וול-סטריט ננעלה בירוק בוהק: הנאסד"ק זינק ב-2.9%, אנבידיה קפצה ב-16%
המדדים בוול סטריט עלו בחוזקה בהובלת אנבידיהNVIDIA COR . דוחות ענקית השבבים שפורסמו אמש העידו על המשך צמיחה של תחום ה-AI והביאו לאופטימיות בשווקים. המדדים שוברים שיאים ובוול-סטריט מתחילים לתהות כמה עוד העליות יכולות להימשך.
סגן יו"ר הפד צופה: הורדות ריבית ונחיתה רכה לכלכלה בדרך - "העובדה ששיעורי האבטלה והפיטורים נותרו נמוכים בשנה האחרונה על רקע דיסאינפלציה מעידה על כך שקיים נתיב להשבת יציבות המחירים ללא עלייה משמעותית באבטלה שליוותה לעיתים קרובות מחזורי הידוק משמעותיים"
הדוחות הצפויים השבוע:
הלילה לאחר נעילת המסחר - בלוק PERSHING SQUARE HOLDINGS LTD , קארבנה CARVANA CO. .
שישי - וורנר ברוס WARNER BROS. DISCOVERY .
מאקרומדד הניקיי היפני ברמה הגבוהה ביותר מאז 1989 - באפט צדק - המשקיע האגדי הבחין כבר מזמן בכוח הגובר של החברות היפניות והחל לרכוש החזקות גדולות בבתי מסחר במדינה, להם השפעה רבה
שיעור הרווח של חברות בארה"ב משתפר. למה זה צפוי להימשך - בוול-סטריט מעריכים כי שולי הרווח בדרך להתאוששות וכל מה שצריך כדי שזה יקרה זה שהכלכלה תישאר יציבה. השנה, האנליסטים מעריכים כי החברות המרכיבות את ה-S&P 500 ייצרו שיעור רווח תפעולי מצרפי של 17.1%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק אוף אמריקה: הורדות הריבית יורידו את הלחץ מטה על מחירי הנפט - למרות הערות נציגי הפד האחרונות שקיררו את ציפיות המשקיעים בנוגע להורדת ריבית קרובה, בבנק עדיין צופים הורדות ריבית משמעותיות השנה
המיתון מחוץ לארה"ב מתרחב: יפן, בריטניה וכנראה גרמניה נכנסו למיתון - מאקרו: 2 מכלכלות ה-G7 נמצאות במיתון; יפן איבדה את מקומה ככלכלה השלישית בגודלה לגרמניה, למרות שגם שם הבנק המרכזי אומר שהיא "ככל הנראה" גם כן במיתון כבר; למרות הנתונים הקשים ישנם סימנים חיוביים בשתי הכלכלות הגדולות; מיקרו: המניה הבריטית שזינקה ב-220% בשנה שעברה.
מניות במרכז
אטסי ETSYINC נפלה ב-8% - לאחר תחזית חלשה. בוול-סטריט עדיין אופטימיים - הנהלת אטסי האשימה בתוצאות את הצרכנים, שהוציאו פחות על מוצרי מותרות, בנוסף להנחות והמבצעים הרבים שהציעו קמעונאים במטרה לעודד מכירות- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
למרות הצניחה בחיסוני הקורונה - מודרנה MODERNA הפתיעה ועקפה את הצפי החברה שבשנים האחרונות נהנתה מהצלחת חיסוני הקורונה רואה את הביקושים שלהם הולכים ויורדים, ועד כה היא לא הצליחה להציג מוצרים חדשים שיספקו את המשקיעים; עם זאת, החברה הפתיעה בדוחות הרבעון הרביעי, מה שמזכיר שכנראה עוד יש מקום לאופטימיות.
ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE מתכננת לפטר 10% מהעובדים שלה אחרי שדיווחה על הפסד גדול מהצפוי ברבעון הרביעי, והמטרה שהיא שמה לעצמה לייצר 57 אלף רכבים חשמליים ב-2024, ירידה לעומת 57,232 רכבים שייצרה ב-2023. החברה דיווחה על הפסד למניה של 1.58 דולר על הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, כאשר הצפי בוול סטריט היה להפסד למניה של 1.35 דולר והכנסות של 1.3 מיליארד דולר.
לוסיד LUCID GROUP דיווחה על ירידה ניכרת בהכנסות - ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-157.2 מיליון דולר לעומת 258 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 40%. צפי הייצור שלה ל-9,000 רכבים ב-2024 גם כן היה מתחת לצפי בשוק.
רויאל קאריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES העלתה את התחזית שלה ל-2024 לרווח למניה ב-40 סנט, כאשר היא צופה רווח של בין 9.9-10.1 דולר. החברה ציינה שהיא "עדיין מעודדת מאוד מהביקושים בשוק" והוסיפה שמספר ההזמנות "גבוה משמעותית בהשוואה למצב בתקופה המקבילה אשתקד".
הישראליות בוול סטריט
נייס נייס (US) דיווחה על הכנסות של 623.2 מילון דולר ברבעון הרביעי ורווח למניה Non-GAAP של 2.36 דולר - מעל לצפי האנליסטים בשתי הקטגוריות, והתחזית ל-2024 גם חזקה - לרבעון הראשון החברה צופה הכנסות של בין 650-660 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים שעומד על 640.11 מיליון דולר. שוחחנו עם המנכ"ל ברק עילם על דגשים נוספים בדוחות ועל נושאים נוספים כמו האם נייס מתכוונת לרכוש את ורינט? לשיחה המלאה ולניתוח הדוחות המלא לחצו כאן.
אורמת אורמת טכנו (US) עקפה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה; התחזית מתחת לצפי החברה עקפה את צפי האנליסטים ברבעון הרביעי, אבל ל-2024 החברה צופה הכנסות בין 860-910 מיליון דולר, האנליסטים מצפים ל-910 מיליון דולר.
באופנהיימר צופים אפסייד פוטנציאלי של עד 52% למניית פריון פריון נטוורק (US) בית ההשקעות אופטימי עבור מניית חברת הפרסום - על מה הוא מסתמך?
כרטיס אדום להנהלת סולאראדג' סולאראדג' - אין להם מושג מה קורה בשוק הפאנליים הסולאריים. הנהלת החברה סבורה שהרבעון הראשון יהיה קטסטרופה, והאחרון יהיה חזק. אבל אחרי שפעם אחר פעם ההנהלה רחוקה מהתחזיות, המשקיעים כבר סקפטיים; המניה נופלת ב-15%.
אבן קיסר אבן קיסר עקפה בשורה העליונה, אבל ממשיכה להפסיד; התחזית חיובית - על רקע המשך תכנית הרה-ארגון שלה והרגולציות החדשות באוסטרליה, אבן קיסר פרסמה תוצאות פושרות, אך תואמות את המצב בו החברה נמצאת; עם זאת, התחזית חיובית: "אנו רואים סימני התייצבות בשווקים בהם אנו פועלים"
- 4.א 22/02/2024 22:17הגב לתגובה זושוב פער ארביטראז שלילי כהכנה למסחר ביום א'. גם היום לכאורה השוק עלה באחוז אבל חלק גדול מהמניות בכלל ירדו והעליה בעיקר בגלל נייס.
- 3.היום עולה מחר בטח תרד (ל"ת)ארה"ב 22/02/2024 20:24הגב לתגובה זו
- 2.רומק 22/02/2024 16:20הגב לתגובה זואני מוכר בין 16:29 ל 17:14 כמה שיותר ולמעשה מחפש קונים באזור 30מליון שקל איתם אני שואל חזרה את אותן מניות.
- 1.אבנר 22/02/2024 16:11הגב לתגובה זועתידנו ממושכן, למימון הכספים הקואליציוניים
- אחרי שבחרת 22/02/2024 20:26הגב לתגובה זוהם מחזירים לך,מה רע?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
