גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב; למרות המלחמה - זינוק באזור הצפון
כמה גניבות רכב היו השנה והאם המספרים גבוהים מהשנה שעברה? על רקע עליית מחירי ביטוח הרכב וההערכה שהמחירים יירדו בקרוב בשל השתכללות בשוק, המערך המבצעי של POINTER מסכם את הרבעון השלישי לשנת 2024 בניסיונות גניבה וגניבות רכב. השורה התחתונה היא שהרבעון ממשיך עם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון השני לשנת 2024.
רכב גנוב שנמצא (פוינטר)
לפי הנתונים, רכבים חשמליים רושמים גידול של 28% בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון הקודם ומהווים כבר 9% מהגניבות. בחלוקה לאזורים, איזור הצפון, למרות המלחמה, רושם גידול של פי שניים בניסיונות הגניבה ביחס לרבעון השני של השנה -8% ביחס ל- 4% בהתאמה.
פתח תקווה עם 11% מהגניבות בישראל עלייה משמעותית של 83% ביחס לרבעון השני של השנה ומתברגת במקום השני אחרי תל אביב
הגנבים מעדיפים רכבים חדשים
הרבעון ממשיך עם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון השני לשנת 2024. בפוינטר רואים את המשך מגמת העלייה של שנת 2023 בה כנופיות הגנבים הסתגלו למצב המלחמה בדרום ובצפון, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות, זהו חלק מההסבר לאחוז הגדול של גניבות באזור המרכז ובמיוחד בצפון.- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגנבים מעדיפים כלי רכב חדשים ומתמקדים בכלי רכב משנת מודל 2023 שהפכו לפופולאריים ביותר אצל גנבי הרכב ומהווים כ- 20% מסך הגניבות עלייה של 82% ביחס לרבעון הקודם. כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 14% עם ירידה של 28%, כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 18% מכלל הגניבות (ללא שינוי), כלי רכב משנת 2020 מהווים 13% מגניבות הרכב עם ירידה של 15% ביחס לרבעון השני, כלי רכב משנת מודל 2019, מהווים 11% מכלל הגניבות עם ירידה של 45%.
ניתן לראות כי חלה עלייה של פי 2 באחוז הגניבות באזור הצפון, וקיטון בניסיונות הגניבה באזור ירושלים בכמחצית ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון השני לשנת 2024.
אזור המרכז עם כ-44% מסך הגניבות עליה של 13% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור השרון עם כ-13% מסך הגניבות – כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור הדרום עם כ- 8% - ירידה של 27% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור השפלה עם כ- 23% מסך הגניבות ירידה של כ-12% ביחס לרבעון השני לשנת 2024; אזור ירושלים עם 4% מסך הגניבות, ירידה של 50% ביחס לרבעון הקודם; אזור צפון עם כ-8% - עלייה של פי 2 ביחס לרבעון השני של שנת 2024 וחזרה לכמות הגניבות טרום מלחמת "חרבות ברזל".
הערים המובילות
תל אביב עדיין מובילה עם 16% אך רושמת ירידה של 11% ביחס לרבעון השני של השנה. פתח תקווה וראשון לציון בגידול משמעותי של כ-80% עם 11% ו -9% בהתאמה מסך הגניבות בישראל ביחס לרבעון השני של השנה. כפר סבא מפנה את מקומה לנתניה שעומדת על 5% מסך הגניבות לרבעון זה.
הסיבות המרכזיות
ראשית, ישנו מעבר קל במחסומים, מפני שלא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב. בנוסף, לאחר שהצליחו לחדור לישראל דרך פרצות בגדר והברחות שב"חים באמצעים שונים, לכנופיות גנבי הרכב צפוי מעבר קל במחסומים עם זמן נסיעה קצר ממקום הגנבה ועד מחסומים בקו התפר אשר לא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב במיוחד בשעות היום.- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
גניבות לאור יום: גם ברבעון זה לא חל שינוי בשעות הגניבה כאשר תופעת גנבות רכב בכל שעות היום ממשיכה כרגיל. בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות המאוחרות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, כיום הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גניבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שימוש במשבש סלולרי: ב-9 מתוך 10 גניבות (85%), נעשה שימוש במשבש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר מסופק להם על ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת וממומן על ידם.
מהן שיטות הגניבה הפופולאריות?
שיבוש סלולרי: 85% מניסיונות הגניבה מבוצעים בשילוב של משבש סלולרי לצד השיטות הבאות:
שכפול מפתח: שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 48% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו. כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם.
שימוש במשכפל אלחוטי: 8%. כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם.
תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 32% מסך הגניבות. עליה של 39% ביחס לרבעון השני של 2024.
גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 5% מסך הגניבות שנרשמו הרבעון לעומת 13% רבעון שעבר. ירידה של 61% מסך הגניבות.
גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 6% מסך הגניבות שבוצעו הרבעון. ירידה של 33%.
שוד וגניבת רכב מונע: היוו 1% מסך הגניבות השנה.
אילו רכבים גונבים?
ג'יפונים ורכבי פנאי שטח מהווים כ- 43% מסך ניסיונות הגניבה; רכבים חשמליים מהווים 9% מניסיונות גניבות הרכב. עלייה של 28% ביחס לרבעון השני; רכבים פרטיים כולל מנוע בנזין והיברידיים מהווים 23% מסך ניסיונות גניבת רכבים. ירידה של 9% ביחס לרבעון השני של השנה; רכבים מסחריים מהווים 12% מסך גניבות הרכב – ללא שינוי; משאיות מהוות 4% מסך גניבות הרכב. ירידה של 20% ביחס לרבעון השני של 2024; כלי צמ"ה מהווים 1% מסך גניבות הרכב. ירידה של 50% ביחס לרבעון השני של 2024; דו גלגלי – מהווים 8% מסך הגניבות. ירידה של 11% ביחס לרבעון השני של 2024.- 3.אמיר 30/09/2024 14:12הגב לתגובה זווכך גם הציון של הממשלה הנוכחית
- 2.בבן גביר יטפל בהם (ל"ת)דויד 30/09/2024 12:45הגב לתגובה זו
- 1.יעל 30/09/2024 12:33הגב לתגובה זובקשיי היום יום ולא במושחתים הגנבים הראשיים שנמצאים בכנסת ישראל והעומד בראשם ולא משנה מימין או משמאל, כולם שם אוכלי חינם שהשחיתות היא אור לרגלם.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
