייצוא של צ'רי, והיא עושה שימוש במערכות הקיימות בחברה. דגמי אומודה מיובאים לישראל באמצעות חברת כלמוביל, והיא זו שגם רשמה את הרכב במשרד הרישוי.

האומודה 9 הוא קרוסאובר גדול, חמישה מושבים, בתצורת פלאג אין הייבריד  המוכרת מדגמי צ'רי וג'אקו עם אותה הנעה.

האומודה 9 קיבלה גם היא ציון מרשים של חמישה כוכבי בטיחות, תוך שהיא משיגה ציוני הגנה על מבוגרים של 90%, הגנה על ילדים 85%, מערכות עזר 80% והגנה על הולכי רגל 81%. אם וכאשר רכב זה אכן ישווק בישראל, ציון הבטיחות שקיבל ללא ספק יסייע.

ארבעה כוכבים:

צ'רי טיגו 7, צ'רי טיגו 8

ציון 'בסדר' של ארבעה כוכבי בטיחות קיבלו שני דגמים של צ'רי, הצ'רי טיגו 7 והצ'רי טיגו 8, כאשר שני הדגמים קיבלו ציונים בארבעה הקטגוריות שבין 78% ל 81%. הדגמים כאמור משווקים בישראל בהצלחה יחסית, בעיקר הטיגו 8 פלאג אין.

הערה מעניינת של ה EuroNcap נרשמה במבחן של הטיגו 8, וזו לשונה " הצ'רי טיגו 8 הוא דגם שותף לטיגו 7, והמבנה שלהם זהה כמעט לחלוטין. ה EuroNcap השוו את שני הרכבים כדי לוודא שניתן ליישם את תוצאות הצ'רי טיגו 7 גם על טיגו 8 וביצעו בדיקות נוספות במידת הצורך."


צ'רי טיגו 7. מבחן התנגשות חזיתית. צילום EuroNcap

יונדאי אינסטר

דגם נוסף שקיבל ארבעה כוכבי בטיחות, הוא היונדאי אינסטר שכרגע לא רלוונטי לשוק הישראלי. האינסטר הוא רכב מיני עירוני מקסים, ואני מקווה שהוא ייובא לארץ ויעמוד לבחירת הקהל כאפשרות נוספת לרכב מיני עירוני. האינסטר קיבל ציונים לא מרשימים שנעים בין 67% ל 81% כשאת הציונים הגבוהים קיבל הרכב עבור הגנה על ילדים.  


יונדאי אינסטר. הנוסעים הם החשובים ביותר. צילום EuroNcap

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.