חוששת מהשתלטות? באירופה לא אוהבים את חדירת המכוניות הסיניות
לא מעט חברות רכב מתחלקות בעוגה ההולכת וגדלה של המכוניות החשמליות. רבות מהן אלו חברות מסורתיות שהשיקו דגמים חשמליים וחשמליים ומולן ניצבות החברות שהוקמו על טהרת ה-EV. לא מעט מאותן חברות הן יצרניות סיניות שנופנות "פייט" לא רע בכלל לחברות המסורתיות. במדינות מסוימות, כמו ישראל למשל, יצרניות ה-EV הסיניות כבר עקפו מזמן יצרניות אחרות מבחינת קצב המכירות ואפילו את טסלה הענקית האמריקאית.
היצרנית הסינית BYD מרחיבה את פריסת כלי הרכב שלה ברחבי העולם, ויש הסבורים שזה רק עניין של זמן עד שיגיעו עוד כלי רכב מתוצרת סין לארה"ב. בנוסף, קיים חשש בקרב יצרניות רכב עולמיות שיריבים סיניים, כמו BYD, הנתמכים על ידי וורן באפט עלולים להציף את השווקים שלהם, ולהפחית את הייצור המקומי ואת מחירי הרכב לרעת תעשיות הרכב שלהם.
עלייתם של BYD ויצרניות סיניות אחרות הביאה את מנכ"ל טסלה אילון מאסק בינואר להזהיר שבהיעדר חסמי סחר, יצרניות הרכב הסיניות "יהרסו" יריבות בינלאומיות. הצמיחה של BYD, כולל מכירות של רכבים שאינם חשמליים, מתבטאת בעיקר באמצעות גידול במשלוחי כלי ברכב מחוץ לסין: השווקים בחו"ל היוו כ-10% מהמכירות של BYD בשנה שעברה שעמדו על יותר מ-3 מיליון מכוניות, נתון שכבר הוכפל מתחילת השנה הנוכחית.
גם האירופאים מתחילים להיזהר
כמו שאירופה התעוררה מאוחר בכל הקשור להעלאות הריבית כנגד האינפלציה, נראה שגם בתחום הזה הם לקחו את הזמן. BYD למשל כבר הצהירה על כוונותיה להקים מפעל בהונגריה על מנת להעלות משמעותית את קצב המכירות שלה ביבשת. האירופאים חשים את הנגיסה ההולכת וגוברת של סין בשוק הרכב, הן על חשבון היצרניות האירופאיות והן על חשבון ייבוא אחר כמו של טסלה האמריקאית, ובאיחוד החליטו להתחיל לחקור את התערבות הממשל הסיני בדמות סובסידיות שנועדו להקל על החברות הסיניות לייצא לעולם.
- הסנקציות המתוכננות של אירופה על ישראל: 227 מיליון אירו בשנה
- ברבור שחור אירופאי: משבר החוב חוזר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיחוד האירופי טוענים כי BYD ויצרניות סיניות אחרות בהן גי'לי, לא משתפות פעולה עם החקירה. על מנת לסייע ליצרניות האירופאיות החלו מדינות באירופה לגבש ביחד עם אותן חברות תכניות להגדלת מכסות הייצור של הרכבים החשמליים. בצרפת למשל מדובר בייצור של כ-750 אלף מכוניות חשמלית מדי שנה ב-4 השנים הקרובות, זאת לעומת ייצור של כ-200 אלף מוכניות חשמליות בשנה כיום.
בסין, מגד, לא נשארו אדישים והחלו לבחון כיצד ניתן להקשות על הייבוא של מוצרים שונים מאירופה אליה. בנוסף לכך גם לספק אולי דחיפה נוספת עבור היצרניות המקומיות כדי לסייע להן אף יותר בחדירה לשוק האירופאי ולעולם בכלל. לא מן הנמנע שמדובר בקרב אבוד מראש עבור אירופה שכן אם נסתכל על מוצרים רבים אחרים, ובעיקר טכנולוגיים כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים, הרי שרובם מגיעים מסין, זאת לצד מותגים סיניים שכובשים את העולם בהם וואווי ושיאומי.
- 1.חח הכניסו את האיסלם לאירופה ועדיין לא התעוררו (ל"ת)יוני 07/05/2024 20:27הגב לתגובה זו

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.