במספרים: למה ההישג של באייר לברקוזן הוא בלתי נתפס?
לברקוזן זכתה בגביע אופ"א ב-1988 וכעת היא רחוקה שני משחקים מטרבל נדיר, אחרי שהבטיחה את האליפות בגרמניה. צריך לזכור שקייזרסלאוטרן משחקת בליגת המשנה, אבל בגמר הליגה האירופית המשוכה תהיה קשה בהרבה כשהאיטלקים ינסו להוכיח שהם מסוגלים לעשות זאת.Bayer Leverkusen have done it AGAIN. 🤯 49 games unbeaten run. Bundesliga champions for first time. Qualified to Europa League final. Qualified to DFB Pokal final. Unbelievable. Minute 98 again. 🔴⚫️ pic.twitter.com/nv3JSYisRA
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) May 9, 2024
כמה הן שוות?
עבור לברקוזן לא מדובר בסתם העפלה. היא נקמה ברומא על שהדיחה אותה בעונה שעברה מהמפעל הזה באותו שלב בדיוק. שווי השוק של רומא נע סביב 327 מיליון אירו, בעוד ששווי השוק של לברקוזן נע סביב 594 מיליון אירו. עבור אטאלנטה זהו חצי גמר וגמר אירופי ראשון מאז סוף שנות השמונים. היא הצליחה להדיח ברבע הגמר את יורגן קלופ וליברפול, מועדון עשיר וחזק יותר, שיתרכז מעתה בליגה. אטלאנטה מחזיקה גם בסגל שחקנים ששווה 349 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
