מחיר יעד של 190 דולר לאנבידיה, על הסיכויים והסיכונים במניה
אנבידיה: ההזדמנות הגדולה והאתגרים הנוכחיים
מניית אנבידיה חזרה לאזור השיא - קרוב ל-140 דולר, אחרי שלפני כחודשיים ירדה בעקבות דוחות ותחזית יחסית פושרים לכיוון ה-100 דולר. רוב האנליסטים עדיין מפרגנים ומספקים מחירי יעד גבוהים. צריך לזכור שככל שגדלים הצמיחה הופכת לקשה יותר.
ג'נסן האנג, מנכ"ל אנבידיה - מכר מניות בכ-1 מיליארד דולר (טוויטר)
בנק אוף אמריקה פרסם המלצת קנייה על המניה. האנליסטים של הבנק העלו את מחיר היעד למניה מ-165 דולר ל-190 דולר. בבנק סבורים שהמניה יכולה לקפוץ ב-40% לשווי של קרוב ל-5 טריליון דולר.
האנליסטים סבורים שאנבידיה תייצר מזומנים בהיקף של 120 מיליארד דולר בשנה הבאה כשבמקביל היא תתרחב עם שיתופי פעולה שהם מעבר לעולם החומרה. בבנק אוף אמריקה מסבירים שאנבידיה לא רק מובילה בתחום החומרה, אלא שיש לה הזדמנויות גדולות בתוכנה ובפתרונות מבוססי בינה מלאכותית.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוחות חיוביים - אך השוק הופך לתחרותי יותר
ברבעון השלישי של 2024 (הרבעון הפיסקלי שמסתיים ביולי), אנבידיה פרסמה דוחות חיוביים שהיכו את התחזיות בכל הפרמטרים המרכזיים – הכנסות, רווחים, וצפי לרבעון הבא. החברה הכריזה על הרחבה של תוכנית הביי-בק שלה ל-50 מיליארד דולר, והביסה את התחזיות לרווח והכנסות. עם זאת, המניה רשמה ירידות של כ-7% במסחר המאוחר בעקבות הדוחות, בין היתר בשל חששות מהתחרות הגוברת בשוק והירידה בשולי הרווח הגולמי של החברה לרבעון השני ברציפות. המניה ירדה בהמשך בכמעט 20% לאזור של 100 דולר, ומאז היא זינקה כאמור לאזור של 140 דולר.
השאלה הגדולה היא מה יהיו המרווחים בתוצאות של הרבעון שמסתיים באוקטובר ומתפרסם בסוף נובמבר? כדאי להתעמק בסוגיית הרווחיות שהיא חשובה מאוד למשקיעים והיא מסמנת את כוחה התחרותי של החברה. ככל שהרווחיות נמוכה כך גם התחרות חזקה יותר ויש חשש שהרווחיות תמשיך להישחק.
הכל תלוי בשולי הרווח
במסיבת העיתונאים לאחר פרסום הדוחות, החברה ציינה שהירידה בשולי הרווח נובעת מהעלויות הכרוכות בייצור השבב החדש שלה ומהמעבר למוצרים חדשים. כמו כן, ציינה אנבידיה שהשוק הסיני, שהיה שוק חשוב מאוד עבורה, הופך לתחרותי יותר, מה שהשפיע על חלק מההכנסות. אנבידיה מתמודדת עם תחרות גוברת מצד שחקנים אחרים בשוק השבבים, בהם AMD ואינטל. עם זאת, אנבידיה עדיין שולטת בשוק וקצב מכירות השבבים לתחום ה-AI עומד על מעל 100 מיליארד דולר בשנה.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האנג, הביע ביטחון רב בעתיד החברה וביכולת שלה להוביל את תחום הבינה המלאכותית. לדבריו, המוצרים החדשים של החברה צפויים להכניס מיליארדי דולרים כבר ברבעון הקרוב, והביקוש לשבבים צפוי להמשיך ולצמוח עם הצורך הגובר בתשתיות AI ברחבי העולם. עם זאת האנג עצמו מכר מניות אנביידה בחצי השנה האחרונה בהיקף של כ-1 מיליארד דולר.
אחת השאלות המרכזיות שעלתה במסיבת העיתונאים נגעה להאם הלקוחות של אנבידיה מצליחים להפיק רווחים מהשקעותיהם בשבבים היקרים של החברה. לדברי האנג, הלקוחות, בהם ענקיות כמו אמזון, מיקרוסופט, ואלפאבית, כבר רואים החזר מהיר על ההשקעות בתשתיות המחשוב של אנבידיה. הוא ציין שהשבבים של החברה הם כיום התשתיות הבסיסיות של עולם המחשוב המתקדם, והם משפיעים על כל תחום טכנולוגי, דבר שמבטיח ביקוש מתמשך.
- 9.איציק 20/10/2024 14:19הגב לתגובה זואוכלים את הלב כי לא תפסו את העליות של אנבידיה. אנבידיה זה העתיד
- 8.דניאל 19/10/2024 22:08הגב לתגובה זוכלכלת בחירות כל השוק עד הבחירות משם תגיעה הצניחה
- רואה את הנולד 21/10/2024 08:47הגב לתגובה זוצריך להיות בסביבת ה -AI כדי להבין לאן נושבת הרוח
- 7.רודף צדק 19/10/2024 20:29הגב לתגובה זוברגע שהאנליסטים מפמפמים , הירידה בדרך. בטווח הזמן הקרוב תרד 15 אחוז לדעתי, כניסה נוחה, ואז תמשיך בעלייה לדעתי בלבד
- 6.כלכלן 19/10/2024 19:12הגב לתגובה זולפי מה? פוליטיקה... צמצום פערים בין ״עשירים״ (מעמד ביניים) לעניים (עשירות תחתון). כלומר, הם שאתם, המשקיעים הפרטיים תשקיעו, שם הבנקים יבואו ויהרסו לכם את החגיגה. ככה העסק העובד, אחרת הם מפסידים מכם עוד ריביות על משכנתא והלוואות וכך גם המדינות שמוכרות להם מימון מפסידות מכם מיסים.
- 5.דניז 19/10/2024 17:15הגב לתגובה זוהראה שהיא עדיין נמצאת מאחורה. אין באמת תחרות לחברה המופלאה הזו NVDA. הדוח של TSM גם הראה זאת.
- 4.אני כבר שומע את השריקה של הנפילה... (ל"ת)מרקו 19/10/2024 12:48הגב לתגובה זו
- 3.לרון 19/10/2024 10:46הגב לתגובה זו"הערכתם" תמיד בעלייה כשהשוק עולה ובירידה כשהשוק יורד כמו אחרוני המשקיעים
- 2.לרון 19/10/2024 10:41הגב לתגובה זולקרן ענקיות הטכנולוגיה לקח שנה להשיג מה שהשיגה בסה"כ ב3 שנים
- 1.לרון 19/10/2024 10:37הגב לתגובה זושאנבידיה מנופחת,החכמים הורידו והתמימים העלו חזרה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
