מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי עוקפת את הצפי בדוחות ובתחזית; המניה מזנקת ב-20% בטרום

החברה של ערן זינמן ורועי מן רשמה הפתעה של 50% לעומת צפי האנליסטים לשורת הרווח; צופה הכנסות של בין 942-948 מיליון דולר ב-2024 - האנליסטים ציפו ל-935 מיליון דולר
רוי שיינמן |

חברת מאנדיי הישראלית הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, עם הכנסות של 217 מיליון דולר לצד רווח של 61 סנט למניה. לצד התוצאות החזקות הודיעה החברה על תחזיות גבוהות מהצפוי עבור הרבעון הקרוב והשנה כולה. מניית החברה מגיבה לדוחות בעלייה של 20% במהלך המסחר המוקדם בוול סטריט.

ההכנסות הסתכמו ב-216.9 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-210 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח נקי המתואם (Non- GAAP) עמד על 61 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 0.14 סנט למניה דולר ברבעון הראשון של 2023, והרבה מעבר לצפי האנליסטים לרווח של 4 סנט למניה.

לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השני והשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השני צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 226-230 מיליון דולר, גידול של 29%-31% לעומת אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 225 מיליון דולר. את שנת 2024 כולה הם צופים עם הכנסות של 942 עד 948 מיליון דולר, גידול של 29%-30% לעומת אשתקד. האנליסטים צפו הכנסות של 935 מיליון דולר. ל-2024 החברה גם צופה רווח תפעולי Non-GAAP בסך 77 עד 83 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 8% עד 9%, ותזרים מזומנים חופשי של 238 מיליון דולר עד 244 מיליון דולר ושיעור תזרים מזומנים חופשי של 25% עד 26%.

נתונים נוספים

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 92 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי של 89.9 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 42.7 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 38.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.

שיעור ה-Net Dollar Retention ברבעון היה 110%. שיעור ה-Net Dollar Retention של לקוחות עם יותר מ-10 משתמשים היה 114%. שיעור ה-Net Dollar Retention ללקוחות עם הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של יותר מ-50,000 דולר היה 114%. שיעור ה-Net Dollar Retention ללקוחות עם ARR של יותר מ-100,000 דולר היה 113%.

מספר הלקוחות המשלמים עם יותר מ-10 משתמשים עמד על 55,515, גידול של 18% לעומת 47,228 לקוחות בתקופה המקבילה. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-50,000 דולר עמד על 2,491, גידול של 48% לעומת 1,683 לקוחות בתקופה המקבילה. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-100,000 דולר עמד על 911, גידול של 55% לעומת 588 לקוחות בתקופה המקבילה.

"הרבעון הראשון שלנו מסמן פתיחה יוצאת מן הכלל לשנה, עם ביקוש חזק למוצרים שלנו מצד ארגונים ולקוחות בגדלים שונים", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "אנו שבעי רצון במיוחד מהצמיחה המהירה של monday sales CRM ו-monday dev, שניהם זמינים לרכישה לכלל לקוחותינו, כפי שבא לידי ביטוי בגידול מואץ של מספר הלקוחות החדשים ברבעון. במקביל לכך שאנו ממשיכים לפתח את פלטפורמת המוצרים לעבודה (WorkOS), אנו מתמקדים כל העת בהמשך צמיחה תוך יצירת ערך עסקי משמעותי ללקוחותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

גרמניה עומדת בפני דילמה עמוקה: כיצד לשמר את זהותה כמעצמת רכב מסורתית אך גם להתאים עצמה לעידן שבו התוכנה, הבינה המלאכותית והנתונים חשובים לא פחות מהמנוע. אנליסטים מזהירים כי חברות כמו BYD, Nio ואקספנג הסיניות מקדימות את יצרניות הרכב האירופיות במרחק של כמה שנים בתחום האוטונומיה והאינטגרציה הדיגיטלית. 

"אם גרמניה לא תראה עצמה כחלק מהמהפכה הדיגיטלית, היא תישאר יצרנית משנה", כתב אחד הכלכלנים הגרמניים, “העתיד אינו במנוע, אלא במוח של הרכב".

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

דוגמא מובהקת למשבר היא פורשה, החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן, שדיווחה לפני כשבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט. המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת.