WIZ מכוונת למכירות של מיליארד דולר בשנה הבאה
רועי רזניק, אחד המייסדים של חברת Wiz, התראיין ל-CNBC וסיפר על התוכניות לעתיד של החברה. לדבריו, Wiz מכוונת להגיע להכנסות של מיליארד דולר עד שנת 2025, כשהשנה היא תמכור בכ-500 מיליון דולר. רף המיליארד דולר הוא מבחינת החברה אבן דרך משמעותית לפני יציאה להנפקה. רזניק הוא סמנכ"ל מחקר ופיתוח בחברה, והוא אחד מארבעת מייסדים - אסף רפפורט (מנכ"ל), עמי לוטבאק (סמנכ"ל טכנולוגיות) וינון קוסטיקה (סמנכ"ל מוצרים).
רזניק ציין, "כשהכוכבים יסתדרו, נצא להנפקה". הוא הוסיף שהחברה שברה כבר מספר שיאים כחברה פרטית, והם בטוחים שהיא תוכל לשבור שיאים נוספים גם כחברה ציבורית. Wiz, שנוסדה על ידי רזניק ושלושה מחבריו לשירות ביחידה 8200 – אסף רפפורט (המנכ"ל), עמי לוטבק, וינון קוסטיקה – מציעה פתרונות לאבטחת סייבר בענן ומסייעת לארגונים להגן על סביבת הענן שלהם. בחברה טענו שקיבלו הצעה מגוגל לרכישת החברה לפי שווי של 23 מיליארד דולר, כשהטענה שהמייסדים סירבו להצעה בשל כוונתם להוביל את החברה להנפקה.
התרחבות ותחזיות לעתיד
רזניק הדגיש בראיון שהחברה קיבלה הצעות רבות לרכישה, אך היא מעדיפה להמשיך להתנהל כחברה עצמאית ולצאת להנפקה בבוא הזמן. השנה, Wiz כבר הצליחה לגייס סכום של 1.9 מיליארד דולר, כאשר השווי שלה בגיוס הוערך ב-12 מיליארד דולר.
כ-35% מהכנסותיה של החברה מגיעות מאירופה. הרוב מגיע ככל הנראה מהשוק האמריקאי. החברה היא מהמובילות באחד התחומים הצומחים ביותר בסייבר. שוק הענן העולמי, שהיקפו צפוי להגיע לטריליון דולר בשנים הקרובות, מייצר הזדמנויות רבות עבור Wiz. השנה, שוק הענן צפוי להגיע לכ-700 מיליארד דולר, כאשר אבטחת סייבר מהווה 4% ממנו – שוק בגובה 30 מיליארד דולר.
- האקזיט הגדול בתולדות ישראל מתקרב לקו הסיום
- אלפאבית נפרדת מ-CrowdStrike: תום תקופה או התחלה אסטרטגית חדשה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אין שם כלום 21/10/2024 10:31הגב לתגובה זומדובר במוצר לא מתוחכם במיוחד, אין סיכוי שיגיעו למיליארד בתוך שנה אולי בתוך 3 שנים במקרה הטוב
- 2.דבאופס 19/10/2024 18:12הגב לתגובה זוכל הזמן שולחים לי סריקות עם כל מני דברים מלחיצים, לחלקם אין גישה, לאחרים אין פתרון, ההנהלה נבהלת כי לא מבינים מה רמת הסיכון האמיתית, לפעמים צריך בכל זאת להשאיר משהו פגיע אז צריך להעסיק היררכיה שלמה בשביל איזה שטות וגם אז המוצר שלהם צועק ןלך תסביר הכל מהתחלה.יש פאטיג בתחום הסקיוריטי, והקלאוד במקום להקל הפך מקום לכל מני כאלה, או שימכרו אותם חזרה למייקרוסופט ושיפסיקו להציק ללקוחות או שימציאו עוד פתרון סקיוריטי שמקל על העבודה עם אלה.
- 1.פשוט 19/10/2024 09:44הגב לתגובה זוכנראה שהם שוכחים שהם לא לבד בשוק, יש מתחרים, זמן נותן אפשרות לפתח טכנולוגיות חדשות. נחכה ונראה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
