פוט לוקר נופלת ב-12% - מה הדוחות שלה אומרים על הצריכה האמריקאית?
פוט לוקר FOOT LOCKER INC דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של השנה מהם עולה כי החברה רשמה הפסד מתואם של 5 סנטים למניה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו שהחברה תדווח על הפסד של 7 סנטים למניה על הכנסות של 1.89 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה, פוט לוקר דיווחה על רווח של 4 סנט למניה על הכנסות של 1.86 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות עלו ב-2.6% ברבעון, מעל לעלייה של 1% לה ציפו בוול סטריט. לצד התוצאות, פוט לוקר אישררה את התחזית שלה לשנה כולה.
"תוכנית Lace Up פועלת, כפי שמוכח על ידי החזרה שלנו לצמיחה חיובית של מכירות כוללות ובחנויות זהות וכן הרחבת הרווח הגולמי ברבעון השני", אמרה המנכ"לית מרי דילון. "המגמות בקו העליון שלנו התחזקו ככל שהתקדמנו ברבעון, כולל התחלה חזקה לעונת החזרה לבית הספר".
למרות התוצאות הטובות ביחס לצפי האנליסטים, החברה הודיעה על סגירה של כ-30 חנויות באסיה ו-629 חנויות באירופה כדרך לפשט את מודל העסקים שלה. הצעד כולל סגירת החנויות והפעילות המסחרית שלה בדרום קוריאה, דנמרק, נורווגיה ושוודיה.
מה הדוחות אומרים על הכלכלה האמריקאית?
פוט לוקר וחברות הלבשה והנעלה אחרות כמו נייקי למשל נחשבות לחלק מהמעגל השני המרמז על הצריכה האמריקאית, כאשר במעגל הראשון נמצאות רשתות הקמעונאות. סגירת החנויות של פוט לוקר באסיה ובאירופה אולי מלמדת על חולשה נקודתית באותן גיאוגרפיות, אבל התוצאות שלה בארה"ב נשארו חזקות - בצפון אמריקה מכירות פוט לוקר ברבעון הסתכמו ב-1.33 מיליארד דולר לעומת 1.29 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
- נייקי חוזרת לחנויות פוט לוקר אחרי נתק של שנים
- לקראת הפתיחה - החוזים יורדים על רקע חדשות מעורבות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשתות קמעונאות כמו וולמארט וטארגט דיווחו על תוצאות חזקות לרבעון מה שעזר להפיג את החשש ממיתון קרב במשק האמריקאי. וולמארט רשמה רווח מתואם של 67 סנט למניה על מכירות של 169.3 מיליארד דולר ברבעון. זאת לעומת צפי האנליסטים לרווח של 65 סנט למניה ומכירות של 168.6 מיליארד דולר.
טארגט דיווחה כי ההכנסות ברבעון עלו ב-2.7% לעומת שנה שעברה ל-25.5 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-25.48 מיליארד דולר. שיעור הרווח הגולמי היה 28.9% לעומת 27% לפני שנה ולעומת צפי האנליסטים שהיה ל-28%. הרווח למניה זינק ב-43% לעומת שנה שעברה ל-2.57 דולר ולעומת הצפי שהיה ל-2.18 דולר. תחזית החברה הייתה לטווח של 1.95 עד 2.35 דולר.
עם זאת, היו כאלה שסייגו הסקנת מסקנות לגבי היעדר מיתון בארה"ב אחרי דוחות רשתות הקמעונאיות, בעיקר בגלל העובדה שקמעונאיות שמוכרים מגוון רחב של מוצרי צריכה בסיסיים מצליחים לרוב גם בתקופות מיתון, כמו גם אלה המציעים את המחירים הטובים ביותר. דווקא העובדה שוולמארט וטארגט הציגו ביצועים טובים ברבעון אחרי שהורידו מחירים אולי מרמזת כי במידה ולא היו מורידות מחירים הביקושים היו חלשים יותר.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ועדיין, דוחות פוט לוקר לא מציביעים על האטה משמעותית בצריכה של האזרח האמריקאי, כך שבתמונה הכוללת מדובר בתמונה אופטימית לגבי המשק.
מניית פוט לוקר נסחרת לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר אחרי עלייה של 5.5% מתחילת השנה ועלייה של 90% ב-12 החודשים האחרונים. המנייה נסחרת במכפיל 21 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 15 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.פוט לוקר סתם רשת יקררררררה,יש חלופות (ל"ת)רן א 28/08/2024 16:51הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
הרכישה של יצרנית הטיילנול Kenvue בידי קימברלי קלארק תמורת קרוב ל-50 מיליארד דולר תסייע לשני הצדדים - המותגים של Kenvue "יתעוררו" וקימברלי תקבל חיזוק משמעותי שיכול למצב אותה בעמדת הובלה בשוק שהתחזיות צופות לו מכירות של 632 מיליארד דולר ב-2032. וגם: מיהי מטסרה, יצרנית התרופה להשמנת יתר שנמצאת במוקד הקרב בין פייזר לנובו נורדיסק
בתחילת השבוע ראינו (שוב) את מסלול הייסורים שצריכים המשקיעים לעבור בשנים האחרונות. ביום ג' הובטח להם, באמצעות כל אתרי התקשורת מניו יורק ועד טוקיו דרך ת"א, שהמשבר הגדול מתחיל בגלל ההערכות המטורפות ועוד כל מיני סיבות. ביום ד', כשהמשקיעים התעוררו בחרדה ממה שנראה להם כחזרה של משבר 1929, התגלה להם שכלום לא קרה. אפילו מופע האימים של ראש העיר השיעי החדש של ניו יורק ומלחמותיו בטראמפ, בביל אקמן ובמיליארדרים נוספים (שאפילו כלי התקשורת המכובדים ביותר טענו ביום ג' שתרומתו למשבר שמתפתח רצינית) לא הפריע לשוק לעלות בעוצמה.
למה חשוב לציין זאת? ראשית, כי המשקיעים, ברובם, אינם מטומטמים כפי שהתקשורת נוטה להאמין. הם רואים את התוצאות העסקיות, מבינים לאן מכוון הנשיא ומנתחים נכון את התוצאות. תיקון בהחלט מתחייב בגלל ההערכות המטורפות, אבל משבר? למה? הבעיה היא שאפילו תיקונצ'יק לא מתאפשר בגלל שמי שקורא נכון את המפה הכלכלית מבין שכרגע המניות הן עדיין המשחק המועדף בעיר לטווח הבינוני והארוך, והבעיה היחידה היא המחיר. אבל מה לעשות כשיש מספיק משקיעים, במיוחד מדורות ה-X,Y ו-Z, שמוכנים להיכנס אפילו בתיקון קטנטן. דעתי היא שמתחייב תיקון ערכים גדול בהרבה מ-2%, אבל לצורך כך מתחייב "זרז" רציני ולא שטויות מהתקשורת.
משקיעים אקטיביסטים ציפו לעסקה
מדוע קימברלי קלארק (סימול:KMB) רוכשת את Kenvue (סימול:KVUE), יצרנית הטיילנול? האמת, לא הופתעתי לראות את עסקת הרכישה הזאת בשווי של 48.7 מיליארד בשילוב של מניות ומזומן. לא הופתעתי כי מאז הונפקה KVUE, יצרנית התרופה הנפוצה בעולם לשיכוך כאבים והורדת חום, במאי 2023, היו דיבורים רבים בוול סטריט על האפשרות של מיזוג בין החברות. Kenvue הייתה מטרה של משקיעים אקטיביסטים שאינם מרוצים ממסלולה של החברה ווול סטריט. בנוסף הם ציפו שקימברלי-קלארק הוותיקה תבצע פעילות M&A משמעותית מאחר שבחמש השנים האחרונות היא לא סיפקה את הסחורה לבעלי מניותיה לאחר שבין 2009 ל-2020 שילשה המניה את ערכה.
אני הכרתי היטב את Kenvue עוד בטרם הונפקה, כשהייתה חלק מענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ). ג'ונסון אנד ג'ונסון הנפיקה את החברה במאי 2023. ההנפקה אמנם הצליחה, החברה גייסה 3.8 מיליארד, והמניה פתחה את דרכה הציבורית בעלייה שאיפשרה ל-JNJ למכור את כל המניות שברשותה בשוק. אבל מניית KVUE לא שימחה את בעליה כי מאז ההנפקה ירדה בקרוב ל-50%. הירידה נבעה מירידה במכירות שלוותה בירידה חדה יותר ברווח למניה, מ-1.09 דולר ב-2022 ל-54 סנט ב-2024.
- קימברלי-קלארק רוכשת את יצרנית טיילנול ב-48.7 מיליארד דולר
- קימברלי-קלארק עולה בכ-4% בעקבות צמיחה אורגנית חדה ברבעון השני ותחזית מעודכנת כלפי מעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסט קונהי קים מהמורנינג סטאר, שאני עוקב אחרי הניתוחים שלו בתחום הרפואה ושמכסה את קימברלי, כתב שלדעתו מסעה הקצר והבלתי מוצלח של Kenvue כחברה ציבורית נבע בחלקו מביצוע לקוי וחוסר ניסיון בפעילות כעסק עצמאי. הוא כתב שחברת מוצרי צריכה מבוססת יותר, כמו קימברלי-קלארק, יכולה לסייע בהעלאת ערכה של Kenvue, מה שיתרום משמעותית לרוכשת. הסיבה שקימברלי רכשה את Kenvue במחיר כזה - פרמיה של 46% אבל במחיר שלמעשה מייצג את מחיר ההנפקה ב-2023 - קשורה לכך.

