אונליפאנס
צילום: טוויטר

אונליפאנס - הצמיחה המטאורית של פלטפורמת התוכן למבוגרים

צוות של כ-42 עובדים בלבד בלונדון מתפעל את האתר, שמייצר כבר הכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה. עם מודל עסקי פשוט במיוחד ויוצרי תוכן שהפכו למיליונרים, האתר ממשיך למשוך אליו עוד ועוד יוצרים - אם כי המציאות מורכבת יותר

אדיר בן עמי | (1)

פלטפורמת אונליפאנס (OnlyFans), פלטפורמת תוכן למבוגרים, חשפה לפני כחודשיים לראשונה את נתוניה הפיננסיים לשנת 2023, והציגה תמונת מצב מרשימה של חברה שהצליחה להפוך את תעשיית התוכן למבוגרים למכונת רווחים משומנת היטב. עם הכנסות של 1.31 מיליארד דולר ורווח לפני מס של 658 מיליון דולר, החברה מוכיחה כי המודל העסקי הייחודי שלה לא רק עובד - הוא משגשג.

המספרים מספרים סיפור מרתק של צמיחה מטאורית. עלייה של 29% בהכנסות לעומת השנה הקודמת, כאשר התשלומים הכוללים בפלטפורמה הגיעו ל-6.63 מיליארד דולר. הנתון המפתיע ביותר הוא שכל זה מושג עם צוות של 42 עובדים בלבד - יעילות תפעולית שמעטות החברות בעולם יכולות להתגאות בה.

המודל העסקי של החברה פשוט להפליא: היוצרים מקבלים 80% מההכנסות, והפלטפורמה גובה עמלה של 20%. פשטות זו הוכיחה את עצמה כנוסחת קסם, המושכת יוצרי תוכן רבים. כיום, למעלה מ-4 מיליון יוצרים פעילים מרוויחים את לחמם באמצעות הפלטפורמה, כאשר בשנת 2023 בלבד שולמו להם 5.32 מיליארד דולר.

 

הבעלים היהודי

לאוניד רדבינסקי, היהודי אוקראיני אמריקאי בן ה-42 שרכש את הפלטפורמה ב-2018 והוא הבעלים היחיד שלה, נהנה מפירות ההצלחה. בשנת 2023 לבדה משך דיבידנדים בסך 472 מיליון דולר, ובשלוש השנים האחרונות הסכום המצטבר מתקרב למיליארד דולר. תשואה מרשימה ביותר על ההשקעה.

רדבינסקי נולד בעיר הנמל האוקראינית אודסה, עבר עם משפחתו לשיקגו כשהיה ילד ומתגורר כעת בפלורידה. הוא רכש את רוב המניות באונליפאנס ב–2018 מהמייסדים גיא וטים סטוקלי, אבא ובן בריטים, שהקימו את האתר ב–2016.

הפלטפורמה של החברה, שבסיסה בלונדון, נהפכה לפופולרית במיוחד בסגרי הקורונה. האתר הוא למעשה רשת חברתית המבוססת על וידאו ומציעה למשתמשים תוכן פורנוגרפי ותוכן למבוגרים שאסור בפרסום ברשתות חברתיות אחרות. הרשת מבקשת להגדיל את בסיס המשתמשים שלה, ועל כן כוללת גם קהל צומח של יוצרי תוכן אחרים, בהם קומיקאים, שפים ומאמנים אישיים.

בסיס המשתמשים של אונליפאנס ממשיך לצמוח ללא הפסקה, עם 305 מיליון מנויים בשנת 2023 - עלייה של 28% משנה לשנה. מעניין לציין כי שני שליש מההכנסות מגיעות ממשתמשים בארצות הברית, מה שמרמז על פוטנציאל צמיחה עצום בשווקים אחרים ברחבי העולם.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

"הילדים שלי יכולים לבכות כשהם יושבים במכוניות הפרארי שלהם"

סיפורי ההצלחה המסחררים של כוכבות פלטפורמת האונליפאנס, כמו ברייס אדמס, שבנתה אימפריה של 10 מיליון דולר בשנה ורכשה אחוזה בשווי 2.5 מיליון דולר בפלורידה, מושכים אלפי יוצרים חדשים מדי יום. עם זאת, המציאות מורכבת הרבה יותר. ניתוח של המגזין "וראייטי" חשף כי ההכנסה השנתית הממוצעת ליוצר תוכן עומדת על 1,300 דולר בלבד, ממנה יש לנכות עמלה של 20% לפלטפורמה. מחקר עצמאי שנערך גילה תמונה עגומה אף יותר: האחוזון העליון של היוצרים גורף 33% מההכנסות, בעוד רוב החשבונות מכניסים פחות מ-145 דולר בחודש.

האתגרים אינם מסתכמים רק בפער הכלכלי העצום בין המצליחנים למתקשים. יוצרי תוכן רבים מגלים כי פעילותם בפלטפורמה עלולה לסכן את מקור פרנסתם העיקרי. כך קרה לסמנתה פיר, מורה למדעים מאריזונה, שנאלצה לעזוב את משרתה לאחר שתלמידים גילו את חשבון האונליפאנס שלה. מקרה דומה אירע לשוטרת התנועה שון הרמן ממיניאפוליס, שפוטרה לאחר שנהג זיהה אותה מהפלטפורמה במהלך בדיקת רישיונות שגרתית.

למרות הסיכונים והאתגרים, הנהירה לפלטפורמה נמשכת. יוצרות תוכן חדשות מציינות את יוקר המחיה כגורם עיקרי המניע אותן להצטרף, כפי שמדגימה אל ברוק, שמרוויחה כ-80 אלף דולר בחודש. תשובתה המפורסמת לשאלה כיצד יגיבו ילדיה בעתיד לעיסוקה - "הילדים שלי יכולים לבכות כשהם יושבים במכוניות הפרארי שלהם" - הפכה למעין מניפסט של העוסקות בתחום.

התופעה עוררה דיון ער ברשת על אודות המשמעויות החברתיות והפמיניסטיות של הפלטפורמה. בעוד חלק מהיוצרות רואות בה כלי להעצמה כלכלית ואוטונומיה על גופן, אחרות מביעות חשש מההשלכות ארוכות הטווח. 

 

האתגרים המרכזיים

חזרה לחברה. למרות ההצלחה הפיננסית המסחררת, אונליפאנס ניצבת בפני אתגרים משמעותיים. הבולט שבהם הוא הצורך להתמודד עם רגולציה מחמירה, במיוחד בכל הנוגע למניעת גישה של קטינים לתכנים למבוגרים. כמענה לאתגר זה, החברה משקיעה משאבים ניכרים במערכות אבטחה ואימות גיל מתקדמות. בנוסף, אונליפאנס משאבים רבות באבטחת מידע והגנת פרטיות המשתמשים, מתוך הבנה שאמון המשתמשים הוא נכס אסטרטגי קריטי. מאמצים אלו חיוניים במיוחד לאור אופי התוכן והרגישות סביב מידע אישי של משתמשים ויוצרים כאחד.

במאמץ לגוון את מקורות ההכנסה ולהרחיב את קהל היעד, החברה השיקה את OFTV - שירות סטרימינג המתמקד בתכנים שאינם למבוגרים. מהלך זה מעיד על שאיפתה של החברה להתרחב מעבר לתדמיתה המסורתית ולפנות לקהלים חדשים. הצלחת הפלטפורמה מייצגת שינוי מהותי באופן שבו יוצרי תוכן יכולים למסחר את עבודתם. המודל של תשלום ישיר מהמעריצים מוכיח את עצמו כאלטרנטיבה רווחית למודל המסורתי של פרסום ממומן.

אונליפאנס נמצאת בעמדה מצוינת להמשיך לצמוח. האתגר העיקרי יהיה לשמר את קצב הצמיחה המרשים תוך התמודדות עם כאמור לחצים רגולטוריים גוברים והתחרות המתעוררת בשוק. עם זאת, המודל העסקי המוכח והיעילות התפעולית יוצאת הדופן מעניקים לחברה יתרון משמעותי בשוק התוכן הדיגיטלי.

התוצאות הכספיות המרשימות של אונליפאנס מדגישות את הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון בפלטפורמות תוכן מבוססות מנויים. זוהי דוגמה מובהקת לאופן שבו האינטרנט משנה את כללי המשחק בתעשיית הבידור והתוכן, ומאפשר מודלים עסקיים חדשניים שלא היו אפשריים בעבר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אונליין בוארד לZונות פורנו (ל"ת)
    נו, באמת 27/10/2024 18:40
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.