אנבידיה עקפה את הציפיות - נופלת ב-3% באפטר
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA COR דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני ורשמה רווח למניה של 68 סנט, על הכנסות של 30.04 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו שהחברה תדווח על רווח של 64 סנט למניה ברבעון לצד הכנסות של 28.65 מיליארד דולר.
> מה אמרו בשיחת הוועידה של אנבידיה ולמה המניה יורדת?
אנבידיה מודיעה על בייבאק נוסף בסך 50 מיליארד דולר ומספקת תחזית הכנסות לרבעון השלישי של 32.5 מיליארד דולר עם סטייה של פלוס מינוס 2%. האנליסטים ציפו ל-31.9 מיליארד דולר. החברה אמרה כי היא צופה מספר מיליארדי דולרים בהכנסות משבבי Blackwell החדישים שלה ברבעון הרביעי, ובכך התייחסה לחששות בנוגע לעיכוב במסירות.
מרבית ההכנסות נבעו מפעילות מרכזי הנתונים החשובה של אנבידיה, שהכניסה 26.3 מיליארד דולר ברבעון לעומת ציפיות וול סטריט להכנסות של 25 מיליארד דולר. החברה רשמה רק 10.3 מיליארד דולר במגזר זה ברבעון המקביל אשתקד.
אנבידיה היא המובילה העולמית בתכנון ותוכנה של שבבי AI, כשהיא שולטת בין 80% ל-95% משוק זה. והיא צפויה להמשיך להחזיק בהובלה זו ככל שהיא מתחילה להשיק את דור השבבים הבא שלה - Blackwell. עם זאת, מתחרותיה של אנבידיה לא ממש יושבות בחיבוק ידיים. בתחילת החודש, AMD הודיעה כי היא רוכשת את ZT Systems בעסקה ששוויה 4.9 מיליארד דולר. המהלך מעניק ל-AMD יותר עוצמה בפיתוח שרתי מערכות AI, מה שהיווה זרז משמעותי למכירות של אנבידיה עצמה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.פילי 29/08/2024 08:56הגב לתגובה זומעין אווירה כזו שהגיע הזמן שתירגע..
- 5.וממשיכה הנפיחות היה היה 170 אחוז (ל"ת)חיים 29/08/2024 00:37הגב לתגובה זו
- 4.עוקפת ונופללת רק בוול סטריט הזבל (ל"ת)עמי 29/08/2024 00:16הגב לתגובה זו
- 3.לא מבין , אם עקפה את הציפיות אז מדוע יורדת? (ל"ת)מאיר 28/08/2024 23:42הגב לתגובה זו
- 2.היא תחזור לעלות ועוד איך! (ל"ת)דוד 28/08/2024 23:41הגב לתגובה זו
- 1.האמיתי 28/08/2024 23:29הגב לתגובה זולא שווה יותר מ23 דולר
- איש פשוט 29/08/2024 01:11הגב לתגובה זוחשבתי ששווה 26/27, רק 23 ???
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
