CVS מפרסמת אזהרת רווח ומחליפה מנכ"ל - המניה נופלת ב-9%
מניית חברת הבריאות CVS CVS HEALTH CORP נופלת ב-8% במסחר וזאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח נוספת לרבעון השלישי של השנה, לצד הודעה על מינוי מנכ"ל חדש. הפעם, אזהרת הרווח קשורה לבעיות מתמשכות בחטיבת ביטוח הבריאות של החברה, Aetna, ולעלייה בהוצאות הרפואיות שממשיכות להכביד על תוצאותיה הפיננסיות.
אזהרת הרווח לרבעון השלישי
CVS עדכנה כי היא צופה רווח מתואם למניה ברבעון השלישי בטווח שבין 1.05 ל-1.1 דולר, לעומת צפי האנליסטים של 1.69 דולר למניה. הירידה החדה הזו בתחזיות נובעת בעיקר מהוצאות רפואיות גבוהות יותר מהמצופה בחטיבת ביטוחי הבריאות של החברה, Aetna, שהתמודדה עם קשיים לאורך כל השנה.
סניף CVS; קרדיט: טוויטר
מדובר כבר באזהרת הרווח הרביעית שהחברה מפרסמת מאז דצמבר 2023, מה שמדגיש את המאבקים המתמשכים של CVS לשמור על תחזיותיה הפיננסיות. בנוסף לרווחים הנמוכים, CVS צפויה גם לכלול ברבעון השלישי הוצאות הקשורות לסגירת חנויות ולהתאמות נוספות בעקבות צעדי התייעלות. כמו כן, החברה צופה כי יחס ההפסד הרפואי של Aetna (Medical Loss Ratio) יעמוד על 95.2%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 91.1%.
שינוי כיוון? מינוי המנכ"ל החדש
במקביל לאזהרת הרווח, CVS הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש, דייויד ג'וינר, מנהל ותיק בחברה, שיחליף את קארן לינץ'. ג'וינר, שנכנס לתפקיד ב-17 באוקטובר, היה עד לאחרונה נשיא CVS Caremark, החטיבה המנהלת את מערך התרופות של החברה, והוביל בעבר את תהליכי המיזוג בין CVS ל-Caremark. כעת, הוא ייקח על עצמו את האתגר של ניהול החברה, אשר מתמודדת עם לחצים הן בשוק הביטוח והן בתחום הקמעונאי של בתי המרקחת.
המינוי של ג'וינר מגיע לאחר שהחברה עמדה בלחץ גובר מצד משקיעים, כולל קרן גידור מרכזית, שביקשו לבצע שינויים אסטרטגיים לאור הביצועים המאכזבים של החברה בשנה החולפת. השינויים הללו כללו גם סקירה של האופציה לפצל את החברה לחלקים שונים, אך נכון לעכשיו, ההנהלה מאמינה כי CVS צריכה להמשיך לפעול כישות מאוחדת.
"אנחנו מאמינים שיש לנו תפקיד חשוב בשיפור חוויית הבריאות בארה"ב", אמר ג'וינר בראיון, "המשימה שלנו היא לממש את ההבטחות שנתנו ללקוחותינו ולבעלי המניות שלנו, והדגש כעת הוא על הביצוע".
האתגרים הגדולים: מדיקייר והוצאות רפואיות
הבעיות בחטיבת Aetna של CVS, שבלב אזהרת הרווח, קשורות בעיקר להתמודדות החברה עם הרחבת כיסוי ביטוח המדיקייר, על רקע עלייה בעלויות הרפואיות ושינויים ברגולציה הפדרלית בתחום הבריאות. ההימור של החברה על הרחבת כיסוי זה הגיע בתזמון בעייתי, עם שינויים בתהליכי החיוב והעלאת ההוצאות הרפואיות, מה שפגע ברווחיות שלה בצורה ניכרת.
ג'וינר, שנמצא ב-CVS כבר עשרות שנים, נחשב לבעל ניסיון נרחב בתחום ניהול הבריאות והתרופות. לאחר המיזוג בין CVS ל-Caremark ב-2007, ג'וינר היה דמות מרכזית בתהליכי האינטגרציה בין החברות, והוא מתכנן להמשיך לשלב בין היחידות השונות של CVS - מבתי המרקחת, דרך ביטוחי הבריאות ועד לטיפולים הרפואיים בקליניקות לקשישים, כדי ליצור חוויית בריאות מקיפה ומשופרת ללקוחות החברה.
עם זאת, ההימור של החברה על הרחבת ביטוח המדיקייר והעלייה בהוצאות הרפואיות הביאו לכך שהחברה רחוקה ממימוש החזון המקורי שלה. המשימה של ג'וינר תהיה לתקן את הכיוון, תוך התמודדות עם הרגולציות החדשות שמעמידות את חטיבת ביטוחי הבריאות וההטבות התרופתיות במוקד הבדיקות הרגולטוריות.
האם השינוי בהנהלה יביא לתפנית?
על אף אזהרות הרווח והאתגרים העומדים בפני החברה, CVS ממשיכה להחזיק באמונה כי יש לה את הכלים להתאושש ולשפר את תוצאותיה. עם ג'וינר בתפקיד המנכ"ל החדש והדגש על שילוב מוצלח יותר של יחידות החברה השונות, ייתכן ש-CVS תצליח לצאת מהמשבר ולהחזיר את אמון המשקיעים.
השאלה הגדולה היא האם השינוי בהנהלה יספיק כדי להתמודד עם האתגרים הפיננסיים הממשיכים להכביד על החברה, או שמא זהו רק צעד ראשון בדרך לשינוי עמוק יותר הנדרש בחברה.
מניית CVS נסחרת לפי שווי של 73.8 מיליארד דולר אחרי ירידה של 26% מתחילת השנה ושל 18.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 8 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.קשקש 18/10/2024 19:09הגב לתגובה זוהחברה מדשדשת הרבה שנים ירידה ל-24 $ לא תהיה דמיונית
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

