באייר לברקוזן
צילום: באייר לברקוזן טוויטר רשמי

במספרים: למה ההישג של באייר לברקוזן הוא בלתי נתפס?

49 משחקים ברציפות, שיא אירופי, הגרמנים לא הפסידו והם בגמר הליגה האירופית. כמה שווה הקבוצה והאם היא מסוגלת לזכות בטרבל העונה?
איציק יצחקי |
מספר נתונים כמעט בלתי נתפסים מתפרסמים הלילה (בין חמישי לשישי) על באייר לברקוזן, שפשוט לא מפסיקה להפתיע. הקבוצה המטורפת העפילה לגמר הליגה האירופית ונראה שאין מי שיעצור אותה בדרך לתואר. החבורה של צ`אבי אלונסו כבר פיגרה 2:0, אבל גול בדקה ה-97' הציל אותה ואטאלנטה שהביסה 0:3 את מארסיי תפגוש אותה בגמר. הסיפור של לברקוזן הוא כמעט בלתי נתפס העונה: היא פשוט יודעת לנצח משחקים ברגע האחרון. מספר הפעמים שבהם היא הייתה בפיגור וניצחה את המשחק לא נתפס ביחס לעונה אחת. למרות היריבה אתמול, רומא, היא ידעה לעשות שוב את העבודה: זה התחיל בדקה ה-82 עם עצמי של ג'אנלוקה מנצ'יני ויוסיפ סטאניסיץ', שעלה מהספסל, כבש את השער הכי חשוב במפעל עד כה בתוספת הזמן. אבל יותר מזה, שימו לב לנתון המדהים הזה: 49 משחקים רצופים לברקוזן לא הפסידה - שיא אירופי חדש. הנתונים האחרים גם הם כמעט בלתי נתפסים כשמחברים אותם לעונה אחת: הקבוצה הזאת היא אלופת הבונדסליגה בפעם הראשונה, היא העפילה לגמר הליגה האירופית וגם לגמר הגביע הגרמני, שם תפגוש את קייזרסלאוטרן בסוף החודש.   לברקוזן זכתה בגביע אופ"א ב-1988 וכעת היא רחוקה שני משחקים מטרבל נדיר, אחרי שהבטיחה את האליפות בגרמניה. צריך לזכור שקייזרסלאוטרן משחקת בליגת המשנה, אבל בגמר הליגה האירופית המשוכה תהיה קשה בהרבה כשהאיטלקים ינסו להוכיח שהם מסוגלים לעשות זאת.

כמה הן שוות?

עבור לברקוזן לא מדובר בסתם העפלה. היא נקמה ברומא על שהדיחה אותה בעונה שעברה מהמפעל הזה באותו שלב בדיוק. שווי השוק של רומא נע סביב 327 מיליון אירו, בעוד ששווי השוק של לברקוזן נע סביב 594 מיליון אירו. עבור אטאלנטה זהו חצי גמר וגמר אירופי ראשון מאז סוף שנות השמונים. היא הצליחה להדיח ברבע הגמר את יורגן קלופ וליברפול, מועדון עשיר וחזק יותר, שיתרכז מעתה בליגה. אטלאנטה מחזיקה גם בסגל שחקנים ששווה 349 מיליון אירו.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.