דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
דני אולמו חיכה שבועיים שלמים כדי לחגוג את הבכורה שלו בברצלונה: הוא עלה כמחליף למשחק אתמול מול ראיו וייקאנו, הספיק לבעוט למשקוף והבקיע את המהפך בדרך לניצחון של הקטאלונים. אחרי שכיכב ביורו האחרון, המעבר של אולמו, שזכה עם ספרד באליפות אירופה, היה טבעי.
כך זה נראה אתמול, לאחר המשחק:
החזרה של אולמו לברצלונה הלהיבה את האוהדים. הוא חתם על חוזה לשש שנים, כשברצלונה שילמה 47 מיליון אירו (שעשויים לגדול בעוד כעשרה מיליון בהתאם להישגיו), כשסעיף השחרור לא ממש יאפשר לו לעזוב: 500 מיליון יורו. אולמו בן ה-26 שיחק בברצלונה עד לפני עשור, אז עבר לאקדמיה של דינמו זאגרב ומשם לקבוצת הבוגרים. הוא כבש בעונה שעברה ארבעה שערים ועוד חמישה בישולים עבור קבוצתו, לייפציג, ועזר לה לזכות בסופר קאפ ובשני גביעים.Man of the hour. pic.twitter.com/KPcFd0ErRA
— FC Barcelona (@FCBarcelona) August 27, 2024
180 אלף אירו בשבוע
לאחר החתימה שלו, בתקשורת הספרדית לא עסקו בשכרו, אולם מתברר כי מדובר בחוזה עתק - שכר הברוטו שלו הוא 56,280,000 יורו. איך זה יתחלק? אולמו יקבל שכר בסיס ברוטו של 9,380,000 אירו לעונה הקרובה (180,385 אירו לשבוע), לא כולל בונוסים. ההערכה היא שכולל בונוסים אולמו ירוויח עוד 40 אלף אירו לשבוע. לשם השוואה, אולמו הרוויח בעונה שעברה 152,389 ליש"ט בשבוע, שהם 7.9 מיליון ליש"ט בשנה. זה לא רחוק משכרו הנוכחי, שמתומחר באירו. רוצים להשוות את זה לישראלי בכיר? הנה פרטי השכר של מנור סולומון באנגליה, שחתם אתמול בלידס. החוזה יכל להוות בעיה בברצלונה, אך היא החליטה לתת לו מענקים נוספים. צריך לזכור שהשכר של אולמו עד העונה האחרונה, אז שודרג לקראת היורו, היה נמוך משמעותית. לשם השוואה, פרנקי דה יונג מרוויח כ-37.5 מיליון אירו ורוברט לבנדובסקי 33.2 מיליון אירו. אחריהם ברשימה הרוויח בעונה שעברה אילקאי גונדואן 18.7 מיליון אירו (חזר לסיטי, הנה הפרטים) ולכן השכר של אולמו לא כל כך גבוה בהתחשב בכך שהוא מגיע על תקן אחד השחקנים הבולטים בקבוצה. "אין בכורה יותר טובה מזו", אמר אולמו הלילה, לאחר המשחק, “לא ניצחנו כאן הרבה שנים, אני מרגיש מצוין ומאוד חיכיתי לשחק. אני מאוד שמח ששיחקתי ושעזרתי לקבוצה. היכן שהמאמן רוצה – שם אהיה. היום הייתי מאחורי לבנדובסקי ואני יכול לשחק גם בכנפיים. אני תמיד מחפש לכבוש וליצור מצבים. לאמין ימאל מצא אותי ואני שמח".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
