צאבי אלונסו
צילום: באייר לברקוזן טוויטר רשמי

מעל ל-15 מיליון אירו: אלה הסכומים שדורשת לברקוזן עבור אלונסו

באיירן מינכן וליברפול ישלמו? הקבוצה מצמרת הבונדסליגה לא תוותר על המאמן שלה בכזו קלות. וגם: השכר שמרוויח לעומת טוכל וקלופ
יובל כרמל | (1)

עונת 23/24 הביאה איתה לא מעט הפתעות, אך נראה כי אף אוהד כדורגל לא ציפה שבגיל 42 בלבד, יהפוך צ'אבי אלונסו למאמן המבוקש בעולם. שניים מהמועדונים הגדולים בעולם, ליברפול ובאיירן מינכן (איתה מתחרה אלונסו על האליפות), להוטות להעניק למאמן הספרדי את המפתחות ולרוץ איתו שנים קדימה.

אין ספק שבאייר לברקוזן בהנהגתו של אלונסו היא אחת מהקבוצות האיכותיות בעולם. כשהיא נמצאת במקום הראשון בבונדסליגה עם פער של 8 נקודות מבאיירן, כשלאחרונה הצליחו שחקני לברקוזן לשבור את השיא של הבווארים למשחקים רצופים ללא הפסד בגרמניה, כשאלונסו וחניכיו עדיין מחזיקים בתואר הקבוצה היחידה שלא ספגה אף הפסד העונה בכל המסגרות.

שחקני לברקוזן חוגגים (באייר לברקוזן טוויטר)

ניכר כי ההצלחה מניבה פירות. עם עזיבתו הצפויה של יורגן קלופ, בליברפול ישמחו לראות את אלונסו אחראי על פרויקט ארוך טווח לשנים הקרובות, כשגם בשורותיה של אלופת גרמניה ישמחו להחליפו בתומאס טוכל, שהודיע לא מזמן על עזיבה. בינתיים,אלונסו אוהב להבהיר כי יש לו חוזה בלברקוזן עד 2026, כך שלפני יוני הקרוב אין למה להתעסק במעבר אפשרי.

עם זאת, גם ממועדון הפאר האנגלי וגם מהנהלת באיירן פנו לראשי לברקוזן, שלא אהבו את ההתעסקות של אלופת גרמניה במנג'ר שלהם, שמתחרה איתם על האליפות, כשלפי הדיווחים אלונסו עצמו מחזיק בדעה דומה.

שני המועדונים מוכנים להציע חוזי עתק למנג'ר הספרדי, שמרוויח כיום 5 מיליון אירו לעונה. טוכל בבאיירן משתכר בבערך 10 מיליון אירו, בעוד קלופ מרוויח את אחת המשכורות הגבוהות בעולם עם בערך 17.5 מיליון אירו לעונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עותניאל 29/02/2024 12:15
    הגב לתגובה זו
    המחירים שמשלמים למאמני על הם תוצאה של משכורות שחקנים של עשרות מיליוני אירו לשנה. זה מוציא קבוצות קטנות ובינוניות מחוץ לתחרות
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.