יואב תורגמן מנכל רפאל
צילום: דוברות רפאל

רפאל בצבר שיא, "עובדי רפאל מגויסים למאמץ המלחמתי"

המכירות ברבעון עלו ב-25% ל-3.9 מיליארד שקל, הצבר כ-59 מיליארד שקל; המכירות במחצית - 7.8 מיליארד שקל והרווח 364 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (5)

תוצאות טובות לרפאל. היקף המכירות ברבעון השני של 2024 עמד על סך של 3.9 מיליארד שקל, עליה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות עלה לשיא של כל הזמנים ועומד על כ-59 מיליארד שקל. 

 

 

היקף ההזמנות ברבעון השני הסתכם ב-6.5 מיליארד שקל, עלייה של 65% לעומת 3.9 מיליארד ברבעון המקביל.

היקף ההזמנות במחצית עמד על 14.3 מיליארד שקל, עלייה של 34%  לעומת החציון הראשון של 2023. הצבר הגיע כאמור לשיא של 59, לעומת 41 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

מכירות החברה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-7.8 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-28%. בתוך כך ולאור הצמיחה והיציבות העסקית של החברה, חברת הדירוג מעלות S&P העלתה לפני כחודש את דירוג האשראי של רפאל מדירוג A- לדירוג A באופק יציב, הדירוג הגבוה ביותר המוענק לחברה ישראלית.

 

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "רפאל מסכמת את החציון הראשון של 2024 עם נתונים כספיים מצויינים וביקוש הולך וגובר למערכותיה בארץ ובעולם. החלטת S&P להעלות את דירוג רפאל לרמה הגבוהה ביותר בישראל מעידה על איתנותה הפיננסית של החברה הכוללת עלייה ברווח, בהזמנות ובמכירות והגעה לשיאים חדשים. לצד הפיתוחים הטכנולוגיים פורצי הדרך מתברר שגם בתחום התנהלותה הכלכלית רפאל עושה את הבלתי יאומן וממשיכה לצמוח בעקביות עם שיפור של עשרות ומאות אחוזים ביחס לשנים קודמות ברוב הפרמטרים. עובדי רפאל ומנהליה פועלים בנחישות ובמסירות, ועושים לילות כימים, במיוחד בתקופה זו של מלחמה, על מנת לממש את חזון החברה ולהוות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל. בשמי ובשם הדירקטוריון אני מברך על כך שהישגים אלה באים לידי ביטוי גם בתוצאות הכספיות של החברה".

 

מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן הוסיף: "רפאל ממשיכה במגמת הצמיחה ומציגה יציבות כלכלית ונתונים כספיים מעולים לצד עמידה ביעדים ובמשימה המרכזית לשמירת יתרונה האיכותי של מדינת ישראל. מערכות רפאל, במגוון רחב מאד של תחומים, הינן עמוד תווך בביטחון המדינה ובהגנה על אזרחיה ועובדות ועובדי רפאל מגוייסים כולם בשנה האחרונה למאמץ המלחמתי ותורמים תרומה משמעותית במלחמת "חרבות ברזל". רפאל משקיעה משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך המקנות יתרון משמעותי בשדה הקרב וזוכה להכרה בינלאומית ולביקוש גובר. כפועל יוצא, רפאל מתעתדת השנה להוסיף לשורותיה כ- 2,200 עובדים חדשים, מטובי המדענים והמהנדסים במדינת ישראל לצד חיזוק תשתיות וכושר הייצור. קבוצת רפאל מונה כ- 40 חברות בארץ ובעולם הפועלות בשווקים מרובים תוך הקפדה על עמידה במחויבויות כלפי הלקוחות בארץ ובעולם".

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ליצי 31/08/2024 08:23
    הגב לתגובה זו
    שימו לב למגמת הקרנות בשנה האחרונה בעיקר בחו"ל וגם בארץ ,פרנסה לכולם.....
  • 2.
    דוד 28/08/2024 14:31
    הגב לתגובה זו
    לא היה עובר חלק במקומות אחרים. מה קורה לנו?
  • אנונימי 28/08/2024 21:23
    הגב לתגובה זו
    יד רוחצת יד....של ליכוד יד רוחצת יד ...של ליכוד
  • 1.
    העורב 28/08/2024 11:41
    הגב לתגובה זו
    אין ספק, מדובר בארץ חלב ודבש אבל לא לאזרחיה.
  • איתן 28/08/2024 15:30
    הגב לתגובה זו
    צודק ב 100%
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.