אודיטי נופלת ב-12% אחרי סקירת שורטיסטים הטוענים שהיא מטעה את המשקיעים
ענקית הקוסמטיקה אודיטי נופלת ב-12% במסחר, זאת אחרי שרשמה זינוק של כמעט 40% מאז הדוחות האחרונים שלה מוקדם יותר החודש. חברת המחקר Ningi Research טענה במאמר של 50 כי החברה שעומדת מאחורי מותגי איפור מובילים שבראשם IL MAKIAGE הטעתה משקיעים ואינה פועלת רק אונליין כפי שהצהירה. בנוסף, ההאשמות של חברת המחקר כללו טענות על הפעלת רשת חנויות בישראל ושימוש בשיטות חיוב מטעות. ל-Ningi יש פוזיצית שורט במניה, אם כי היא לא חשפה את גודל הפוזיציה.
לפי הטענות, אודיטי מכרה למשקיעים את הרעיון שהיא "משבשת" את תעשיית היופי המסורתית על ידי שינוי האופן שבו אנשים רוכשים איפור ברשת. החברה מציגה את עצמה כקמעונאית דיגיטלית לחלוטין שמוכרת ישירות ללקוחות וטענה שהיא רואה רווחים וצמיחה עצומים שקשה לעסקים דומים להשיג.
גם ברבעון האחרון אודיטי עקפה את צפי האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של 212 מיליון דולר לעומת 166 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2023, גידול של 28%, ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 205.1 מיליון דולר. הרווח המדולל המתואם הסתכם ב-0.61 דולר למניה לעומת 0.37 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2023, ולעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 0.49 דולר למניה.
Ningi Research טוענת שאודיטי אינה חברה דיגיטלית לחלוטין וכי למותג IL MAKIAGE שלה יש למעלה מ-40 חנויות בישראל, מה שנכון וידוע לכל הישראלים. Ningi טוענת עוד כי רוב הרווחים של אודיטי מגיעים מהאזור - ולא מארה"ב. החברה ציינה כי ביקרה בחנויות IL MAKIAGE בישראל ורכשה שניים מהמוצרים הנמכרים ביותר של החברה משני מיקומים שונים. היא טענה כי החנויות אינן חלק מזיכיון אלא בבעלות החברה.
- התזמון המושלם של אורן הולצמן; אודיטי נפלה 30% מאז שמימש
- סודות היופי של אודיטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם טוענת גם שה"סוד" לצמיחה הדיגיטלית של אודיטי טמון במנויים, שלדברי Ningi, ללקוחות יכול להיות קשה להקפיא או לבטל אותם.
"המחקר שלנו מצביע על כך שלקוחות נכנסים ללא ידיעתם לתכניות מנויים שאינן ניתנות לביטול, ומאפשרות לאודיטי לזהות רכישות חוזרות ברבעונים הבאים למרות שהלקוחות לא רוצים את המוצר", נכתב בדו"ח. הטענה הזו בעצם מדברת על כך שבמסגרת מתן "תקופת ניסיון" בתשלום ללקוחות מסוימים עם חלק מהמוצרים שהיא מציעה, היא מכניסה אותם למאגר שרואה את אותם לקוחות כלקוחות חוזרים של החברה, מה שמביא לאומדני רכישות חוזרות עתידיות שלא בהכרח יקרו ומנפח את התחזיות.
אודיטי אכן ציינה בעבר כי יותר ממחצית מההכנסות שלה שלה מגיע מלקוחות חוזרים. "כל חברה מקוונת שתפעל אפילו קרוב למכירות שלנו תחווה את זה, כמו שתמיד יהיה אחוז מסוים שלא מרוצים", אמר אז המנכ"ל אורן הולצמן ל-CNBC. "אני לא חושב שזה הגיוני לבטל את ההטבה הזו ללקוחות בגלל קבוצה קטנה מאוד של משתמשים שלא קראו בעיון איך זה עובד והתבלבלו", אמר אז הולצמן. "נמשיך לעבוד קשה כדי לחנך את המשתמשים האלה ואנחנו משקיעים הרבה בטכנולוגיה סביב זה".
גורמים בשוק טוענים כי הטענות העולות בדוח הן שקריות חסרות כל בסיס. בינתיים, המשקיעים שחיבקו את החברה מאז פרסום הדוח האחרון לוקחים אותו ברצינות - המניה יורדת ב-12% במחזור של מיליון וחצי דולר תוך פחות משעה מתחילת המסחר, זאת כאשר הממוצע היומי הוא מחזור של מיליון דולר.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 2.שלומי אחד 21/05/2024 21:26הגב לתגובה זוכמה שטויות בחו"ד של קרן שורט אין סיכוי בעולם שדוח כל כך מטומטם מפיל את המניה מציע לחברה לחקור מה האינטרס האמיתי של חברת השורט ומי בכלל מכר והוריד את המניות ייתכן שהחברה יכולה להפוך לנתבעת לתובעת
- 1.חברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים 21/05/2024 17:43הגב לתגובה זוחברת שורט שעושה כסף מירידת ערך במנייה ממציאה דברים זה לא חדש. גם נגד טואר וננוקס היו טענו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
